części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 07 3.0TDI ] problem z ECU silnika

fixat1978
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 27 cze 2013, 14:16
Lokalizacja: Elbląg

[D3 07 3.0TDI ] problem z ECU silnika

Post autor: fixat1978 » 04 sie 2013, 07:45

Witam. Mam problem z komputerem silnika. Podejrzewam ze z jakiegos powodu przegrzewa sie i po pol godzinie jazdy wchodzi jakby w tryb awaryjny poniewaz auto traci moc. Po ostygnieciu silnika (i komputera tez) wszystko wraca do normy i moc powraca do momentu rozgrzania silnika. Czy to faktycznie moze sie ECUgrzac?? Czy jest jakas przyczyna ewentualnego przegrzewania???

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 sie 2013, 09:37

A podłączył kolega Vaga ??
Miałem kiedyś ponowny objaw ( opel omega 2.0 PB ) tam się okazał winny czujnik halla

Miałem tak w oplu , ale to był silnik PB ( to tylko przykład )
Ale kolega PABLO200 może mieć rację ( myślałem o tym i to też przerabiałem ) Czujnik temperatury silnika mógł by powodować problem z porannym rozruchem .
Ale Nie znam się tak dobrze na tdi , mogą tam być 2 czujniki .
Ostatnio zmieniony 04 sie 2013, 11:08 przez mdamian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 04 sie 2013, 11:04

Raczej wątpię.
Przeprowadz analizę silnika vasem moze jakiś czujnik temp.

fixat1978
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 27 cze 2013, 14:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fixat1978 » 04 sie 2013, 11:54

Auto bylo podlaczone na VCDS I VAS w momencie kiedy bylo bez mocy. Wykazalo blad sterownika turbiny. I faktycznie.....podczas testu sterownika turbiny VASEM sterownik nie reagowal na test. Ale teraz najciekawsze....po podpieciu innego ECU i ponownego testu sterownik reagowal i pracowal normalnie. Wiec problem lezy w komputerze na 100 procent. Dlatego wlasnie pytam czy mozliwe jedt przegrzewanie sie komputera i przechodzenie w jakis stan awaryjny poprzez odciecie mocy.....

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 sie 2013, 16:20

fixat1978, Może wilgoć się w jakiś sposób dostała do środka , a otwierałeś kompa ??

fixat1978
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 27 cze 2013, 14:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fixat1978 » 04 sie 2013, 16:30

Tiaaa, mechanik otworzyl kompa i jest suchutko i nie widac zadnych uszkodzen. Jade jutro do firmy testujacej i naprawiajacej kompy samochodowe moze oni cos znajda w elektronice.... moze gdzies jakies zwarcie lub przebicie jest.....albo jakis uklad scalony strzelił. No chyba ze masz jakis inny pomysl kolego to bylbym wdzieczny za kazda podpowiedz

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 sie 2013, 23:18

Jest możliwe takie właśnie uszkodzenie komputera.... ja tak miałem ze swoim sterownikiem silnika zaraz po zakupie...... uszkodzony był jeden procesor który przy wyższej temperaturze pracy wysypywał się i sterownik odmawiał dalszej pracy.... po ostygnięciu auto odpalało od "jednego strzała" i przez jakiś czas pracowało poprawnie.
Tylko dobry fachowiec od elektroniki samochodowej to ogarnie - mam takiego ale niestety w Wa-wie.

Generalnie zacznij się rozglądać za nowym sterownikiem..... znaczy się pewnie nowym-starym czyli czymś z używek.
Tu musisz zwrócić uwagę nie tylko na numer główny ale i na numer BOSCHA bo od tego może zależeć konkretna wersja softu.... i najlepiej szukać z podobnego do twojego rocznika co by potem wszystko działało jak należy.

No chyba, że kupisz w ASO... do 4.2V8MPI 2 lata temu krzyczeli coś koło 2500pln przy zwrocie swojego lub jakieś 4000pln nie zwracając swojego. Zamawiasz pod numer VIN i przychodzi już z softem konkretnie pod twoje auto. Jak dobrze pamiętam to przy zakupie zawsze płacisz te 4000pln przy czym jak zostawiasz swój to płacisz 2500pln za sterownik + 1500pln kaucji - twój po oddaniu jest weryfikowany czy rzeczywiście ten to ten i czy jest w stanie fabrycznym czyli nie rozbierany i nie naprawiany - jeżeli ktoś w nim już grzebał to raczej zapomnij o zwrocie kaucji.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

dziq111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 15 maja 2009, 06:44
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 05 sie 2013, 21:52

ja to bym sie rzeczywiscie przyjrzal dobrze samochodowi skoro wyskakuje blad od sterownika turbiny to czemu od niego nie zaczynasz? po wylaczeniu samochodu i ponownym przekreceniu kluczyka jest blad nie aktywny i byc moze wtedy tym urzadzeniem znow jest mozliwosc jego regulacji.

Ja bym szukal najpierw w tym potem kableki do sterownika.

[ Dodano: 2013-08-05, 21:55 ]
jesli chcesz wyprobowac sterownik wyciagnij gozostaw na sloncu zamontuj do auta i napewno bedziesz wiedziec duzo wiecej zimne luty o ile sa to beda leciec w kulki
zdjecia przedstawiaja moje AUDI po montażu lpg!!
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d88 ... 413be.html

Awatar użytkownika
cerbera
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 04 wrz 2009, 21:53
Lokalizacja: kraków

Post autor: cerbera » 10 sie 2013, 15:22

A gdzie ten komputer sie znajduje bo juz cos gdzieś czytałem na necie o tym a ja lubie pogonić Złotą :-P
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 sie 2013, 15:47

cerbera pisze:A gdzie ten komputer sie znajduje...
Sterownik silnika na podszybiu po stronie pasażera.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
cerbera
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 04 wrz 2009, 21:53
Lokalizacja: kraków

Post autor: cerbera » 10 sie 2013, 16:04

I on sie tam grzeje czy co?? Moze mu jakis wentylator zapodac??
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 sie 2013, 21:52

cerbera pisze:I on sie tam grzeje czy co?? Moze mu jakis wentylator zapodac??
W silnikach benzynowych uwala go czasami cewka zapłonowa... szczególnie te które podlegają akcji serwisowej... tak było u mnie.

Poza tym chyba raczej się zbytnio nie grzeje... moim zdaniem w D3 umiejscowiony jest tragicznie... tzn. w D2 również jest na podszybiu po stronie pasażera ale tam jest w plastikowej skrzynce dodatkowo odizolowany od warunków zewnętrznych a w D3 leży sobie przykręcone bezpośrednio pod podszybiem narażone na deszcz, topniejący śnieg i chemię z myjek ciśnieniowych :evil:
Wprawdzie sterownik jest hermetycznie zamknięty ale mimo wszystko rozwiązanie z D2 bardziej do mnie przemawia.

A wentylatora nie ma jak tam zastosować... konstrukcyjnie to raczej nie wykonalne ale w tym miejscy raczej nie jest mu potrzebny.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 12 sie 2013, 21:58

Próbował ktos demontowac kiedyś sterownik w D3? :roll:

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 sie 2013, 22:39

shaqal pisze:Próbował ktos demontowac kiedyś sterownik w D3? :roll:
Ja. Jak dobrze pamiętam przykręcone śrubami zrywalnymi a gwinty na klej :evil:
Chyba nacinaliśmy od góry diaxem robiąc sobie rowek pod duży płaski śrubokręt... albo jakoś inaczej... nie pamiętam jak to odkręciliśmy ale następnego sterownika już tak nie przykręciłem bo nie chciałem drugi raz tego robić :evil:
Ostatnio zmieniony 13 sie 2013, 10:31 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 13 sie 2013, 08:52

Dzięki temu A8 D3 nie znikają z parkingów, A8 4H juz jest łatwiej ukraść.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl