Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[inne] Uturbienie 4,2 V8 z gwarancja - badanie rynku

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 lut 2013, 15:17

Apropos skrzyni w A8 D3... pytałem ze dwa dni temu Mirka z MID-PARTS...
skrzynia w A8 D3 to teoretycznie ten sam model co w RS6 C6 ale w RS6 skrzynia jest jednak wzmocniona i ma jedną tarczkę więcej...
wzmocniona tzn. że wałki czy tarczki są np. grubsze ;-)
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 27 lut 2013, 15:31

Rozmawiałem z Markiem Łobodą i do pewnych granic jest w stanie wzmocnic skrzynie ale wiąże sie to z zamawianiem oryginalnych mocniejszych fabrycznych cześci oraz ze wzmocnieniem konwertera. Nie wdawałem sie w szczegoły ale było cos podobnie co pisał FOSS. O gwarancji na to trudno gdybac przez telefon bo jesli juz bym był zdecydowany to on by mi plan i wszystko przygotował stosownie do tuningu.
Mowa cały czas o skrzyni CML z D2 jaką posiadam lecz 5hp to podobny temat.
Więc stosownie do stanu skrzyni,tuningu silnika koszt bedzie od ok 3000zł do ok 6000zł. Konieczne jest tez zastosowanie na dzieńdobry innego specjalnego oleju i jesli bym to robił to powie mi o jaki chodzi.
Więc moja modyfikacja to ok 20tyś zł+hamulce.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 09 kwie 2013, 08:31

Ja bym najpierw spróbował na zwykłej 4hp bez jej wzmocnienia. Na pewno szybciej wysiądzie pod zwiększonym momentem ale nikt nie wie ile. Może się okazać, że jeździła by długo i bezawaryjnie. Dopiero jak by się "skończyła" to ją do reperacji na wzmocnienie :-D

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 09 kwie 2013, 12:27

Jeśli wierzyć internetowym źródłom 4HP24 była projektowana na 450NM, więc wielkiego pola do popisu na serii nie ma..
Ja z kolei mam pytania odnośnie swapa na manual. Co z ori ECU ABZ'ta? Jesteście w stanie wywalić z softu wszystko co związane z automatem żeby błędami nie sypało, czy pozostaje szukanie ECU od S8 manual lub drut ze stałym ustawieniem przełącznika biegów w pozycji D?
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 kwie 2013, 16:13

się spytam może i głupio
czy jakby nawet walił błędami
to to wpłynie na auto negatywnie trybem serwisowym itp
czy tylko będzie strona baboli i tyle ?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 kwie 2013, 16:16

ja jak robiłem przekładki na manual aut które miały tylko automaty to dawało się pierwszy bieg na sztywno
bo na D zmienia biegi komputer
a w audi pewnie by było podobnie ;-)

adrian949

Post autor: adrian949 » 09 kwie 2013, 16:33

Mi wywala jeden błąd, brak komunikacji ze skrzynią biegów. Na razie mam zrobione na instalacji od automatu, za tydzień dwa będzie zmieniana instalacja, sterownik silnika mam od S8 automat!

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 09 kwie 2013, 17:40

pepi pisze:się spytam może i głupio
czy jakby nawet walił błędami
to to wpłynie na auto negatywnie trybem serwisowym itp
czy tylko będzie strona baboli i tyle ?
Kiedyś u brata w Ósemce uszkodziło się ECU i silnik nie chciał się wkręcać powyżej 1,6tys obrotów. Jedynym błędem jaki wywalało był błąd o braku komunikacji ze skrzynią biegów. Tylko właśnie nie wiem czy to było związane stricte z brakiem komunikacji, czy z niefartownym uszkodzeniem kompa.
adrian949 pisze:Mi wywala jeden błąd, brak komunikacji ze skrzynią biegów. Na razie mam zrobione na instalacji od automatu, za tydzień dwa będzie zmieniana instalacja, sterownik silnika mam od S8 automat!
Nie ma żadnych problemów z jazdą? Silnik wkręca się do odcięcia?
Jeśli zastosowanie ori ECU to tylko kwestia wyświetlania się błędu, bez fizycznych negatywnych skutków, to można to przeżyć jeszcze ;-)
Four rings to rule them all

adrian949

Post autor: adrian949 » 09 kwie 2013, 18:25

Silnik bardzo dobrze chodzi i wkręca się do ponad 7 tys :lol:

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 kwie 2013, 21:01

a zapłonem też steruje prawidłowo nie na sztywno ?

adrian949

Post autor: adrian949 » 09 kwie 2013, 21:08

pepi pisze:a zapłonem też steruje prawidłowo nie na sztywno ?
Jak steruje zapłonem?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 kwie 2013, 07:12

bo nie kiedy po przekładce na manual auto jechało ok niby
ale komp na sztywno zapłon ustawił bez zmiany wyprzedzenia
ale to są moje tylko przypuszczenia bo nie robiłem audi
tylko raz golfa :-D

olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 14 kwie 2013, 13:42

Nie znam szczegółów ale da się przeprogramować kompa z automatu na manual i nie będzie żadnych błędów. U mnie tak było zrobione, silnik ABZ, sterownik wysyłałem do digitun.
Narazie czytam

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 14 kwie 2013, 19:33

ile ?

wojus69
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 02 maja 2013, 14:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojus69 » 09 maja 2013, 21:54

temat coś przycichł a bardzo ciekawy. Może ktoś się zdecydował ? Jakieś relacje ? :D Jestem bardzo ciekawy jakby latała a8 4.2 biturbo :) I jakie turbiny do takiego setupu trzeba włożyć ? k04 ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl