![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] 4HP24 jaki olej
Może przyczyną pęknięcia jest to, że jakiś czas temu pękł mi zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego i jeździłem z małym poziomem do czasu sygnalizacji na wyświetlaczu ?
Sprawdziłem dokładnie oba przyłącza i jest ok. Wyciągnę i dam znać co i gdzie cieknie; jak jest aluminiowa to dam w miarę możliwości do zlutowania/zespawania.
Próbowałem nalać oleju przez górny przewód, ale idzie opornie, przez chłodnicę podobnie - przez 40 min wlałem max 300 ml :-|.
Sprawdziłem dokładnie oba przyłącza i jest ok. Wyciągnę i dam znać co i gdzie cieknie; jak jest aluminiowa to dam w miarę możliwości do zlutowania/zespawania.
Próbowałem nalać oleju przez górny przewód, ale idzie opornie, przez chłodnicę podobnie - przez 40 min wlałem max 300 ml :-|.
Tak to jest plastikowy boczek chłodnicy. Można to wymienić ale zdobycie nowego boku chyba już nie jest możliwe.
Nie trzeba spuszczać czynnika z chłodnicy klimy. Chłodnica jest połączona wężami gumowymi, dasz radę chłodnicę "otworzyć jak drzwi" na prawą stronę bez odkręcania węży a co za tym idzie bez rozszczelniania systemu.
Nie trzeba spuszczać czynnika z chłodnicy klimy. Chłodnica jest połączona wężami gumowymi, dasz radę chłodnicę "otworzyć jak drzwi" na prawą stronę bez odkręcania węży a co za tym idzie bez rozszczelniania systemu.
Jak pęknie boczek to powinien lecieć płyn chłodniczy.
Czarny boczek jest częścią chłodnicy, lata tam płyn chłodniczy.
W środku jest "rura", przez którą przechodzi płyn z ASB.
A ma wejście i wyjście na czarnym boczku.
Chyba, że coś się stanie przy wejściu/wyjściu do wymiennika ciepła ASB to może leciać płyn ASB.
Czarny boczek jest częścią chłodnicy, lata tam płyn chłodniczy.
W środku jest "rura", przez którą przechodzi płyn z ASB.
A ma wejście i wyjście na czarnym boczku.
Chyba, że coś się stanie przy wejściu/wyjściu do wymiennika ciepła ASB to może leciać płyn ASB.
Po zdemontowaniu wygląda to tak:
![Obrazek]()
Najwięcej oleju było w miejscu zaznaczonym.
Czy w miejscu zaznaczonym strzałka - łączenie tulei al z plastikiem może być przeciek oleju czy raczej to wykluczone ?
![Obrazek]()
W miejscu zaznaczonym było najwięcej oleju.
Tulejki są toczone z jednego kawałka metalu i raczej odpada, że mogłyby pęknąć. Jeżeli pod tym czarnym plastikiem jest tylko płyn chłodniczy to nie mam pojęcia, w którym miejscu może cieknąć ?!
Czy może ktoś z Was rozbierał taką chłodnicę lub może ma schemat jak to jest wew. połączone ?
Najwięcej oleju było w miejscu zaznaczonym.
Czy w miejscu zaznaczonym strzałka - łączenie tulei al z plastikiem może być przeciek oleju czy raczej to wykluczone ?
W miejscu zaznaczonym było najwięcej oleju.
Tulejki są toczone z jednego kawałka metalu i raczej odpada, że mogłyby pęknąć. Jeżeli pod tym czarnym plastikiem jest tylko płyn chłodniczy to nie mam pojęcia, w którym miejscu może cieknąć ?!
Czy może ktoś z Was rozbierał taką chłodnicę lub może ma schemat jak to jest wew. połączone ?
Byłem w firmie ADAR przy ul. Krakowskiej - jedyny klient, który sensownie rozmawiał przez telefon, bez żadnego gdybania i co najważniejsze sprawdzenie 0 (zero) złotych.
Zawiozłem pożyczakiem, klient tylko zerknął następnie wrzucił na stół montażowy, odkręcił krućce przyłączeniowe (bo je się wykręca !!!) i dał mi na wzór oring żebym kupił oczywiście informując gdzie najlepiej. Kupiłem za bagatela 1.5 zł (drogo ;-) ).
Za montaż i sprawdzenie ciśnieniowe - 20 zł.
Jak zamontuje dam znać czy jest okeja 8-)
06-04-2013
Zmontowałem, przetestowałem 30 min i jest okeya, w tygodniu trochę więcej zrobię km to będzie wiadomo 8-)
Zawiozłem pożyczakiem, klient tylko zerknął następnie wrzucił na stół montażowy, odkręcił krućce przyłączeniowe (bo je się wykręca !!!) i dał mi na wzór oring żebym kupił oczywiście informując gdzie najlepiej. Kupiłem za bagatela 1.5 zł (drogo ;-) ).
Za montaż i sprawdzenie ciśnieniowe - 20 zł.
Jak zamontuje dam znać czy jest okeja 8-)
06-04-2013
Zmontowałem, przetestowałem 30 min i jest okeya, w tygodniu trochę więcej zrobię km to będzie wiadomo 8-)