[D2 95 4.2PB ] Czujnik obrotów wału korbowego silnika
[D2 95 4.2PB ] Czujnik obrotów wału korbowego silnika
Panowie...nadeszly ciemne dni.strzezcie sie czujnika obrotw kata walu korbowego.mnie dosieglo wczoraj.auto ma problemy z odpaleniem silnika a jesli odpali nie mozna przewidziec na jak dlugo.koszt czujnika uzywanego z roczna gwarancja ok 150zl,nowy ok 500zl.jest on zamontowany w bloku silnika na samym dole wiec niezbedny jest kanal.jesli sie nie myle sa oba takie czujniki.drugi na kole zamachowym bodajze.coz.perla w garazu zaciagnieta na linie ale wstyyyyd....pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 lip 2013, 11:59 przez sniper, łącznie zmieniany 3 razy.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
- sebamac-kg
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 cze 2009, 18:51
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Jak juz odpale to chodzi normalnie, nawet nie podejrzewalem, ze ten czujnik mi pada sadzilem, ze to pompa. Okazalo sie ostatecznie, ze i pompa i czujnik. Dwa razy mi sie zdarzylo, ze podczas jazdy mi zgasl i nie chcial odpalic, ale z tego co czytalaem to takie objawy to czujnika halla
[ Dodano: 2013-07-28, 17:53 ]
Stanis, ja dostalem od mechanika info, ze jest opcja kupna przejsciowki i czujnika o takim numerze 0261210111 (bosch), jutro zamierzam to zalatwic. Przejsciowka 200zl czujnik drugie 200zl, ja mam silnik ABZ (220 kW/299km)
[ Dodano: 2013-07-28, 17:53 ]
Stanis, ja dostalem od mechanika info, ze jest opcja kupna przejsciowki i czujnika o takim numerze 0261210111 (bosch), jutro zamierzam to zalatwic. Przejsciowka 200zl czujnik drugie 200zl, ja mam silnik ABZ (220 kW/299km)
To jest właśnie problem ze skrzynią 4HP24A. Zamienników czujników brak.
Tego czujnika: 0261210111 nie dostaniesz. Wycofany z produkcji.
Zostaje kupno czujnika w ASO (cena około 600 zł). 077 905 381D
Czujnik będzie miał inną wtyczkę i nie pasuje P&P.
Trzeba dokupić gniazdo z kabelkami do ECU do podłączenia.
ASO (4D0 971 379) cena 200 zł.
Lub wersja tańsza
Samo gniazdo bez kabelka (1J0973723G) dostępne na Allegro.
Dodam jeszcze, iż nie kupować używek, szybko padną.
Problemem leży w kruszejących izolacjach dwóch przewodów idących w żyle.
Od wygrzania i ruszania nim pękają i mają wewnętrzne zwarcia.
Na zewnątrz wygląda wszystko OK w środku popękane kruszejące izolacje.
Używany będzie taki sam...
Tego czujnika: 0261210111 nie dostaniesz. Wycofany z produkcji.
Zostaje kupno czujnika w ASO (cena około 600 zł). 077 905 381D
Czujnik będzie miał inną wtyczkę i nie pasuje P&P.
Trzeba dokupić gniazdo z kabelkami do ECU do podłączenia.
ASO (4D0 971 379) cena 200 zł.
Lub wersja tańsza
Samo gniazdo bez kabelka (1J0973723G) dostępne na Allegro.
Dodam jeszcze, iż nie kupować używek, szybko padną.
Problemem leży w kruszejących izolacjach dwóch przewodów idących w żyle.
Od wygrzania i ruszania nim pękają i mają wewnętrzne zwarcia.
Na zewnątrz wygląda wszystko OK w środku popękane kruszejące izolacje.
Używany będzie taki sam...
Znam to, mój właśnie tak miał ale musi być wyjątkowo wredny, bo po wymianie całego przewodu na inny auto odpala ale już oporność czujnika uległa zmianie z 925 na 800 ohm. I w ogóle silnik pracuje jak nie powiem co... Praktycznie można rzec że nie pracuje :-x Od czasu do czasu nie chce wcale odpalić,wtedy wyjęcie czujnika i postukanie nim pomaga. Ale to tylko takie kombinacje, jak auto trzeba przestawić z miejsca w miejsce na podwórku.
To raczej typowe przy uszkodzonym właśnie czujniku kąta obrotów wału korbowego ;-)Myski pisze:Dwa razy mi sie zdarzylo, ze podczas jazdy mi zgasl i nie chcial odpalic, ale z tego co czytalaem to takie objawy to czujnika halla
Szczerze... skoro takie kombinacje kosztują razem 400pln lub więcej to chyba jednak lepiej kupić nowy oryginał z ASO za te niecałe 600pln i mieć wszystko P&P i tak jak w oryginale.Myski pisze:Stanis, ja dostalem od mechanika info, ze jest opcja kupna przejsciowki i czujnika o takim numerze 0261210111 (bosch), jutro zamierzam to zalatwic. Przejsciowka 200zl czujnik drugie 200zl, ja mam silnik ABZ (220 kW/299km)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Finalnie skonczylo sie na 600 zl czujnik, 200 zl przejsciowka. Obdzwoniwem chyba wiekszosc hurtowni i zawsze slyszalem to samo "wycofane z produkcji" , "nie, niedostanie Pan tej czesci"...mimo, ze mieli ja w ofercie. Mam zamiar jak odbiore auto i dostane zużyte/uszkodzone czesci zaniesc je do znajomego elektronika (czujniki, ECy U, komputer itp) zobaczymy co powie moze cos sie uda postawic na nogi.....jak cos bede wiedzial wiecej dam znac.
Najprawdopodobniej jeszcze wymienie moduł zapłonowe na Hella bo cos zamulony jest na Boscha (jak wsadzilem jakies no name-y to chodzil o dziwo lepiej ale nie moglem poradzic sobie razem z gazownikiem z praca auta jak stal w miejscu, na gazie oczywiscie)
Opierałem sie na komentarzah z forum...czujnik Halla taka czy tak tez wymieniam.FOSS pisze: To raczej typowe przy uszkodzonym właśnie czujniku kąta obrotów wału korbowego ;-)
Najprawdopodobniej jeszcze wymienie moduł zapłonowe na Hella bo cos zamulony jest na Boscha (jak wsadzilem jakies no name-y to chodzil o dziwo lepiej ale nie moglem poradzic sobie razem z gazownikiem z praca auta jak stal w miejscu, na gazie oczywiscie)
wrrrrrrrrrrrrr, to tak jak ja szukając jarzma do tylnych zacisków hamulcowych.... w wielu hurtowniach jest niby w ofercie ale dostępność 0Myski pisze:Obdzwoniwem chyba wiekszosc hurtowni i zawsze slyszalem to samo "wycofane z produkcji" , "nie, niedostanie Pan tej czesci"...mimo, ze mieli ja w ofercie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ty Damian masz duzo nowsze auto to w wiekszosci przypadkow z dostepnoscia powinno byc troche lepiej (oczywiscie tez sa na pewno u Ciebie rowniez czesci - Biale Kruki ), u mnie wystarczyloby abym mial auto dwa lata mlodsze i zaplacil bym 180zl, no ale kto wiedzial. Auto bylo kupione na spotnanie od przyjaciela.....
Ostatnio zmieniony 04 sie 2013, 20:49 przez Myski, łącznie zmieniany 1 raz.