[D2 98 2.5TDI ] Klimatyzacja nie chłodzi
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A8
- Posty: 73
- Rejestracja: 18 mar 2012, 19:49
- Lokalizacja: brzesko/wiedeń
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
- Lokalizacja: Wrocław
Witajcie,
Podczas tych Afrykańskich upałów, również zaczęło lecieć letnie powietrze i dopiero po jakiś 15 km jazdy już chłodniejsze ale lodówka to to nie jest.... sprawdziłem te dwie metalowe rurki co idą obok zbiorniczka wyrównawczego i są ciepłe - ta o mniejszej średnicy wręcz gorąca, a ta grubsza ciepła... to chyba coś nie tak ? Gdzie znajduje się ten zawór (lub inny element) odpowiedzialny za zamknięcie obiegu ciepłego płynu ? Jak go sprawdzić ?? Może jakieś fot poglądowe ?
Klapy są raczej ok, brak błędów, nic nie zgrzyta, wszystkie wyloty powietrza we wszytskich kierunkach działają prawidłowo....
Chyba że nie o te rurki chodzi....
pozdro
Podczas tych Afrykańskich upałów, również zaczęło lecieć letnie powietrze i dopiero po jakiś 15 km jazdy już chłodniejsze ale lodówka to to nie jest.... sprawdziłem te dwie metalowe rurki co idą obok zbiorniczka wyrównawczego i są ciepłe - ta o mniejszej średnicy wręcz gorąca, a ta grubsza ciepła... to chyba coś nie tak ? Gdzie znajduje się ten zawór (lub inny element) odpowiedzialny za zamknięcie obiegu ciepłego płynu ? Jak go sprawdzić ?? Może jakieś fot poglądowe ?
Klapy są raczej ok, brak błędów, nic nie zgrzyta, wszystkie wyloty powietrza we wszytskich kierunkach działają prawidłowo....
Chyba że nie o te rurki chodzi....
pozdro
Ohne Audi Keine Gaudi
:shock: ciekawe , bo u mnie one są lodowate , wręcz skrapla się na nich woda .fachowiec83 pisze:sprawdziłem te dwie metalowe rurki co idą obok zbiorniczka wyrównawczego i są ciepłe
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
- Lokalizacja: Wrocław
Kompresor się załącza, wentylator też Więc czynnika nie jest krytycznie mało... bo rozumiem, że tymi rurami płynie płyn chłodniczy ;>? Nie mylić z czynnikiem chłodzącym ??
EDIT:
Poszedłem do auta i teraz tak - na zdjęciu poniżej w niebieskiej ramce jest przewód, który jest lodowaty! a tuż za złączką jest gorący (ramka na czerwono) - wynika z tego, że ta złączka jest zapchana - czytałem tutaj coś o filterku ale czy on tutaj się właśnie znajduje? Czy ten filterek się czyści czy wymienia?
Zobaczcie sami:
Uploaded with ImageShack.us
EDIT:
Poszedłem do auta i teraz tak - na zdjęciu poniżej w niebieskiej ramce jest przewód, który jest lodowaty! a tuż za złączką jest gorący (ramka na czerwono) - wynika z tego, że ta złączka jest zapchana - czytałem tutaj coś o filterku ale czy on tutaj się właśnie znajduje? Czy ten filterek się czyści czy wymienia?
Zobaczcie sami:
Uploaded with ImageShack.us
Ohne Audi Keine Gaudi
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
- Lokalizacja: Wrocław
Jest jeszcze 1 mozliwosc.
Na podszybiu na rurce od klimy jest laczenie na klucz chyba 22 - jak to rozkrecisz to w srodku jest filterek czynnika ktory kumaty spec od AC powinien wymieniac przy nabijaniu klimy.
U mnie nie byl wymieniany ten filterek od nowosci i trafilem w koncu na kumatego co wiedzial o co chodzi i wymienil to bo powiedzmy ze bylo " lekko " zapchane i blokowalo przeplyw czynnika w systemie .
Wiadomo trzeba spuscic klime do tego itp.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
- Lokalizacja: Wrocław
ok zamawiam...
EDIT:
Dławik ma być koloru żółtego - czyli ten: http://www.okazje.info.pl/okazja/motory ... egoly.html
EDIT2:
Byłem w serwisie klimy, nabili klimę bo miałem jedynie 300g czynnika i teraz chłodzi jak dzika... dławika nie wymienił - wymienię go za miesiąc jak pojadę na sprawdzenie szczelności klimy w UV i wtedy najpierw poszukamy nieszczelności i w pakiecie zrobię wszystko. Zastanawia mnie tylko fakt, że grubsza rurka jest lodowata a ta cieńsza jest gorąca - na pewno obydwie są u was lodowate ???
pozdr
EDIT:
Dławik ma być koloru żółtego - czyli ten: http://www.okazje.info.pl/okazja/motory ... egoly.html
EDIT2:
Byłem w serwisie klimy, nabili klimę bo miałem jedynie 300g czynnika i teraz chłodzi jak dzika... dławika nie wymienił - wymienię go za miesiąc jak pojadę na sprawdzenie szczelności klimy w UV i wtedy najpierw poszukamy nieszczelności i w pakiecie zrobię wszystko. Zastanawia mnie tylko fakt, że grubsza rurka jest lodowata a ta cieńsza jest gorąca - na pewno obydwie są u was lodowate ???
pozdr
Ohne Audi Keine Gaudi
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
sprężarka nie załącza się
Witam , małe pytanko . Czy klima musi być nabita żeby sprężarka się załączyła?? Właśnie regenerowałem sprężarkę tzn. składałem z 2 jedną bo stara była zatarta , zamontowałem i po uruchomieniu LO sprężarka nie załącza .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: sprężarka nie załącza się
Ależ oczywiście... żeby sprężarka się załączyła w układzie musi być odpowiednie ciśnienie czyli bez czynnika włączyć się nie powinna.chicken20091986 pisze:Czy klima musi być nabita żeby sprężarka się załączyła??
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin