części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Bicie tarcz

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Gość

Post autor: Gość » 23 kwie 2013, 19:59

Mi tez się to zaczyna pojawiać ale nie zawsze i na tyle że mi jeszcze nie przeszkadza-pare mies wytrzyma to wrzucę jakieś brembo i bedzie git :)

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 24 kwie 2013, 00:13

Brembo to jakieś 2tys... wiec dosc sporo :-/ a też chciałbym mieć :)

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 24 kwie 2013, 15:35

ja miałem w pierwszejj a8 brembo za komplet dalem 850 zł.po 2tys.km. ostro pojechałem zrobiły sie niebieskawe i zaczęły bić.oddałem i wsadziłem zimmermana i klocki ferodo.na początek piszczało ale moge polecic.brembo i ate dużo reklamacji mieli tak sie dowiedziałem od znajomka w dużym sklepie z częściami

Awatar użytkownika
Marecki
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 614
Rejestracja: 27 lip 2012, 21:05
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Marecki » 24 kwie 2013, 20:48

No to czekamy na wymiany panowie no i kto pierwszy zrobi ten niech zda relację czy bicie po wymianie ustało. :peace:

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 24 kwie 2013, 20:51

a ja wam powiem ze mam z tylu bicie, zmienione tarcze(2 komplety), cale zawieszenie, zwrotnica, połos, zostały opony ale juz mi sie calkiem nie chce.... i na razie nie zmieniam

Gość

Post autor: Gość » 24 kwie 2013, 20:55

uszek, Zamień koła tył na przód i zobacz.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 24 kwie 2013, 21:24

No tak zrobie ale na razie mam dosc walki

Awatar użytkownika
Marecki
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 614
Rejestracja: 27 lip 2012, 21:05
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Marecki » 01 maja 2013, 16:29

Panowie tarcze i klocki w końcu(po 2 tygodniach od zakupu)doczekały się wymiany.Wymiana własnoręczna nic trudnego a robiłem to 1 raz w A8.Muszę stwierdzić że bicie ustało i przy hamowaniu jedzie się jak po autostradzie u Helmuta.Rewelacja. :peace:

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 01 maja 2013, 19:29

Ile km zrobiłeś po wymianie ??
Docierałeś tarcze i klocki ??
Z ilu km/h hamowałeś ?? Hamowałeś z tych samych prędkości co wcześniej odczuwałeś bicie ??
czym odciągałeś tłoczki ? przy odciąganiu jednego tłoczka drugi(z tego samego zacisku) wychodził czy nie ? - chcę potwierdzić mit o którym słyszałem.

Awatar użytkownika
Marecki
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 614
Rejestracja: 27 lip 2012, 21:05
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Marecki » 01 maja 2013, 21:53

Zrobiłem około 500km.Jazda próbna z docieraniem:30/40km/h hamowałem parę razy najpierw delikatnie a potem mocniej.Tłoczki odciągałem żabami,wciskając 1 tłoczek drugi wychodzi.
Teraz śmiga jak ta lala,póki co ze 150km/h hamuje gładko,jak po torze a wcześniej mało z auta nie wypadłem.Nic nie piszczy rewelacja

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 02 maja 2013, 13:24

Dzięki za info.

Pozdrawiam.

Gość

Post autor: Gość » 04 maja 2013, 01:29

No to niebawem i mnie czeka dłubanina bo mam identyczne objawy. Nie zawsze ale na autobanach jak sobie przychamuje to potrafi zawibrowac nieprzyjemnie...

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 04 maja 2013, 08:12

Druss, Jak będziesz wymieniał tarcze i klocki, to zanim zdemontujesz stare, wsadź gruby śrubokręt miedzy starą tarcze a klocek i wcisnij tloczki jak zacisk jest jeszcze na aucie, poźniej demontaż starych, montaz nowych i po krzyku :)
Ja tak robiłem w poprzedniej :)

A co do bicia to tez walczyłem z tym w preFL
wymieniłem tarcze wraz z klockami, wymieniłem zaciski nie pomogło.
Dopiero wymiana maglownicy i wahaczy bananów pomogła i w końcu przestało bić.
Za to mój ojciec w Skodzie Superb miał tez takie cyrki wymienił tarcze nowe na nowe i dalej biło, co sie okazało tarcze tylne były felerne i przenosiły bicie az na kierownicę, po wymianie tyłu jak ręką odjął

Sylas25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sylas25 » 11 maja 2013, 17:27

ja u siebie 2 tygodnie temu zmieniałem tarcze i klocki na nowe. do końca ich życia a były w opłakanym stanie nic mi nie biło przy hamowaniu. parę lat temu miałem Audi coupe i tam wymieniłem tarcze na nowe i też biły. zdemontowałem je i podjechałem do tokarza na sprawdzenie i o dziwo nowiutkie tarcze biły. Facet przetoczył i problem zniknął. koła raczej przy hamowaniu nie mają nic wspólnego z biciem. jeśli są drgania na kierownicy lub czuć na tyle to koła są do przeważenia albo któraś felga skrzywiona bądź wybulwiona opona. Więc zanim wymieniać tarcze warto podjechać do byle jakiego tokarza i niech facet wrzuci na tokarkę tarcze i sprawdzi. Jak opisywałem wcześniej w Audi coupe wymieniłem tarcze które mogłem przetoczyć na kolejne felerne które trzeba było przetaczać :)

emre
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 14 paź 2012, 14:28
Lokalizacja: Tomaszów Lub

Post autor: emre » 08 lip 2013, 19:37

To powiedzcie co zrobić żeby nie wywalać dalej kasy w ciemno, opiszę swój przypadek:

Pewnego razu hamulce zaczęły mi trochę dokuczać, hamowałem dosyć mocno z dużej prędkości i pomyślałem, że mogłem przegrzać tarcze (które zresztą były nie dawno wymieniane bo nie bardzo widać na nich jakieś zużycie). Jako, że zbliżała się wymiana klocków kupiłem nowe a tarcze oddałem do przetoczenia. Po złożeniu było jeszcze gorzej

Natychmiast zadecydowałem, że wymieniam tarcze i kupiłem nowy komplet FEBI. Chwilę po założeniu wydawało się, że problem ustąpił ale po kolejnych 400km w trasie zacząłem odczuwać delikatne bicie na kierownicy przy hamowaniu ale tylko gdy wskazówka spada od 130 do 100 km/h i tak już zostało. Przekładaliśmy koła z tyłu do przodu, zostały też ponownie wyważone ale drgania nie zniknęły. Pojechałem też na sprawdzenie zawieszenia - bez zastrzeżeń oprócz drobnego luzu na prawym dolnym wahaczu (może to być to?)

Podsumowując mam nowe tarcze i klocki z przodu i porządnie wyważone proste koła z dobrymi oponami. O co kaman?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl