części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Dziwne stukanie

Wariat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 16 lut 2013, 12:28
Lokalizacja: Kalisz

[D2 FL ALL ] Dziwne stukanie

Post autor: Wariat » 02 kwie 2013, 18:53

Witam.

Panowie nie mogę poradzić sobie z diagnozą :-/ Słychać pukanie przy ruszaniu kierownicą na boki na nieodpalonym silniku. Stuki dochodzą z okolicy amortyzatora. Wahacze, drążki, łączniki - wszystko nowe. Stuki dochodzą tylko od strony kierowcy. Będę wdzięczny za pomoc!

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 02 kwie 2013, 19:20

Pewnikiem maglownica :->
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 02 kwie 2013, 19:22

Jeśli lekkie stukanie tylko na nieodpalonym to wszystko O.K. Jeśli po odpaleniu auta po podaniu ciśnienia przez pompę wspomagania nic nie stuka i nie ma luzu nie ma się czym przejmować.

Wariat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 16 lut 2013, 12:28
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Wariat » 02 kwie 2013, 19:36

Przy odpalonym silniku jest podobnie. Najmocniej hałasuje na zimno, kiedy auto noc postoi. Jak trochę pojeżdżę hałas jest mniejszy na postoju. Przy jeździe stuka jak wpadam w dziurę i czuć to na kierze.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 02 kwie 2013, 19:47

Więc duże prawdopodobieństwo, że to maglownica do wymiany/regeneracji. Sprawdź jeszcze przegub na drążku kierowniczym. Na wyjściu maglownicy jest wkręcany drążek z przegubem (on jest pod tą gumą osłonową) i dopiero w ten drążek wkręcana jest końcówka drążka. Jeśli tu nie ma luzów to przekładnia kierownicza już powoli kończy żywot. Możesz spróbować delikatnie dokręcić śrubą regulacyjną na maglu. Jeśli nie pomoże to regeneracja lub wymiana.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 02 kwie 2013, 19:56

a tą śrube to dokręcić czy odkręcić trzeba, tj w prawo czy lewo kręcimy?
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Wariat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 16 lut 2013, 12:28
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Wariat » 02 kwie 2013, 19:58

sylwekr pisze:Więc duże prawdopodobieństwo, że to maglownica do wymiany/regeneracji. Sprawdź jeszcze przegub na drążku kierowniczym. Na wyjściu maglownicy jest wkręcany drążek z przegubem (on jest pod tą gumą osłonową) i dopiero w ten drążek wkręcana jest końcówka drążka. Jeśli tu nie ma luzów to przekładnia kierownicza już powoli kończy żywot. Możesz spróbować delikatnie dokręcić śrubą regulacyjną na maglu. Jeśli nie pomoże to regeneracja lub wymiana.
Drążki miałem wymienione całe więc luzu tu nie będzie. Gdyby była to maglownica to chyba czułbym luz na kierownicy podczas skręcania ?

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 02 kwie 2013, 21:16

Kolego Wariat, już raz Ci to pisałem.
Pisanie na forum należy rozpocząć od tego działu:
http://www.a8team.pl/przywitaj-sie-i-pr ... 2,2340.htm

Pozdrawiam
Simone331

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 02 kwie 2013, 21:38

pb41ns pisze:a tą śrube to dokręcić czy odkręcić trzeba, tj w prawo czy lewo kręcimy?
W prawo, ale dokręcamy z wyczuciem, np 1/8 obrotu i sprawdzamy czy kierownica nadal lekko chodzi i po max skręcie bez problemu wraca. Zbyt mocne skręcenie może jeszcze gorzej popsuć przekładnię. Jeśli dokręcimy zbyt mocno można poluzować. Tą śrubą można skasować niewielki luz, jak już jest mocno wyrobiony magiel nie uratujemy go w ten sposób.

Wariat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 16 lut 2013, 12:28
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Wariat » 03 kwie 2013, 10:05

Może wypowiedzą się koledzy którzy wymienili u siebie zużyte amorki lub poduchy pod nimi?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 07 kwie 2013, 11:23

sylwekr pisze:
pb41ns pisze:a tą śrube to dokręcić czy odkręcić trzeba, tj w prawo czy lewo kręcimy?
W prawo, ale dokręcamy z wyczuciem, np 1/8 obrotu i sprawdzamy czy kierownica nadal lekko chodzi i po max skręcie bez problemu wraca. Zbyt mocne skręcenie może jeszcze gorzej popsuć przekładnię. Jeśli dokręcimy zbyt mocno można poluzować. Tą śrubą można skasować niewielki luz, jak już jest mocno wyrobiony magiel nie uratujemy go w ten sposób.
dokręciłem troche tą śróbke, i jest o niebo lepiej, auto jest bardziej czułe na ruchy kierą i prowadzi sie o wiele lepiej

Awatar użytkownika
otto
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2013, 14:19
Lokalizacja:

Post autor: otto » 10 kwie 2013, 23:29

Wariat pisze:Może wypowiedzą się koledzy którzy wymienili u siebie zużyte amorki lub poduchy pod nimi?
nie tyle poduchy, ale może być np zatarte łożysko pod poduszką ;-) sprawdź jeszcze czy któraś sprężyna nie jest ukruszona

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 10 lip 2015, 21:21

Witam
Mam podobny problem a mianowicie przy kręceniu kierownicą lub na zakrętach chrobocze z lewej strony tak jakby na górze amortyzatora i tu pytanie czy w naszych autkach czyli A8 D2 jest łożysko amortyzatora tzn. takie kulkowe czy baryłkowe?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl