części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 2.8PB ] Spalanie oleju silnikowego

klon_84

[D2 96 2.8PB ] Spalanie oleju silnikowego

Post autor: klon_84 » 30 sty 2010, 10:37

W instrukcji niemieckiej wyczytalem ze norma to auto bierze ok 1litra na 1500km, a jak wyglada z waszymi autkami bo powem szcerze ze mi tak wychodzi ze jednak musze dolewac i czy to jest zrecz normlana??? ale czytalem ze wlasnie silniki 2.8 maja apetyt tez na olej i jest to normala. Niewiem moze sobie wkrecam :shock: i jakies uszcelki musze wyminic bo treoche sie poci od uszcelki od miski olejowej....co myslicie na ten temat????
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2012, 13:07 przez klon_84, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 30 sty 2010, 11:02

Ostatnio zmieniony 30 sty 2010, 11:03 przez dice111, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 30 sty 2010, 11:03

Ja zrobiłem swoim jakieś 3000km i z ¾ ubyło na ½.Więc wg moich obliczeń od wymiany do wymiany nie będę musiał dolewać.
A6 2.8 mi podbierała 3-4 litry na 10.000 ale po wymianie uszczelniaczy jak ręką odjął.

eXecutorR

Post autor: eXecutorR » 30 sty 2010, 12:12

na początku (w pierwszych miesiącach posiadania a8) jak nogę ciężką miałem, to z litr na 1000km znikało. Teraz jak mi się nigdzie nie śpieszy, to prawie nic nie ubywa. Tak sobie myślę, że pewnie większość tych 'ubytków' następuje przy wysokich obrotach silnika, więc im ostrzej jeździsz, tym więcej oleju pije - takie są moje (subiektywne co prawda) odczucia.

klon_84

Post autor: klon_84 » 30 sty 2010, 16:34

dodam ze jak z samego rana auto zapale to lekko pojaiwa sie taki niebieskawy kolor ale po ok 30s przeobraza sie w bezbarwy dymek i wszytko jest ok, na trasie jak dodaje gazu nic niebieskiego ani czarnego mi z rury sie nie wydobywa jest wszsytko ok, aczkolwiek tylko z rana ten dymek lekko niebieskawy jak uruchomie motor czy to normalne :roll: ?????

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 30 sty 2010, 16:39

Uszczelniacze zaworowe do wymiany.

giwera44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:11
Lokalizacja: Olszyna

Post autor: giwera44 » 30 sty 2010, 21:12

moja slicznotka bierze 1-1,5 litra na 1000km, duzo ale co poradzic? :-/
giwera44

klon_84

Post autor: klon_84 » 31 sty 2010, 20:58

giwera44 ja mam ten sam problem i tez bieze mi ok 1 litra na 1500km, aczkolwiek gierobiala poradzil mi zrobic uszzcelnaizce zaworowe co moze wyeliminowac az tak duze zuzycie oleju bo mam objaw ktory byc moze jest tego powedem( niebieski dymek z rana po wlazceniu silnika pzrez ok 30sekund)

giwera44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:11
Lokalizacja: Olszyna

Post autor: giwera44 » 31 sty 2010, 22:04



Dodano: 2010-01-31, 22:05
może sie tym zajmę ale u mnie dymku za bardzo nie widac 8-)
giwera44

pet3r
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 296
Rejestracja: 24 wrz 2009, 09:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: pet3r » 04 lut 2010, 12:14

klon_84 pisze:giwera44 ja mam ten sam problem i tez bieze mi ok 1 litra na 1500km, aczkolwiek gierobiala poradzil mi zrobic uszzcelnaizce zaworowe co moze wyeliminowac az tak duze zuzycie oleju bo mam objaw ktory byc moze jest tego powedem( niebieski dymek z rana po wlazceniu silnika pzrez ok 30sekund)
na jakim oleju jeździsz?

klon_84

Post autor: klon_84 » 04 lut 2010, 17:08

pet3r jezdze na elf competention sti 10w40? a czyzby to mogla byc wina oleju :shock: ?

Pers
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 28 wrz 2009, 09:16
Lokalizacja: Poznań/Suchy Las

Post autor: Pers » 04 lut 2010, 21:08

Czasem zmiana oleju czyni cuda...
Ja leje Mobil1 0w30 i zmieniam co 15 tyś i nic nie dolewam. Zadnego dymienia na niebiesko przy odpalaniu...
Ale do czego zmirzam. Dwa lata temu miałem BMW 3.0 DIESEL. Jeździłem na oleju shell i łykał olej. Wlałem Castrola i problem znikł niby bmw zaleca Castrol. Grupa VW zaleca Mobil. Widze ze lejesz pół syntetyk może czas przejść na pełen syntetyk?? jest gęstrzy może będzie lepiej???
Miłość od pierwszego kontaktu :-)

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 04 lut 2010, 22:22

Pers pisze:Widze ze lejesz pół syntetyk może czas przejść na pełen syntetyk?? jest gęstrzy może będzie lepiej???
Syntetyk gęstszy od półsyntetyka?? :shock: A łyżka na to "niemożliwe" ;-)
Ja od lat jeżdżę na Valvoline max life.I jest gitara.

Pers
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 28 wrz 2009, 09:16
Lokalizacja: Poznań/Suchy Las

Post autor: Pers » 04 lut 2010, 22:36

gierobiala pisze:
Pers pisze:Widze ze lejesz pół syntetyk może czas przejść na pełen syntetyk?? jest gęstrzy może będzie lepiej???
Syntetyk gęstszy od półsyntetyka?? :shock: A łyżka na to "niemożliwe" ;-)
Ja od lat jeżdżę na Valvoline max life.I jest gitara.

hehe upsss pomyłka!!! chciałem powiedzieć mineralny :/
Miłość od pierwszego kontaktu :-)

pet3r
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 296
Rejestracja: 24 wrz 2009, 09:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: pet3r » 04 lut 2010, 22:50

śmigałem na Castrolu 0W30, brała nawet powyżej 1,2l na 1000, po zmianie na Mobil1 5W50 więcej niż 500 ml przy szybkiej jeździe nie weźmie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl