Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] 4HP24 jaki olej

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 kwie 2013, 09:21

Bardzo rzadko występuje problem z pęknięciem chłodnicy...
Jak jesteś pewny przewodów i złączek to nie ma innego wyjścia.

Trzeba wyciągnąć chłodnicę i sprawdzić ciśnieniowo wymiennik ciepła dla ASB.

Trochę roboty z wyciągnięciem jest ale nie jest trudna.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 04 kwie 2013, 10:22

Może przyczyną pęknięcia jest to, że jakiś czas temu pękł mi zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego i jeździłem z małym poziomem do czasu sygnalizacji na wyświetlaczu ?

Sprawdziłem dokładnie oba przyłącza i jest ok. Wyciągnę i dam znać co i gdzie cieknie; jak jest aluminiowa to dam w miarę możliwości do zlutowania/zespawania.

Próbowałem nalać oleju przez górny przewód, ale idzie opornie, przez chłodnicę podobnie - przez 40 min wlałem max 300 ml :-|.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 kwie 2013, 10:31

I tak dziwne zachowanie.

Wymiennik ciepła ASB nie jest osobnym modułem przy chłodnicy.
Jest w środku chłodnicy, opływany cieczą chłodzącą... jakby pękł to olej nie wyszedłby
na zewnątrz tylko do układu chłodzenia silnika.

Chyba, że pęknięcie jest zraz koło gniazd, gdzie podłącza się węże...

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 04 kwie 2013, 12:58

Obrazek

Czy to zaznaczone czerwoną kropką to plastikowa osłona zintegrowana z chłodnicą ?

Następny problem to chłodnica klimatyzacji - żeby ściągnąć trzeba wypuścić czynnik chłodzący, 150 wypuszczenie + 150 wpuszczenie czyli 3 stówy żeby zobaczyć co jest grane :-x

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 kwie 2013, 13:07

Tak to jest plastikowy boczek chłodnicy. Można to wymienić ale zdobycie nowego boku chyba już nie jest możliwe.

Nie trzeba spuszczać czynnika z chłodnicy klimy. Chłodnica jest połączona wężami gumowymi, dasz radę chłodnicę "otworzyć jak drzwi" na prawą stronę bez odkręcania węży a co za tym idzie bez rozszczelniania systemu.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 04 kwie 2013, 13:23

Czy jak ten boczek pęknie to może być wyciek oleju ?

Pytam bo nie widziałem nigdy samej chłodnicy a na zdjęciach wygląda, że przyłącza wychodzą z tego boczku więc są tam jakieś uszczelki czy tylko jest to osłona ?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 kwie 2013, 13:31

Jak pęknie boczek to powinien lecieć płyn chłodniczy.
Czarny boczek jest częścią chłodnicy, lata tam płyn chłodniczy.
W środku jest "rura", przez którą przechodzi płyn z ASB.
A ma wejście i wyjście na czarnym boczku.

Chyba, że coś się stanie przy wejściu/wyjściu do wymiennika ciepła ASB to może leciać płyn ASB.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 04 kwie 2013, 16:28

Po zdemontowaniu wygląda to tak:

Obrazek

Najwięcej oleju było w miejscu zaznaczonym.


Czy w miejscu zaznaczonym strzałka - łączenie tulei al z plastikiem może być przeciek oleju czy raczej to wykluczone ?
Obrazek

W miejscu zaznaczonym było najwięcej oleju.

Tulejki są toczone z jednego kawałka metalu i raczej odpada, że mogłyby pęknąć. Jeżeli pod tym czarnym plastikiem jest tylko płyn chłodniczy to nie mam pojęcia, w którym miejscu może cieknąć ?!

Czy może ktoś z Was rozbierał taką chłodnicę lub może ma schemat jak to jest wew. połączone ?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 kwie 2013, 18:46

Może być przeciek... sprawdzić ciśnieniowo.

Wziąć chłodnicę i podskoczyć do serwisu chłodnic samochodowych.

Mają korki, dmuchną powietrzem pod ciśnieniem (zanurzona chłodnica w wannie).

Będzie widać bąbelki, gdzie leci.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 05 kwie 2013, 13:17

Byłem w firmie ADAR przy ul. Krakowskiej - jedyny klient, który sensownie rozmawiał przez telefon, bez żadnego gdybania i co najważniejsze sprawdzenie 0 (zero) złotych.

Zawiozłem pożyczakiem, klient tylko zerknął następnie wrzucił na stół montażowy, odkręcił krućce przyłączeniowe (bo je się wykręca !!!) i dał mi na wzór oring żebym kupił oczywiście informując gdzie najlepiej. Kupiłem za bagatela 1.5 zł (drogo ;-) ).
Za montaż i sprawdzenie ciśnieniowe - 20 zł.

Jak zamontuje dam znać czy jest okeja 8-)


06-04-2013


Zmontowałem, przetestowałem 30 min i jest okeya, w tygodniu trochę więcej zrobię km to będzie wiadomo 8-)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 17 kwie 2013, 08:32

Ach te gumki, jak pękną to zawsze problem... o-ringi błaha rzecz a bez niej nie da się.
Taka pierdółka a skakania trochę było.

I jak tam po dłuższym jeżdżeniu?

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 17 kwie 2013, 18:55

Zrobiłem około 500km i jest Okeya tylko musiałem dokręcić gumę od chłodzenia na dole chłodnicy bo trochę kapało - dokładniej to obejmę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl