![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Uszczelniacz wału korbowego - wymiana
[D2 ALL ] Uszczelniacz wału korbowego - wymiana
Czy przy wymianie uszczelniacza wału korbowego między skrzynia a silnikiem trzeba spuszczać i wymieniać olej w skrzyni?
Nie trzeba. Ściągasz skrzynię razem z konwerterem i po sprawie.
Jedynie z przewodów, które biegną na chłodnicę oleju coś pocieknie, jak je rozłączysz, ale tego nie ma dużo.
A druga sprawa, to sprawdz czy nie cieknie gdzieś z góry (odmy, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka głowicy) efekt będzie identyczny jak na zdjęciu, które gdzieś tam wrzuciłeś. A roboty jest dużo.
Jedynie z przewodów, które biegną na chłodnicę oleju coś pocieknie, jak je rozłączysz, ale tego nie ma dużo.
A druga sprawa, to sprawdz czy nie cieknie gdzieś z góry (odmy, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka głowicy) efekt będzie identyczny jak na zdjęciu, które gdzieś tam wrzuciłeś. A roboty jest dużo.
Gabriel pisze:Nie trzeba. Ściągasz skrzynię razem z konwerterem i po sprawie.
Jedynie z przewodów, które biegną na chłodnicę oleju coś pocieknie, jak je rozłączysz, ale tego nie ma dużo.
A druga sprawa, to sprawdz czy nie cieknie gdzieś z góry (odmy, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka głowicy) efekt będzie identyczny jak na zdjęciu, które gdzieś tam wrzuciłeś. A roboty jest dużo.
dzieki Kolego, co do źródła wycieku z tego zdjęcia to odmy raczej nie bo dzisiaj oglądałem, pod pokrywa mi sie delikatnie poci - będe robił na dniach ale to chyba nie taka ilość zeby sie na dole pojawiło. Nie wiem jeszcze jak ta uzczelka pod głowica, ostatnio silnik złapał mi kilka razy temp powyzej ok 110 stopni takze mogłoby byc to albo uszczelniacze wału bądz konwertera
-
- Forum Audi A8
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 lip 2013, 08:42
- Lokalizacja: radomsko
Myślę ze od tego powinieneś zacząć. Ja miałem podobnie i zrzucałem skrzynię. Po zrzuceniu okazało się że zimer trzyma, a leci właśnie z pod delki zaworów. Też mi się wydawało ze delikatnie się poci tylko. Dobrze było widać jak skrzynię się ściągnęło :-PAra$ pisze: pod pokrywa mi sie delikatnie poci - będe robił na dniach
Po za tym stara zasada, uszczelniamy od góry, bo w dół spływa. Skrzynie jak trzeba będzie to zrzucisz.
Witam
Odgrzeję temat bo mam podobny problem. Leci mi olej i to leci go dużo... dobrze, że zauważyłem. Leci na łączenie skrzyni z silnikiem no i skapuje dokładnie na środek tej plastikowej osłony silnika. Czy to na pewno uszczelniacz wału ? Czy może zaślepka wałka od strony pasażera ? Bo drugą niedawno wymieniałem więc ją wykluczam. Spod dekli też nie leci bo wymienione uszczelki.
Jestem umówiony z tym już na poniedziałek bo nieciekawie to wygląda ale chciałem się zorientować wcześniej czy ktoś miał podobny problem?
Na pewno to olej silnikowy bo sporo ubyło nawet na bagnecie
Odgrzeję temat bo mam podobny problem. Leci mi olej i to leci go dużo... dobrze, że zauważyłem. Leci na łączenie skrzyni z silnikiem no i skapuje dokładnie na środek tej plastikowej osłony silnika. Czy to na pewno uszczelniacz wału ? Czy może zaślepka wałka od strony pasażera ? Bo drugą niedawno wymieniałem więc ją wykluczam. Spod dekli też nie leci bo wymienione uszczelki.
Jestem umówiony z tym już na poniedziałek bo nieciekawie to wygląda ale chciałem się zorientować wcześniej czy ktoś miał podobny problem?
Na pewno to olej silnikowy bo sporo ubyło nawet na bagnecie

- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Tak - oczywiście 

Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Tak , miedzy innymi Corteco robi takie uszczelniacze . Polecam każdemu zmienić ten uszczelniacz w przy zrzucaniu skrzyni biegów - nie kosztuje dużo a uchroni w poźniejszym czasie przed demontażem skrzyni
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Sku***el w katalogu jest razem z kołnierzem. Sama uszczelka spoko cena ale kpl tragedia. Jako osobno ten simmering nie występuje w etce.. Z D3 ma podobne wymiary, jest jedynie cieńszy bo ma 8-8,8mm a potrzeba 12mm.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2016, 19:00 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
w ASO cena ponad 1tys zł z obudową oczywiście - której nie ma potrzeby zmieniać oczywiscie 

Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości