Witam
Przekopałem wszystkie tematy o brak R ale mój przypadek chyba jest jeszcze inny , zacznę od początku.
Wstawił mi kolega A8 4.2 tiptronic model skrzyni chyba 4hp24 , problem pojawił się gdy wstawił auto do kolegi pseudomalarza-kowala na wymianę oleju w skrzyni , tamten spuścił 5l wlał 3l i puscił
kolege w droge.
Po niedługim czasie zniknął R , właściciel sprawdził stan oleju dolał ponad 2 litry ale wsteczny nie powrócił .Więc wóz trafił do mnie , skrzynia zdemontowana , wsteczny odkręcony i zdziwienie - kosz wygląda na idealny , na tarczkach są w 100% widoczne numery fabryczne ( stan idealny ) , przekładki między tarczkami zero zużycia - i tutaj moja diagnoza stanęła dęba.Stawiałem w 100% na spalone tarcze , ze wzgledu na brak 2 litrów oleju.
W tej chwili uważam że usterkę powoduje coś co nie pozwala scisnąć tarczek przez co nie załącza wstecznego ??????????????
Sprawdziłem tłok wstecznego - oringi idealne , dmuchnąłem mu w kanał olejowy to wyskoczył bez problemu , czyli cisnienie trzyma - jak zdiagnozować dlaczego nie zostaje wypychany tłok - lub zostaje wypychany za słabo .
Zastanawiałem się na takim mini otworkiem w tłoku R , w którym jest kulka zamykająca i otwierająca ciśnienie wewnątrz tłoka - moze ona była poprzez opiłek zablokowana w położeniu otwartym - czyli nie było szans wytworzyć ciśnienia oleju w tłoku ?????
Jak sprawdzić elektrozawór biegu R jaką powinien mieć oporność ?????
Dodam że olej zlany ze skrzyni to Zupa , magnesy całe w mule olepione , kolor ciemny .
Przy pracującym motorze - po załączeniu R słychać było tylko odgłos zbliżony do zużytej taśmy hamulcowej biegu R w innych rodzajach Automatów ( tarcie blachy o blache ) .
Zdemontowałem płytkę sterującą biegu R , na tłoczku elektrozaworu żadnej rysy , w miarę czysto było.
Ciekawostką lub podpowiedzią jest też to że komputer nie widzi żadnego błędu , nie wchodzi w tryb awaryjny , więc usterka czysto mechaniczna ??????????
Z góry dziękuje za pomoc .
Grzesiek.
