![]() |
![]() |
![]() |
[D3 07 3.0TDI ] problem z ECU silnika
[D3 07 3.0TDI ] problem z ECU silnika
Witam. Mam problem z komputerem silnika. Podejrzewam ze z jakiegos powodu przegrzewa sie i po pol godzinie jazdy wchodzi jakby w tryb awaryjny poniewaz auto traci moc. Po ostygnieciu silnika (i komputera tez) wszystko wraca do normy i moc powraca do momentu rozgrzania silnika. Czy to faktycznie moze sie ECUgrzac?? Czy jest jakas przyczyna ewentualnego przegrzewania???
A podłączył kolega Vaga ??
Miałem kiedyś ponowny objaw ( opel omega 2.0 PB ) tam się okazał winny czujnik halla
Miałem tak w oplu , ale to był silnik PB ( to tylko przykład )
Ale kolega PABLO200 może mieć rację ( myślałem o tym i to też przerabiałem ) Czujnik temperatury silnika mógł by powodować problem z porannym rozruchem .
Ale Nie znam się tak dobrze na tdi , mogą tam być 2 czujniki .
Miałem kiedyś ponowny objaw ( opel omega 2.0 PB ) tam się okazał winny czujnik halla
Miałem tak w oplu , ale to był silnik PB ( to tylko przykład )
Ale kolega PABLO200 może mieć rację ( myślałem o tym i to też przerabiałem ) Czujnik temperatury silnika mógł by powodować problem z porannym rozruchem .
Ale Nie znam się tak dobrze na tdi , mogą tam być 2 czujniki .
Ostatnio zmieniony 04 sie 2013, 11:08 przez mdamian, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Auto bylo podlaczone na VCDS I VAS w momencie kiedy bylo bez mocy. Wykazalo blad sterownika turbiny. I faktycznie.....podczas testu sterownika turbiny VASEM sterownik nie reagowal na test. Ale teraz najciekawsze....po podpieciu innego ECU i ponownego testu sterownik reagowal i pracowal normalnie. Wiec problem lezy w komputerze na 100 procent. Dlatego wlasnie pytam czy mozliwe jedt przegrzewanie sie komputera i przechodzenie w jakis stan awaryjny poprzez odciecie mocy.....
fixat1978, Może wilgoć się w jakiś sposób dostała do środka , a otwierałeś kompa ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Tiaaa, mechanik otworzyl kompa i jest suchutko i nie widac zadnych uszkodzen. Jade jutro do firmy testujacej i naprawiajacej kompy samochodowe moze oni cos znajda w elektronice.... moze gdzies jakies zwarcie lub przebicie jest.....albo jakis uklad scalony strzelił. No chyba ze masz jakis inny pomysl kolego to bylbym wdzieczny za kazda podpowiedz
Jest możliwe takie właśnie uszkodzenie komputera.... ja tak miałem ze swoim sterownikiem silnika zaraz po zakupie...... uszkodzony był jeden procesor który przy wyższej temperaturze pracy wysypywał się i sterownik odmawiał dalszej pracy.... po ostygnięciu auto odpalało od "jednego strzała" i przez jakiś czas pracowało poprawnie.
Tylko dobry fachowiec od elektroniki samochodowej to ogarnie - mam takiego ale niestety w Wa-wie.
Generalnie zacznij się rozglądać za nowym sterownikiem..... znaczy się pewnie nowym-starym czyli czymś z używek.
Tu musisz zwrócić uwagę nie tylko na numer główny ale i na numer BOSCHA bo od tego może zależeć konkretna wersja softu.... i najlepiej szukać z podobnego do twojego rocznika co by potem wszystko działało jak należy.
No chyba, że kupisz w ASO... do 4.2V8MPI 2 lata temu krzyczeli coś koło 2500pln przy zwrocie swojego lub jakieś 4000pln nie zwracając swojego. Zamawiasz pod numer VIN i przychodzi już z softem konkretnie pod twoje auto. Jak dobrze pamiętam to przy zakupie zawsze płacisz te 4000pln przy czym jak zostawiasz swój to płacisz 2500pln za sterownik + 1500pln kaucji - twój po oddaniu jest weryfikowany czy rzeczywiście ten to ten i czy jest w stanie fabrycznym czyli nie rozbierany i nie naprawiany - jeżeli ktoś w nim już grzebał to raczej zapomnij o zwrocie kaucji.
Tylko dobry fachowiec od elektroniki samochodowej to ogarnie - mam takiego ale niestety w Wa-wie.
Generalnie zacznij się rozglądać za nowym sterownikiem..... znaczy się pewnie nowym-starym czyli czymś z używek.
Tu musisz zwrócić uwagę nie tylko na numer główny ale i na numer BOSCHA bo od tego może zależeć konkretna wersja softu.... i najlepiej szukać z podobnego do twojego rocznika co by potem wszystko działało jak należy.
No chyba, że kupisz w ASO... do 4.2V8MPI 2 lata temu krzyczeli coś koło 2500pln przy zwrocie swojego lub jakieś 4000pln nie zwracając swojego. Zamawiasz pod numer VIN i przychodzi już z softem konkretnie pod twoje auto. Jak dobrze pamiętam to przy zakupie zawsze płacisz te 4000pln przy czym jak zostawiasz swój to płacisz 2500pln za sterownik + 1500pln kaucji - twój po oddaniu jest weryfikowany czy rzeczywiście ten to ten i czy jest w stanie fabrycznym czyli nie rozbierany i nie naprawiany - jeżeli ktoś w nim już grzebał to raczej zapomnij o zwrocie kaucji.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
ja to bym sie rzeczywiscie przyjrzal dobrze samochodowi skoro wyskakuje blad od sterownika turbiny to czemu od niego nie zaczynasz? po wylaczeniu samochodu i ponownym przekreceniu kluczyka jest blad nie aktywny i byc moze wtedy tym urzadzeniem znow jest mozliwosc jego regulacji.
Ja bym szukal najpierw w tym potem kableki do sterownika.
[ Dodano: 2013-08-05, 21:55 ]
jesli chcesz wyprobowac sterownik wyciagnij gozostaw na sloncu zamontuj do auta i napewno bedziesz wiedziec duzo wiecej zimne luty o ile sa to beda leciec w kulki
Ja bym szukal najpierw w tym potem kableki do sterownika.
[ Dodano: 2013-08-05, 21:55 ]
jesli chcesz wyprobowac sterownik wyciagnij gozostaw na sloncu zamontuj do auta i napewno bedziesz wiedziec duzo wiecej zimne luty o ile sa to beda leciec w kulki
zdjecia przedstawiaja moje AUDI po montażu lpg!!
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d88 ... 413be.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d88 ... 413be.html
Sterownik silnika na podszybiu po stronie pasażera.cerbera pisze:A gdzie ten komputer sie znajduje...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
W silnikach benzynowych uwala go czasami cewka zapłonowa... szczególnie te które podlegają akcji serwisowej... tak było u mnie.cerbera pisze:I on sie tam grzeje czy co?? Moze mu jakis wentylator zapodac??
Poza tym chyba raczej się zbytnio nie grzeje... moim zdaniem w D3 umiejscowiony jest tragicznie... tzn. w D2 również jest na podszybiu po stronie pasażera ale tam jest w plastikowej skrzynce dodatkowo odizolowany od warunków zewnętrznych a w D3 leży sobie przykręcone bezpośrednio pod podszybiem narażone na deszcz, topniejący śnieg i chemię z myjek ciśnieniowych :evil:
Wprawdzie sterownik jest hermetycznie zamknięty ale mimo wszystko rozwiązanie z D2 bardziej do mnie przemawia.
A wentylatora nie ma jak tam zastosować... konstrukcyjnie to raczej nie wykonalne ale w tym miejscy raczej nie jest mu potrzebny.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ja. Jak dobrze pamiętam przykręcone śrubami zrywalnymi a gwinty na klej :evil:shaqal pisze:Próbował ktos demontowac kiedyś sterownik w D3? :roll:
Chyba nacinaliśmy od góry diaxem robiąc sobie rowek pod duży płaski śrubokręt... albo jakoś inaczej... nie pamiętam jak to odkręciliśmy ale następnego sterownika już tak nie przykręciłem bo nie chciałem drugi raz tego robić :evil:
Ostatnio zmieniony 13 sie 2013, 10:31 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-