Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] Uszczelniacz wału korbowego - wymiana

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

[D2 ALL ] Uszczelniacz wału korbowego - wymiana

Post autor: Ara$ » 10 sie 2013, 14:07

Czy przy wymianie uszczelniacza wału korbowego między skrzynia a silnikiem trzeba spuszczać i wymieniać olej w skrzyni?

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 10 sie 2013, 15:10

Nie trzeba. Ściągasz skrzynię razem z konwerterem i po sprawie.
Jedynie z przewodów, które biegną na chłodnicę oleju coś pocieknie, jak je rozłączysz, ale tego nie ma dużo.

A druga sprawa, to sprawdz czy nie cieknie gdzieś z góry (odmy, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka głowicy) efekt będzie identyczny jak na zdjęciu, które gdzieś tam wrzuciłeś. A roboty jest dużo.

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 10 sie 2013, 15:54

Gabriel pisze:Nie trzeba. Ściągasz skrzynię razem z konwerterem i po sprawie.
Jedynie z przewodów, które biegną na chłodnicę oleju coś pocieknie, jak je rozłączysz, ale tego nie ma dużo.

A druga sprawa, to sprawdz czy nie cieknie gdzieś z góry (odmy, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka głowicy) efekt będzie identyczny jak na zdjęciu, które gdzieś tam wrzuciłeś. A roboty jest dużo.


dzieki Kolego, co do źródła wycieku z tego zdjęcia to odmy raczej nie bo dzisiaj oglądałem, pod pokrywa mi sie delikatnie poci - będe robił na dniach ale to chyba nie taka ilość zeby sie na dole pojawiło. Nie wiem jeszcze jak ta uzczelka pod głowica, ostatnio silnik złapał mi kilka razy temp powyzej ok 110 stopni takze mogłoby byc to albo uszczelniacze wału bądz konwertera

marcin1122333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 17 lip 2013, 08:42
Lokalizacja: radomsko

Post autor: marcin1122333 » 11 sie 2013, 19:57

wydaje mi się ze przy uzupełnionym plynie chłodniczym przy 110 stopniach nie powinno nic się stać z uszczelka pod glowica no chyba ze taka tem utrzymywana była duzej

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 11 sie 2013, 22:16

Ara$ pisze: pod pokrywa mi sie delikatnie poci - będe robił na dniach
Myślę ze od tego powinieneś zacząć. Ja miałem podobnie i zrzucałem skrzynię. Po zrzuceniu okazało się że zimer trzyma, a leci właśnie z pod delki zaworów. Też mi się wydawało ze delikatnie się poci tylko. Dobrze było widać jak skrzynię się ściągnęło :-P
Po za tym stara zasada, uszczelniamy od góry, bo w dół spływa. Skrzynie jak trzeba będzie to zrzucisz.

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 12 sie 2013, 21:13

Gabriel pisze: Po zrzuceniu okazało się że zimer trzyma, a leci właśnie z pod delki zaworów.
mam nadzieje że u mnie tez to jest przyczyną

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 06 lis 2015, 14:21

Witam

Odgrzeję temat bo mam podobny problem. Leci mi olej i to leci go dużo... dobrze, że zauważyłem. Leci na łączenie skrzyni z silnikiem no i skapuje dokładnie na środek tej plastikowej osłony silnika. Czy to na pewno uszczelniacz wału ? Czy może zaślepka wałka od strony pasażera ? Bo drugą niedawno wymieniałem więc ją wykluczam. Spod dekli też nie leci bo wymienione uszczelki.
Jestem umówiony z tym już na poniedziałek bo nieciekawie to wygląda ale chciałem się zorientować wcześniej czy ktoś miał podobny problem?
Na pewno to olej silnikowy bo sporo ubyło nawet na bagnecie <blee>

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 01 sty 2016, 18:44

Czy można kupić uszczelniacz wału osobno, nie wraz z obudową? Mowa o tym w 1 poście (pomiędzy silnikiem a skrzynią). ?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 01 sty 2016, 18:47

Tak - oczywiście :)
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 01 sty 2016, 18:48

Nie mowa o CORTECO CO20033872 - 85x105x12 ?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 01 sty 2016, 18:51

Tak , miedzy innymi Corteco robi takie uszczelniacze . Polecam każdemu zmienić ten uszczelniacz w przy zrzucaniu skrzyni biegów - nie kosztuje dużo a uchroni w poźniejszym czasie przed demontażem skrzyni
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 01 sty 2016, 18:55

Sku***el w katalogu jest razem z kołnierzem. Sama uszczelka spoko cena ale kpl tragedia. Jako osobno ten simmering nie występuje w etce.. Z D3 ma podobne wymiary, jest jedynie cieńszy bo ma 8-8,8mm a potrzeba 12mm.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2016, 19:00 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 01 sty 2016, 18:57

w ASO cena ponad 1tys zł z obudową oczywiście - której nie ma potrzeby zmieniać oczywiscie :)
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 01 sty 2016, 19:02

Dobrze, że nie ma tam patentu z nysy :D <fujarka>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl