części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 3.3TDI ] Głośna praca silnika (coś stuka i puka)

kumacha
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 24 maja 2012, 08:19
Lokalizacja: Strzelin

[D2 00 3.3TDI ] Głośna praca silnika (coś stuka i puka)

Post autor: kumacha » 13 mar 2013, 10:53

Witam,
no i zaczęły się problemy z brata A8 00 D2 3,3 tdi. Auto stoi już 3 miesiące i czas się za nie wziąć. Rok temu były wymienianie wałki rozrządu, jeden nowy, a 3 regenerowane, robione dźwigienki zaworów, zawory i popychacze. Wałki od Świątka z Bydgoszczy. Remont wykonał poprzedni właściciel. Auto zrobiło 30 tys i chodzi jak na załączonym filmie. Straciło kompresję i chodzi nierówno. Odgłosy pojawiły się w jednym momencie, bez wcześniejszych objawów. Prosimy o pomoc w diagnozie.

http://w731.wrzuta.pl/film/2i9wyQYgavs/ ... ca_silnika

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: SamackA8 » 13 mar 2013, 11:31

Ja bym na twoim miejscu podpiął Vaga i sprawdził czy nie ma jakiś błędów
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

pawcio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 05 sty 2010, 12:06
Lokalizacja: chełm/lubelskie

Post autor: pawcio » 14 mar 2013, 19:56

Witam stuki w kolektorze ssącym prawdopodobnie nieszczelność na zaworach a co za tym idzie utrata komprechy ale to tylko domniemania. Pisze tak bo taki sam przypadek miałem w swoim autku takie same stuki i głowice poszły na regenerację.
Jak byś odkręcił kolektor ssący stuki były by bardziej i wyraźniej słyszalne

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 14 mar 2013, 21:30

a jak wygladaja spaliny bo na filmiku nie pokazałes?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

kumacha
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 24 maja 2012, 08:19
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: kumacha » 15 mar 2013, 08:48

Wczoraj auto oddaliśmy do warsztatu. Diagnoza podobna jak kolegi pawcia - uszkodzony któryś zawór i komprecha idzie w filtr powietrza. Raczej bez ściągania lewej głowicy się nie obejdzie. Oprócz tego jeden wtrysk leje. Zobaczymy czy to było przyczyną ciężkiego palenia na ciepłym silniku. Szeryfisch - do Ciebie miałbym bliżej, bo przez Domasław jechaliśmy na Główną do WRO. Ledwo co zatargaliśmy czołg na lawecie, którą ciągnęliśmy Sharanem :-D . Jak będę wiedział więcej to napiszę. Dzięki koledzy!

pawcio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 05 sty 2010, 12:06
Lokalizacja: chełm/lubelskie

Post autor: pawcio » 15 mar 2013, 11:10

jak będziesz zrzucał głowice to proponuje obydwie dać do regeneracji ja swego czasu płaciłem po 300 za sztukę i powiem jestem zadowolony

kumacha
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 24 maja 2012, 08:19
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: kumacha » 10 kwie 2013, 10:53

Witam, po niecałym m-cu chłopaki wzięli się w końcu za rozebranie silnika... Okazało się, że nie były wymieniane wałki rozrządu, jak deklarował sprzedający... Wszystko do wymiany... A fakturę dostaliśmy tylko na części, czyli nie koniecznie poszły do tego auta... Wszystko do wymiany... Diagnoza trochę powala z nóg! Czekamy na kosztorys, żeby było wszystko tak jak Pan Bóg to raczej w 10 tys się nie zamknie ;( ciężko powiedzieć co z tym robić...

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 10 kwie 2013, 11:44

kumacha, Trzeba było kupić 4.2pb+LPG :-P

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 10 kwie 2013, 13:22

Nie zazdroszczę wydatku. Jeśli wykonasz naprawę to autko zostanie raczej na dłużej w domu. ;-)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
otto
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2013, 14:19
Lokalizacja:

Post autor: otto » 10 kwie 2013, 21:47

Kluczem do długiego i zdrowego "życia" motorów 2.5 i 3.3tdi jest regularna wymiana dobrego, najlepiej syntetycznego, oleju z normami dla silników tdi i przede wszystkim nie przeciąganie tych wymian. Niestety ale w dzisiejszych czasach burak, który bierze kredyt i kupuje a ósemkę za 25 tysi żeby mieć najlepszą furkę we wsi najczęściej nie dba już o serwis, bo go najzwyczajniej nie stać... :-/ połowa jak nie 3/4 tych awarii wycierających się wałków to zaniedbany serwis olejowy.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 kwie 2013, 08:02

a audi miało już poprawić silniki
jak widać nie tylko 2,5 tdi w których przy wymianie paska wałki się zmienia :mrgreen:
rozumiem że wymiany oleju łagodzą ten stan
ale uwierz mi jakby był silnik prawidłowo zaprojektowany i nie było by wysysania oleju i blokowania oleju bez odmę wadliwą to nic takiego by nie miało miejsca

Hesher

Post autor: Hesher » 23 paź 2013, 21:07

odme trzeba czyscic lub wymieniac wraz z wymiana oleju co 10000 km , wtedy walki beda zyly. kumpel ma 2.5 tdi ponad 500tkm nakrecone i walkow nie wymienial od kiedy auto kupil z przebiegiem nieco 200tkm.

Awatar użytkownika
otto
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2013, 14:19
Lokalizacja:

Post autor: otto » 23 paź 2013, 23:28

Hesher pisze:odme trzeba czyscic lub wymieniac wraz z wymiana oleju co 10000 km , wtedy walki beda zyly. kumpel ma 2.5 tdi ponad 500tkm nakrecone i walkow nie wymienial od kiedy auto kupil z przebiegiem nieco 200tkm.
to zamiast bawić się w czyszczenie odmy, można robić płukankę silnika przy każdej zmianie oleju. szybciej i skuteczniej

Hesher

Post autor: Hesher » 25 paź 2013, 22:05

tez mozna, musi byc czysciutko, wtedy walki sie nie wycieraja no i olej pelen syntetyk, wiecej dac za butle oleju niz z beczki lac, te beczkowe to ja juz widzialem , cuda z nimi robia. coprawda benzyne mam ale jak do tej pory przejechalem po wymianie 1500 km po polsce i ani grama oleju mi niewzial.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl