części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 07 3.0TDI ] Brak mocy

fixat1978
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 27 cze 2013, 14:16
Lokalizacja: Elbląg

[D3 07 3.0TDI ] Brak mocy

Post autor: fixat1978 » 27 cze 2013, 14:27

Witam. Mam problem z utrata mocy silnika jak sie rozgrzeje. Osiaga 90 stopni i po jakimś traci moc. Jedzie no ale przy 2000 obr zmienia biegi i ledwo co ciagnie go do przodu. Po wylaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem dalej jest. Dopiero jak silnik ostygnie przez ok 5 godzin problem znika lecz pozniej sie znowu pojawia przy rozgrzanym silniku. I tak w kolko. Co to moze byc?? Kontrolka silnika swieci się na desce rozdzielczej.

Błędy z komputera:
P3135 Sterowanie długością kolektora dolotowego - wartość dolna graniczna nieosiągnięta
P1573 Elektorozawór zawieszenia silnika lewy - obwód otwarty

Mechanik powiedział ze jest to nastawnik przepustnicy powietrza ( nr części 059129086D ).

Czy to może być przyczyną??

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 27 cze 2013, 15:15

A klapy w dolocie się nie zacinają ani nie są pourywane? Poczytaj o bolączkach 3.0 i 4.0 tdi.

fixat1978
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 27 cze 2013, 14:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fixat1978 » 27 cze 2013, 16:00

krzychu22.p1i,co do klap to nie wiem, ale po wlaczeniu zaplonu, dzwigienka laczaca unosi sie do gory, pozniej opada i pozostaje juz w takiej pozycji caly czas. natomiast druga przepustnica ciagle pracuje. głównie chodzi mi o to, czy taki problem moze powodowac uszkodzona przepustnica.

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 27 cze 2013, 19:30

Kolego masz padnieta poduszke silnika lewa i prawdopodobnie komputer dlawi motor zeby czegos nie uwalic.Gdzies jest o tym na forum.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 27 cze 2013, 20:07

leon0376 pisze:Kolego masz padnieta poduszke silnika lewa i prawdopodobnie komputer dlawi motor zeby czegos nie uwalic.Gdzies jest o tym na forum.
Bzdury, choć poduszka do wymiany.
Problemy są z kolektorem, oby nie skończyło się na jego wymianie.

fixat

Najprawdopodobniej robota z dźwigienkami, na forum A6 masz rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 27 cze 2013, 20:29

Kolego fixat1978, regulaminowo pisanie na forum powinieneś rozpocząć od działu powitań:

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p

Proszę uczyń to jak najprędzej. W innym wypadku Twoje posty/tematy mogą być usuwane bez podawania przyczyny.

Pozdrawiam
Simone331

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 27 cze 2013, 21:24

Jak sterownik widzi błąd poduszki silnika to automatycznie obniża moc silnika,(o ok.20%-30%),przerobiłem to osobiscie.
. Tak to opisal kolega "skiper" z palca tego nie wyssal wiec to nie bzdury :wpale:
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

fixat1978
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 27 cze 2013, 14:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fixat1978 » 28 cze 2013, 14:33

Tylko ze moc spada nie o 30 procent a o 70-80.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 28 cze 2013, 15:46

leon0376 pisze:
Jak sterownik widzi błąd poduszki silnika to automatycznie obniża moc silnika,(o ok.20%-30%),przerobiłem to osobiscie.
. Tak to opisal kolega "skiper" z palca tego nie wyssal wiec to nie bzdury :wpale:
Ja twierdzę ze wyssał.
Poduszka ma inne zadanie a nie ograniczanie mocy.
Dwa razy miałem walniętą poduszkę i nie zauważyłem żadnego spadku mocy.

fixat

Sprawdź tą dźwigienkę.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 cze 2013, 23:44

Jak nic problem leży w dolocie i lepiej robić to już jeżeli nic tam jeszcze się poważnego nie stało.

Poduszka silnika do wymiany ale ona nie ma wpływu na obniżenie mocy silnika.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

fixat1978
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 27 cze 2013, 14:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fixat1978 » 30 cze 2013, 08:00

Ok dzieki za rady. Wrzme sie za to w poniedzialek. A jeszcze znajomy mi szepnal ze moze byc tez przypchany filtr DPF, no ale komputer ani kontrolka filtra tego nie wykazuja...... a moze jednak cos w tym jest.... Pozdrawism

fixat1978
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 27 cze 2013, 14:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fixat1978 » 30 cze 2013, 12:56

wymontowałem sterownik, rozlozylem go, skrecilem i wmontowalem i zaczal dzialac, no ale mam problem z dzwigienka bo ma luzy i spada ciagle.Panowie moze ktos zna angielska nazwe tej dzwigienki laczacej sterownik z klapami?? albo ewentualnie moze jakis numer czesci??

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 01 lip 2013, 16:01

idz do jakiegoś ASO grupy VW i kup/zamów zestaw naprawczy do kolektora ssącego. Pasuje do wszystkich 3.0 tdi poza tymi 2010 w góre.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

fixat1978
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 27 cze 2013, 14:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fixat1978 » 06 lip 2013, 15:25

Dzwigienka wymieniona, sterownik chodzi,błedy znikły no ale problem spadku mocy dalej pozostał. Moc zanika po ok godz jazdy.Moc zanika znienacka, nie ma zadnych objawow szarpania czy czegokolwiek, poprostu zanika. silnik pracuje normalnie, na luzie wchodzi normalnie na obroty. Komputer zadnych bledow nie pokazuje...... coz to byc moze. POMOCY!!!. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 07 lip 2013, 12:21

pozostaje tylko zrobić logi dynamiczne ciśninia doładowania, przepływki i egr`u szczególnie przy objawach mulenia... masz filtr DPF sprawdz poziom zapełnienia.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl