części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Jakie wahacze??

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 02 mar 2013, 21:23

Chyba coś koło 200 z kawałkiem ale nie pamiętam dokładnie.
Dążenie do doskonałości.

Gość

Post autor: Gość » 02 mar 2013, 21:33

3lata temu za zestaw lemforda w sklepie płaciłem 2400 to teraz cena 1800-2000to nic nadzwyczajnego ;)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 02 mar 2013, 22:23

Mam głupie pytanie i czysto teoretyczne :-P Przykładowo, jeśli wahacze górne się tłuką to najlepiej je wymienić na nowe czy można zastosować myk w postaci wymiany samego elementu gumowego (tulejek)?.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Gość

Post autor: Gość » 02 mar 2013, 22:29

Krzysiek to zalezy co sie tłucze czy sworzeń wybity czy tulejka. Jeśli sworzeń jakimś cudem nie wykazuje zuzycia a guma jest zajechana to wymieniaj same tuleje. Może tak być jak czas posunie gume to szybciej padnie od sworznia.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 02 mar 2013, 22:37

Pytam się tylko z ciekawości jak to w wielo wahaczu jest ;-), w innym autku to za parę złociszy 4 tulejki wymieniłem i była gitarka no ale tam to inna technologia jest zawieszenia :mrgreen: Tak siedząc na forum przeglądałem tematy o zaciskach 6cio tłoczkowych i nagle zainteresowała mnie kwestia zawieszenia. Pora już iść spać ;-)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
Unknown
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 244
Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Unknown » 13 cze 2013, 19:48

Potrzebuje dość szybkiej pomocy,

mianowicie wymieniam dolne wahacze i mam problem z tymi tulejkami, które są w zwrotnicy, jedna mi wyszła razem z sworzniem, a druga siedzi jak by ja ktos przykleił ;)

i teraz nie wiem, czy one maja zostać czy trzeba je wywalić ? bo np banana bez niej nie wsadze, tzn wsadze ale bedzie latał.

a natomiast z prostym jest tak, że ten który dostałem nowy ma stożek średnicy 21mm, a ten ktory wyrwalem z auta ma 17mm

a co lepsze podałem numery z tego starego (firmy TRW) i w katalogach wychodzi, że powinnien miec 21 mm :D

przeszukali mi ileś tam wahaczy w hurtowaniach i wszystkie w specyfikacji maja od 20,8 - 21 mm stozek :/

help!


edit.

przy okazji, by wyciągnać srube z banana od strony belki trzeba ja opuszczac? :shock:
Czy jest na to jakis inny sposob ?


edit 2

przy okazji troche z innej beczki, by wymienic tylne amorki + sprezyny są potrzebne jakies specjalistyczne zabiegi ?

adrian949

Post autor: adrian949 » 13 cze 2013, 20:11

Unknown pisze:Potrzebuje dość szybkiej pomocy,

mianowicie wymieniam dolne wahacze i mam problem z tymi tulejkami, które są w zwrotnicy, jedna mi wyszła razem z sworzniem, a druga siedzi jak by ja ktos przykleił ;)

i teraz nie wiem, czy one maja zostać czy trzeba je wywalić ? bo np banana bez niej nie wsadze, tzn wsadze ale bedzie latał.

a natomiast z prostym jest tak, że ten który dostałem nowy ma stożek średnicy 21mm, a ten ktory wyrwalem z auta ma 17mm

a co lepsze podałem numery z tego starego (firmy TRW) i w katalogach wychodzi, że powinnien miec 21 mm :D

przeszukali mi ileś tam wahaczy w hurtowaniach i wszystkie w specyfikacji maja od 20,8 - 21 mm stozek :/

help!


edit.

przy okazji, by wyciągnać srube z banana od strony belki trzeba ja opuszczac? :shock:
Czy jest na to jakis inny sposob ?


edit 2

przy okazji troche z innej beczki, by wymienic tylne amorki + sprezyny są potrzebne jakies specjalistyczne zabiegi ?

Te tulejki mają zostać w zwrotnicy, powinny one siedzieć tam sztywno, nie masz czasem poobijanych zwrotnic koło tulejki? Żeby wyjąć śrubę od banana trzeba opuszczać sanki lub obciąć śrubę i włożyć nową odwrotnie. Do wymiany tylnych sprężyn będą ci potrzebne ściągacze.

pycho
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 112
Rejestracja: 11 lip 2010, 11:45
Lokalizacja: WS

Post autor: pycho » 23 cze 2013, 09:04

z ciekawości ma ktoś doświadczenia z takim zestawem? http://allegro.pl/zestaw-komplet-wahacz ... 04251.html
Kobiety należy trzymać krótko, maksymalnie do rana...

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 23 cze 2013, 09:15

pycho, Ja testowałem u siebie i testuję dalej , 2 lata temu założyłem takie zawieszenie , i jak na razie wymieniłem 1 górny wahacz + 2x końcówka drążka kierowniczego .
Ja dawałem za taki zestaw 820zł , ale dużo kolegów narzeka na to zawieszenie , ja mam na nim zrobione około 60K i są nie najgorsze .

Gość

Post autor: Gość » 23 cze 2013, 12:45

mdamian, Jesli 60tys zrobiłes i tylko tyle to jest dobry wynik. Trwałośc zawiechy ma dużo wspolnego tez z rodzajem zawieszenia jakie w danej A8 jest. Im sportowsze tym ta trwałośc mniejsza.

Viking
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2013, 09:16
Lokalizacja: SB

Post autor: Viking » 24 cze 2013, 10:17

To co tak konkretnie pada w tych wahaczach, same gumy czy swoznie ??

Jak to drugie to wiadomo, ze wymiana calosci, ale jak to pierwsze to wymiana samych gum to znikomy koszt i jest jak nowe.


Kolejna sprawa, ze wszyscy to wymieniaja sam przod, a o tyle nikt nie mowi. Jak patrzylem to z tylu tylko jeden wahacz ma swozen, reszta ma wymienne gumy oraz pozostaje do wymiany lacznik stabilizatora jak ma luz. Wiec moim zdaniem szkoda generowac koszty, chyba ze ktos tego sam nie wymienia tylko zleca mechanikowi to faktycznie jemu latwiec cos zmienic, niz bawic sie w przekladanie tulei.

A ciekawi mnie to o tyle, ze w zestawach czasem wystepuja koncowki drazkow. U siebie w starym A6 C4 wymienialem tez wszystko w zawieszeniu i zuzyte byly jedynie gumy w wahaczach, a sam swozen byl ok (przy ori wahaczu ktory pewnie z 300kkm zrobil). A koncowki drazkow zmienilem tylko dlatego, ze sruby do regulacji byly pordzewiale tak, ze geometrii nie dalo sie ustawic, gdzie sam swozen lewy byl sztywny jak nowy, a prawy juz chodzil lzej, ale dalej luzu nie mial.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 24 cze 2013, 10:31

Viking pisze:Kolejna sprawa, ze wszyscy to wymieniaja sam przod, a o tyle nikt nie mowi.
Tył masz 2 opcje , albo nowe wahacze ( 700zł za sztukę , tylko ASO ) albo dopasować tuleje , około 30 zł za sztukę , wyprasować stare i wprasować nowe .

Viking
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2013, 09:16
Lokalizacja: SB

Post autor: Viking » 24 cze 2013, 10:44

Czyli tez da sie zrobic i jest szansa nie zostawic rownowartosci kilku bakow paliwa :mrgreen:

Wielowahaczu od zawsze unikalem, a wszedzie gdzie byly zwykle tuleje to zmienialem z czasem na jakies pelne, ktore potem dzialaly dlugo bez zarzutu.

Tuleje tylne w konsolach w Octavii 1Z/Golf 1K to chyba jeden z pierwszych przerobilem i zrobilem fote, ze pasuje i da sie jezdzic, bo tez dlugo wszyscy wymieniali cale te konsole, a wystarczy zmienic gumke ;-)

Gość

Post autor: Gość » 24 cze 2013, 11:50

Mi jakoś szybciej siadają te sworznie.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 26 cze 2013, 16:11

Miał ktoś z Was do czynienia z kompletem wahaczy Ruville? Wiem, że jest tylko pakowaczem ale dzisiaj byłem się pytać przy okazji o zawieszenie i jakieś tam najtańsze polskie zawieszenie 700zł, następnie Ruvill 1200zł (z końcówkami i łącznikami) TRW i Lem drożej ale nie ściągają bo nikt nie kupuje chyba, że na specialne zamówienie ze względu na cenę :-P I tak, na tańszą opcję mieli jakieś reklamacje a z Runvillem nie mieli problemów i polecają.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl