[D2 96 2.8PB ] Spalanie oleju silnikowego
[D2 96 2.8PB ] Spalanie oleju silnikowego
W instrukcji niemieckiej wyczytalem ze norma to auto bierze ok 1litra na 1500km, a jak wyglada z waszymi autkami bo powem szcerze ze mi tak wychodzi ze jednak musze dolewac i czy to jest zrecz normlana??? ale czytalem ze wlasnie silniki 2.8 maja apetyt tez na olej i jest to normala. Niewiem moze sobie wkrecam :shock: i jakies uszcelki musze wyminic bo treoche sie poci od uszcelki od miski olejowej....co myslicie na ten temat????
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2012, 13:07 przez klon_84, łącznie zmieniany 2 razy.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Co by się nie powtarzać: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=93067
Ostatnio zmieniony 30 sty 2010, 11:03 przez dice111, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Cars Matters
- gierobiala
- Super Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
- Lokalizacja: lubelskie
na początku (w pierwszych miesiącach posiadania a8) jak nogę ciężką miałem, to z litr na 1000km znikało. Teraz jak mi się nigdzie nie śpieszy, to prawie nic nie ubywa. Tak sobie myślę, że pewnie większość tych 'ubytków' następuje przy wysokich obrotach silnika, więc im ostrzej jeździsz, tym więcej oleju pije - takie są moje (subiektywne co prawda) odczucia.
dodam ze jak z samego rana auto zapale to lekko pojaiwa sie taki niebieskawy kolor ale po ok 30s przeobraza sie w bezbarwy dymek i wszytko jest ok, na trasie jak dodaje gazu nic niebieskiego ani czarnego mi z rury sie nie wydobywa jest wszsytko ok, aczkolwiek tylko z rana ten dymek lekko niebieskawy jak uruchomie motor czy to normalne :roll: ?????
- gierobiala
- Super Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
- Lokalizacja: lubelskie
na jakim oleju jeździsz?klon_84 pisze:giwera44 ja mam ten sam problem i tez bieze mi ok 1 litra na 1500km, aczkolwiek gierobiala poradzil mi zrobic uszzcelnaizce zaworowe co moze wyeliminowac az tak duze zuzycie oleju bo mam objaw ktory byc moze jest tego powedem( niebieski dymek z rana po wlazceniu silnika pzrez ok 30sekund)
Czasem zmiana oleju czyni cuda...
Ja leje Mobil1 0w30 i zmieniam co 15 tyś i nic nie dolewam. Zadnego dymienia na niebiesko przy odpalaniu...
Ale do czego zmirzam. Dwa lata temu miałem BMW 3.0 DIESEL. Jeździłem na oleju shell i łykał olej. Wlałem Castrola i problem znikł niby bmw zaleca Castrol. Grupa VW zaleca Mobil. Widze ze lejesz pół syntetyk może czas przejść na pełen syntetyk?? jest gęstrzy może będzie lepiej???
Ja leje Mobil1 0w30 i zmieniam co 15 tyś i nic nie dolewam. Zadnego dymienia na niebiesko przy odpalaniu...
Ale do czego zmirzam. Dwa lata temu miałem BMW 3.0 DIESEL. Jeździłem na oleju shell i łykał olej. Wlałem Castrola i problem znikł niby bmw zaleca Castrol. Grupa VW zaleca Mobil. Widze ze lejesz pół syntetyk może czas przejść na pełen syntetyk?? jest gęstrzy może będzie lepiej???
Miłość od pierwszego kontaktu :-)
- gierobiala
- Super Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
- Lokalizacja: lubelskie
gierobiala pisze:Syntetyk gęstszy od półsyntetyka?? :shock: A łyżka na to "niemożliwe" ;-)Pers pisze:Widze ze lejesz pół syntetyk może czas przejść na pełen syntetyk?? jest gęstrzy może będzie lepiej???
Ja od lat jeżdżę na Valvoline max life.I jest gitara.
hehe upsss pomyłka!!! chciałem powiedzieć mineralny
Miłość od pierwszego kontaktu :-)