[D3 04 W12 ] Zbyt wcześnie zmienia biegi
-
- Forum Audi A8
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 sie 2012, 22:15
- Lokalizacja: Polska
[D3 04 W12 ] Zbyt wcześnie zmienia biegi
Panowie mam problem ze swoją skrzynią. Autko niedawno wróciło z warsztatu i mniej więcej od tej pory troche je zamuliło.
Zauważyłem, że auto wcześniej zmienia biegi. Dotyczy to zarówno pozycji D jak i S, bez względu na to czy używam kickdownu czy nie każdy bieg powyżej 1 zmieniany jest przy 4-4500 obrotów. Przy kickdownie też nie redukuje tak jak wcześniej. Kiedyś jadąc na 4-biegu jak wcisnąłem gaz do oporu to potrafił zredukować do 2, teraz w takich samych okolicznościach schodzi do 3...
Zmiana następuje nawet w ustawieniu manualnym (gdzie wcześniej mogłem ciągnąć skrzynie aż do czerwonego pola i dopiero wtedy zmieniał bieg). Co ciekawe na pierwszym biegu idzie do oporu, ale na każdym wyżej (2, 3, 4) przerzuca przy ~4500 RPM czy tego chce czy nie...
Błędów żadnych w skrzyni ani w silniku nie znalazłem...
Macie jakieś pomysły gdzie może leżeć przyczyna ? W warsztacie softu nie zmieniali, akumulator był odpinany. Ja również go odłączałem ale nic to nie pomogło...
Zauważyłem, że auto wcześniej zmienia biegi. Dotyczy to zarówno pozycji D jak i S, bez względu na to czy używam kickdownu czy nie każdy bieg powyżej 1 zmieniany jest przy 4-4500 obrotów. Przy kickdownie też nie redukuje tak jak wcześniej. Kiedyś jadąc na 4-biegu jak wcisnąłem gaz do oporu to potrafił zredukować do 2, teraz w takich samych okolicznościach schodzi do 3...
Zmiana następuje nawet w ustawieniu manualnym (gdzie wcześniej mogłem ciągnąć skrzynie aż do czerwonego pola i dopiero wtedy zmieniał bieg). Co ciekawe na pierwszym biegu idzie do oporu, ale na każdym wyżej (2, 3, 4) przerzuca przy ~4500 RPM czy tego chce czy nie...
Błędów żadnych w skrzyni ani w silniku nie znalazłem...
Macie jakieś pomysły gdzie może leżeć przyczyna ? W warsztacie softu nie zmieniali, akumulator był odpinany. Ja również go odłączałem ale nic to nie pomogło...
Ostatnio zmieniony 01 mar 2015, 13:38 przez Freestyller, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 sie 2012, 22:15
- Lokalizacja: Polska
Żaden z opisanych sposobów związanych z trzymaniem pedału gazu i przekręcaniem kluczka u mnie nie działał. Niestety nie miałem VAGa przy sobie, ale po odpięciu klemy akumulatora na pół godziny, wymianie dwóch bezpieczników 5A po stronie kierowcy (w pierwszy i drugim rzędzie od góry) i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów "ostrzej" problem się rozwiązał
Nie zmienia biegów już tak wcześnie a na manualu ciągnie aż do czerwonego pola, najwyraźnie skrzynia sie na nowo zaadoptowała
Nie zmienia biegów już tak wcześnie a na manualu ciągnie aż do czerwonego pola, najwyraźnie skrzynia sie na nowo zaadoptowała
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
W D3 nie ma żadnego kręcenia kluczykiem i machania pedałem gazu.
Jeżeli serwis wykonał swoją robotę poprawnie, skrzynia jest sprawna i olej jest taki i tyle co go być powinno to pozostaje adaptacja skrzyni - niestety VAG/VCDS tego nie wykona.... z tego co wiem to tylko VAS... albo ASO albo inny serwis posługujący się VAS'em pomoże.
Jeżeli serwis wykonał swoją robotę poprawnie, skrzynia jest sprawna i olej jest taki i tyle co go być powinno to pozostaje adaptacja skrzyni - niestety VAG/VCDS tego nie wykona.... z tego co wiem to tylko VAS... albo ASO albo inny serwis posługujący się VAS'em pomoże.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ale że niby nie ma takiej procedury?...k44761 pisze:Co za bzdury.
w ASO jest coś takiego jak adaptacja skrzyni biegów. Nie wiem wprawdzie jak dokładnie wygląda ta procedura bo na niej nie byłem ale dla D3 przeprowadzają coś takiego i w pewnych okolicznościach była nawet zalecana :roll:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Poziom tego forum spada na psy.
Procedura adaptacji skrzyni? Zenada.
Zapisanie zera w grupie zerowej w adaptacji tym Twoim chińskim vasem to ta Twoja magiczną adaptacja? I co ona zrobi? Wiesz chociaż jakie bajty pamięci Ram w ecu skrzyni zmieni ta magiczną adaptacja i za co są one odpowiedzialne?
Przestrzegam, że zanim zaczniesz pisać głupoty wiedz, że naprawialem sterowniki skrzyń dla Boscha. Zapraszam do rzeczowej dyskusji.
Procedura adaptacji skrzyni? Zenada.
Zapisanie zera w grupie zerowej w adaptacji tym Twoim chińskim vasem to ta Twoja magiczną adaptacja? I co ona zrobi? Wiesz chociaż jakie bajty pamięci Ram w ecu skrzyni zmieni ta magiczną adaptacja i za co są one odpowiedzialne?
Przestrzegam, że zanim zaczniesz pisać głupoty wiedz, że naprawialem sterowniki skrzyń dla Boscha. Zapraszam do rzeczowej dyskusji.
Elektronika samochodowa.
Tak a plyty flash do skrzyni to sam sobie wymyśliłem
W skrzyni jest umieszczony sterownik (mechatronik) dla którego stworzono możliwość uaktualnienie oprogramowania bez jego wyjmowania...
To także sobie wymyśliłem...
Już kilkanaście razy to robiłem także mi tu nie wciskaj kitu
Kasowanie wartości adaptacji
Wartości adaptacji skrzyni biegów pozostają
również aktualne przy przerwanym zasilaniu
napięciowym sterownika skrzyni biegów
(np. akumulator odłączony itd.). Mogą być jednak za
pomocą testera diagnostycznego skasowane w
funkcji „Nastawy podstawowe 04“.
W funkcji 04 – Nastawy podstawowe oprócz
kasowania wartości adaptacji wyuczony zostaje
punkt kick-down i uaktywniony tryb Tiptronic
kierownicy (jeżeli istnieje).
Kiedy powinno się wykonywać Nastawy
podstawowe?
— po wymianie skrzyni biegów,
— po wymianie sterownika skrzyni biegów -J217-,
— po wymianie oleju ATF,
— po naprawach skrzyni biegów (np. po wymianie
skrzynki zaworów elektromagnetycznych,
naprawach sprzęgieł),
— po wymianie lub wymontowaniu i zamontowaniu
czujnika położenia pedału przyspieszenia
G79 / G185,
— w ramach reklamacji komfortu przełączania,
— ewentualnie po naprawach silnika (np. po
wymianie silnika, po wymianie sterownika
silnika),
— ewentualnie po aktualizacji oprogramowania.
Po skasowaniu wartości adaptacji lub po wykonaniu
Nastaw podstawowych zaleca się jazdę
adaptacyjną!
Po skasowaniu wartości adaptacji z powodu
reklamacji komfortu przełączania konieczna jest w
każdym takim przypadku jazda adaptacyjna!
W skrzyni jest umieszczony sterownik (mechatronik) dla którego stworzono możliwość uaktualnienie oprogramowania bez jego wyjmowania...
To także sobie wymyśliłem...
Już kilkanaście razy to robiłem także mi tu nie wciskaj kitu
Kasowanie wartości adaptacji
Wartości adaptacji skrzyni biegów pozostają
również aktualne przy przerwanym zasilaniu
napięciowym sterownika skrzyni biegów
(np. akumulator odłączony itd.). Mogą być jednak za
pomocą testera diagnostycznego skasowane w
funkcji „Nastawy podstawowe 04“.
W funkcji 04 – Nastawy podstawowe oprócz
kasowania wartości adaptacji wyuczony zostaje
punkt kick-down i uaktywniony tryb Tiptronic
kierownicy (jeżeli istnieje).
Kiedy powinno się wykonywać Nastawy
podstawowe?
— po wymianie skrzyni biegów,
— po wymianie sterownika skrzyni biegów -J217-,
— po wymianie oleju ATF,
— po naprawach skrzyni biegów (np. po wymianie
skrzynki zaworów elektromagnetycznych,
naprawach sprzęgieł),
— po wymianie lub wymontowaniu i zamontowaniu
czujnika położenia pedału przyspieszenia
G79 / G185,
— w ramach reklamacji komfortu przełączania,
— ewentualnie po naprawach silnika (np. po
wymianie silnika, po wymianie sterownika
silnika),
— ewentualnie po aktualizacji oprogramowania.
Po skasowaniu wartości adaptacji lub po wykonaniu
Nastaw podstawowych zaleca się jazdę
adaptacyjną!
Po skasowaniu wartości adaptacji z powodu
reklamacji komfortu przełączania konieczna jest w
każdym takim przypadku jazda adaptacyjna!