[D2 00 3.3TDI ] Głośna praca silnika (coś stuka i puka)
[D2 00 3.3TDI ] Głośna praca silnika (coś stuka i puka)
Witam,
no i zaczęły się problemy z brata A8 00 D2 3,3 tdi. Auto stoi już 3 miesiące i czas się za nie wziąć. Rok temu były wymienianie wałki rozrządu, jeden nowy, a 3 regenerowane, robione dźwigienki zaworów, zawory i popychacze. Wałki od Świątka z Bydgoszczy. Remont wykonał poprzedni właściciel. Auto zrobiło 30 tys i chodzi jak na załączonym filmie. Straciło kompresję i chodzi nierówno. Odgłosy pojawiły się w jednym momencie, bez wcześniejszych objawów. Prosimy o pomoc w diagnozie.
http://w731.wrzuta.pl/film/2i9wyQYgavs/ ... ca_silnika
no i zaczęły się problemy z brata A8 00 D2 3,3 tdi. Auto stoi już 3 miesiące i czas się za nie wziąć. Rok temu były wymienianie wałki rozrządu, jeden nowy, a 3 regenerowane, robione dźwigienki zaworów, zawory i popychacze. Wałki od Świątka z Bydgoszczy. Remont wykonał poprzedni właściciel. Auto zrobiło 30 tys i chodzi jak na załączonym filmie. Straciło kompresję i chodzi nierówno. Odgłosy pojawiły się w jednym momencie, bez wcześniejszych objawów. Prosimy o pomoc w diagnozie.
http://w731.wrzuta.pl/film/2i9wyQYgavs/ ... ca_silnika
Witam stuki w kolektorze ssącym prawdopodobnie nieszczelność na zaworach a co za tym idzie utrata komprechy ale to tylko domniemania. Pisze tak bo taki sam przypadek miałem w swoim autku takie same stuki i głowice poszły na regenerację.
Jak byś odkręcił kolektor ssący stuki były by bardziej i wyraźniej słyszalne
Jak byś odkręcił kolektor ssący stuki były by bardziej i wyraźniej słyszalne
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Wczoraj auto oddaliśmy do warsztatu. Diagnoza podobna jak kolegi pawcia - uszkodzony któryś zawór i komprecha idzie w filtr powietrza. Raczej bez ściągania lewej głowicy się nie obejdzie. Oprócz tego jeden wtrysk leje. Zobaczymy czy to było przyczyną ciężkiego palenia na ciepłym silniku. Szeryfisch - do Ciebie miałbym bliżej, bo przez Domasław jechaliśmy na Główną do WRO. Ledwo co zatargaliśmy czołg na lawecie, którą ciągnęliśmy Sharanem :-D . Jak będę wiedział więcej to napiszę. Dzięki koledzy!
Witam, po niecałym m-cu chłopaki wzięli się w końcu za rozebranie silnika... Okazało się, że nie były wymieniane wałki rozrządu, jak deklarował sprzedający... Wszystko do wymiany... A fakturę dostaliśmy tylko na części, czyli nie koniecznie poszły do tego auta... Wszystko do wymiany... Diagnoza trochę powala z nóg! Czekamy na kosztorys, żeby było wszystko tak jak Pan Bóg to raczej w 10 tys się nie zamknie ;( ciężko powiedzieć co z tym robić...
kumacha, Trzeba było kupić 4.2pb+LPG :-P
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Kluczem do długiego i zdrowego "życia" motorów 2.5 i 3.3tdi jest regularna wymiana dobrego, najlepiej syntetycznego, oleju z normami dla silników tdi i przede wszystkim nie przeciąganie tych wymian. Niestety ale w dzisiejszych czasach burak, który bierze kredyt i kupuje a ósemkę za 25 tysi żeby mieć najlepszą furkę we wsi najczęściej nie dba już o serwis, bo go najzwyczajniej nie stać... :-/ połowa jak nie 3/4 tych awarii wycierających się wałków to zaniedbany serwis olejowy.
a audi miało już poprawić silniki
jak widać nie tylko 2,5 tdi w których przy wymianie paska wałki się zmienia :mrgreen:
rozumiem że wymiany oleju łagodzą ten stan
ale uwierz mi jakby był silnik prawidłowo zaprojektowany i nie było by wysysania oleju i blokowania oleju bez odmę wadliwą to nic takiego by nie miało miejsca
jak widać nie tylko 2,5 tdi w których przy wymianie paska wałki się zmienia :mrgreen:
rozumiem że wymiany oleju łagodzą ten stan
ale uwierz mi jakby był silnik prawidłowo zaprojektowany i nie było by wysysania oleju i blokowania oleju bez odmę wadliwą to nic takiego by nie miało miejsca
to zamiast bawić się w czyszczenie odmy, można robić płukankę silnika przy każdej zmianie oleju. szybciej i skuteczniejHesher pisze:odme trzeba czyscic lub wymieniac wraz z wymiana oleju co 10000 km , wtedy walki beda zyly. kumpel ma 2.5 tdi ponad 500tkm nakrecone i walkow nie wymienial od kiedy auto kupil z przebiegiem nieco 200tkm.