części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 3.0 TDI] troszkę mocniejszy (wykres)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 15 maja 2013, 22:24

mdamian pisze:Dokładnie , powiem panowie że ganiałem się z 4.2 TDI ale Q7 , i chłop tym "busem" nie mógł mnie dogonić :mrgreen:
Trochę dziwne , ale banana na twarzy miałem :mrgreen:
Tak,tylko ile waży D2,a ile Q7.Kiedyś się próbowałem swoją ex D2 z Q7 4.2 benzyna i też Q7 nie dałą rady.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 16 maja 2013, 08:30

greg26 pisze:
mdamian pisze:Dokładnie , powiem panowie że ganiałem się z 4.2 TDI ale Q7 , i chłop tym "busem" nie mógł mnie dogonić :mrgreen:
Trochę dziwne , ale banana na twarzy miałem :mrgreen:
Tak,tylko ile waży D2,a ile Q7.Kiedyś się próbowałem swoją ex D2 z Q7 4.2 benzyna i też Q7 nie dałą rady.
Ja to wiem , Ty to wiesz , ale chłop który siedział w Q7 to chyba tego nie wiedział i musiał się przekonać , to mu pokazałem .
Wiem że z D3 będę miał problem , ale można się przekonać jaki duży ten problem będzie :mrgreen: to znaczy jak daleko w tyle zostanę :mrgreen:

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 16 maja 2013, 09:07

mdamian pisze: to znaczy jak daleko w tyle zostanę
Oj bardzo daleko zostaniesz w tyle, aż nie wypada pisać ile. :mrgreen:

blady99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2013, 09:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 16 maja 2013, 10:06

mdamian pisze: Wiem że z D3 będę miał problem , ale można się przekonać jaki duży ten problem będzie :mrgreen: to znaczy jak daleko w tyle zostanę :mrgreen:
Możemy w weekend spróbować jak będziesz miał sprawny samochód. Mój po małym wirusie:)



Poprawiłem cytat, aby się lepiej czytało.

Pozdrawiam
Simone331
Ostatnio zmieniony 19 maja 2013, 17:04 przez blady99, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 maja 2013, 10:29

greg26 pisze:Jakiś tydzień temu próbowałem się z A6 C6 Avant 3.0tdi -auto wyglądało na świeże rocznikowo,więc miało zapewne 240 PS w serii- nie mam pojęcia czy było zawirusowane,ale gość dostał podwójne lanie :mrgreen:
Seria to była jak nic.
Stawałem z taką A6 C6 3.0TDI + chips.... ze startu zatrzymanego gniecie równo i D3 4.2V8 zostaje wyraźnie z tyłu.... przy zmianie z 2-ki na 3-kę A6 jest ze dwie długości z przodu ale nasz 3-ci bieg jest całkiem przyzwoity i na niej nadrabiasz całe straty.... przy zmianie z 3-ki na 4-kę właśnie go wyprzedzałem a później było już tylko lepiej..... przy 180km/h A6 wyraźnie puchnie bo on już piłuje na 6-ce a ja tymczasem jadę na mocnej 4-ce aż do 240km/h...... A6 powyżej 200km/h niknie w lusterku wstecznym :lol:

Ale 3.0TDI jeździe z momentu i na krótkich odcinkach od świateł do świateł jedzie łeb w łeb a ze startu zatrzymanego jest wyraźnie szybsze.
mdamian pisze:Dokładnie , powiem panowie że ganiałem się z 4.2 TDI ale Q7 , i chłop tym "busem" nie mógł mnie dogonić :mrgreen:
Dzisiaj mnie taki jeden podpuszczał w Warszawie..... a raczej chciał się chyba pokazać bo wyjechałem przed niego z bocznej uliczki ale nie utrudniając nikomu włączyłem się dosyć dynamicznie...... gość zobaczył moje A8 i wyraźnie przyspieszył i kiedy ja przyspieszałem spokojnie jemu żyłka zagrała i poleciał jak dziki do przodu...... ale nie miałem weny na ściganie więc nie podjąłem wyzwania :-P

Ale z 4.2TDI w Q7 raczej wątpię w wygraną.... tym bardziej jeśli będzie miał chipsa.... tam diesel fabrycznie ma 326/340KM czyli tyle co u nas a momentu ma 760Nm czyli prawie dwa razy więcej niż nasze wolnessaki..... po chipsie ten silnik można wykręcić pod 400KM i prawie 900Nm.... po chipsie to te 2.5 tony moim zdaniem będzie szybsze niż nasze wolnossące amelinium :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

blady99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2013, 09:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 16 maja 2013, 11:30

Q7 4,2 tdi + wirus 0-100km/h robi w ok 6,0 sec. Zastanawiam sie czemu ten sam silnik w q7 i A8 ma różny moment (w q7 chyba o 100Nm większy).

IRONH
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 28 wrz 2012, 20:58
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: IRONH » 16 maja 2013, 12:10

blady99 pisze:Q7 4,2 tdi + wirus 0-100km/h robi w ok 6,0 sec. Zastanawiam sie czemu ten sam silnik w q7 i A8 ma różny moment (w q7 chyba o 100Nm większy).
Jest inna skrzynia roździelcza.

blady99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2013, 09:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 16 maja 2013, 12:20

hmm ale co ona ma wspólnego ze zwiększonym momentem oprócz rozdzielania go na osie?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 maja 2013, 00:14

blady99 pisze:Q7 4,2 tdi + wirus 0-100km/h robi w ok 6,0 sec.
Może szału znowuż takiego nie ma (masa robi swoje) ale to i tak szybciej niż A8 D3 4.2V8 PB...
wg. danych producenta Q7 4.2TDI jest szybsze nawet w serii... może nie w prędkości maksymalnej ale w przyspieszaniu do 100km/h
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 17 maja 2013, 07:52

Może i szybsze jest Q7 na papierze , ale jeszcze wszystko zależy od łącznika pomiędzy pedałami , a kierownicą . :mrgreen:

arti_dg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 29 lip 2012, 13:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: arti_dg » 17 maja 2013, 08:01

mdamian pisze:Może i szybsze jest Q7 na papierze , ale jeszcze wszystko zależy od łącznika pomiędzy pedałami , a kierownicą . :mrgreen:
Uważasz, że przy automatycznej skrzyni biegów duże znaczenie ma jak ktoś wciska pedał gazu w podłogę? Nie mówimy tutaj o jeździe po zakrętach tylko na prostej, bez dużego ruchu ulicznego itp. Kwestią jest jedynie jednocześnie przytrzymanie hamulca i gazu przy starcie.

blady99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2013, 09:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 17 maja 2013, 08:11

To życzę ci udanej jazdy i bezproblemowej przy starcie z gaz+hamulec - tip nie źle dostaje po d... Poza tym dane podawane przez producenta sa z normlanego startu a nie ze strzału z gazu. Nie powiem- wyrywa wtedy super ale szkoda skrzyni:(

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 17 maja 2013, 08:37

blady99 pisze:To życzę ci udanej jazdy i bezproblemowej przy starcie z gaz+hamulec - tip nie źle dostaje po d... Poza tym dane podawane przez producenta sa z normlanego startu a nie ze strzału z gazu. Nie powiem- wyrywa wtedy super ale szkoda skrzyni:(
O tym właśnie myślę , nie startuję tak zbyt często , ale wtedy z tym Q7 tak poszliśmy , ze świateł na 3 pasmowej jezdni , prosty odcinek i byliśmy pierwsi na światłach łeb w łeb . :-P

arti_dg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 29 lip 2012, 13:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: arti_dg » 17 maja 2013, 13:13

blady99 pisze:To życzę ci udanej jazdy i bezproblemowej przy starcie z gaz+hamulec - tip nie źle dostaje po d... Poza tym dane podawane przez producenta sa z normlanego startu a nie ze strzału z gazu. Nie powiem- wyrywa wtedy super ale szkoda skrzyni:(
Przecież tak się nie rusza ze wszystkich świateł. Tak tylko można zrobić w sytuacjach ekstremalnych jak właśnie podczas porównania osiągów aut. I uwierz, że ja i tak cholernie dbam o auto - w swojej a8 zrobiłem tak 2-3 razy przy pomiarach g-techem.
W ogóle twierdze, że jeśli chcesz porównać osiągu aut, nie umiejętności kierowców to z wyścig powinien być z rolki, nawet z prędkości 20km/h.

Gość

Post autor: Gość » 17 maja 2013, 21:03

Pany no wprawdzie ja juz caaałkiem straciłem poczucie mocy w mojej A8 i szczególnie po jej wyciszeniu :mrgreen: ale z doświadczenia autostradowego to powiem wam że Q7 to na przyspieszeniu nieciekawie wypadają za to jak sie rozbuja to gna :) Zazwyczaj jak przegania mnie Q7 to ma kierownik pedał w podłodze-to widac i słychac nieraz :) Jak spokojnie jadymy to zawsze jestem ten pierwszy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl