Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB ] TIP- szarpanie przy zmianie biegów

wariat00
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 21 mar 2010, 14:05
Lokalizacja: pomorze

[D2 97 4.2PB ] TIP- szarpanie przy zmianie biegów

Post autor: wariat00 » 21 mar 2010, 14:31

witam
mam maly problem ze skrzynia
jest to skrzynia dtd
bledow na wag nie pokazuje
skrzynia chodzi ladnie problem jest gdy odpuszcze gwaltownie gaz przy wiekszych predkosciach to jest szarpniecie przy zrzucaniu biegow do przodu jest ok.
zrobilem testy wyjsc i pokazalo
n 218 open or short to ground
n233 open or short to ground
wyczytalem ze to zawor regulacji cisnienia, zawor sterujacy 4(n 91)
ten drugi to nie wiem ci znaczy
czy czeka mnie remat calej skrzyni czy wystarczy wymienic tylko zawor sterujacy n91
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 15:33 przez wariat00, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 21 mar 2010, 15:58

kolego to wina zaworu w plycie, sama wymiana pomoze, sa warsztaty ktore to robia wystarczy podjechac do gosci ktorzy maja pojecie o ASB.

wariat00
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 21 mar 2010, 14:05
Lokalizacja: pomorze

Post autor: wariat00 » 21 mar 2010, 16:50

dzieki
pytanko jescze czy mozna jezdzic z takim defektem
bo nie wiem kiedy znajde kogos kto mi to zrobi.to ten zawor Obrazek
umieszczony jest na plycie?

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 21 mar 2010, 16:55

kolego teoretycznie nie powinno sie bo nigdy nie wiadomo kiedy padnie calkiem ale z doswiadczenia wiem ze pochodzi jeszcze. Czy przy zmianie biegow od 1 wyzej wystepuja szarpniecia?

wariat00
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 21 mar 2010, 14:05
Lokalizacja: pomorze

Post autor: wariat00 » 21 mar 2010, 17:02

wszystko jest klasa bez szarpniec tylko przy zmianie z 3 na 4 jakby nie mial mocy troche muli.dzieje sie tak od okolo miesiaca i ciagle jezdze bo musze
gzie poza serwisem dostane ten zawor bo nie ma mnie w kraju a jakos musze go zalatwic

Kuba 3,7 V8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 03 gru 2009, 19:33
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: Kuba 3,7 V8 » 27 cze 2010, 17:52

Witam, może wiecie co może się dziać jeżeli gdy hamuje np z 60 km/h do 0 to silnik gasnie jakby nie wysprzeglało coś do konca. Musze uwazac zeby nie hamowac w ostatniej chwili zeby nie zgasł i hamowac stopniowo wtedy jest ok. Skrzynia dziala prawidlowo nie szarpie itd. moja skrzynia to 5hp19 silnik 3,7.
<Kuba>

lukasz1986
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 18 mar 2012, 19:49
Lokalizacja: brzesko/wiedeń

[D2 97 4.2PB ] TIP- szarpanie przy zmianie biegów

Post autor: lukasz1986 » 26 maja 2013, 19:58

witam Koledzy podepne pod temat.jakis rok temu kupiłem a8 4.2 pb tip 5hp24 szkrzynia troche szarpała zwłaszcza gdy trzymałem równo gaz a ona zmieniała biegi na wyższe na tipie tez to występowało ale mniej.jakiś miesiąc temu wymieniłem olej wraz z filtrem w zakladzie w tarnowie.i jest tak na tipie super zero szarpnięć ale na drivie problem pozostał vag nie pokazuje błędów co może być przyczyna????

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 maja 2013, 20:27

widzę ze z tym szarpaniem to epidemia jakaś sie szerzy, ale konkretnej diagnozy nie ma ;-) i to jest najgorsze nie wiedzieć co...i albo zostawić az sie rozleci, albo wymieniać wszystko po kolei aż sie dojdzie do tego co zepsute żeby stwierdzić ze to pierdoła co mogla kosztować parę pln, a wyniosła ich kilkaset :-P
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 27 maja 2013, 13:36

Nie wymienic wszystko po kolei tylko zrobic sobie dogłebna diagnostyke bo przyczyna jest albo elektroniczna albo mechatroniczna. Na początku bo po ilus tam tys km może sie juz mechanicznie dobic.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 27 maja 2013, 15:53

Apophis pisze:Nie wymienic wszystko po kolei tylko zrobic sobie dogłebna diagnostyke bo przyczyna jest albo elektroniczna albo mechatroniczna. Na początku bo po ilus tam tys km może sie juz mechanicznie dobic.
no co racja to racja ;-) tlyko ja miałem ostatnio problem bo wpadłem w zajebista dziure i przy hamowaniu non stop miałem bicie. I byłem na trzepkach, sprawdzane były tarcze i dalej biło. :evil: No to wymieniłem najpierw górne wachacze bo sworznie były wybite i nic.. wyprostowałem felge...i nic, wymieniłem hamulce...i dalej nic...wymieniłem piaste (na szczęscie miałem zapas :mrgreen: ) ...i było troche lepiej...aż zoabczyłem że pęknieta jest podpora aluminiowa od górnego mocowanie MCphresona i jest ok :-> ale troche kasy i tak poszło :/
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 27 maja 2013, 17:31

Aaa no to widzisz a jak byś rozebrał całą zawieche na cześci jak ja ostatnio to byś zapewne doszedł do uszkodzonego elementu :) Sam chciałem iśc najmniejszą linia oporu ale sie nie dało więc rozebrałem wszystko i juz na spokojnie szło jak po sznurku :) Co do bicia tez je miałem i to spore ale po wymianie elementów sie zmniejszyło więc pozostały mi w zasadzie same hamulce. Ale to sie nie spieszy bo tych ostrych hamowań z duzych predkości to mam niewiele :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 27 maja 2013, 18:52

...no ale jak to mówią...mądry Polak jak za dużo zapłaci... :-P na każdym błędzie zdobywa się kolejne doświadczenia...
to nie jest zwykły napęd...to

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 24 cze 2013, 03:29

wariat00 pisze:zrobilem testy wyjsc i pokazalo
Możesz dokładnie opisać jak zrobić te testy wyjść i jakie wartości mają być??

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 24 cze 2013, 08:50

Pewnie robił to Vagiem. Wchodzisz w sterownik ASB i tam na dole jest Output tests. Klikasz start i się przysłuchujesz czy zawory cykają. Za każdym razem Dajesz start/next aż do zakończenia Done. Jeżeli coś pójdzie nie tak to wyskoczy napis na czerwono, jeżeli ok to będzie na zielono.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 24 cze 2013, 13:49

Ok spróbuje :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl