części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB/LPG ] Blokada rozrządu

rokutek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 23 lip 2013, 13:54
Lokalizacja: Toruń

[D2 98 4.2PB/LPG ] Blokada rozrządu

Post autor: rokutek » 23 lip 2013, 16:44

:/ jaka blokada do walków rozrządu pasuje do silnika o kodzie AKG (chodzi o te okrągłe blokady) pasują od innych kodów silnika ABZ, AEW, AHC itp :/
Ostatnio zmieniony 21 sie 2013, 23:20 przez rokutek, łącznie zmieniany 3 razy.

jacek1-74
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:30
Lokalizacja: Lubin

Post autor: jacek1-74 » 25 lip 2013, 21:40

No to sobie sam odpowiedziałeś, ale jak nie znajdziesz to zdejmij pokrywy wałków rozrządu, ustaw nacięcia wałków (są widoczne od tyłu silnika) równiutko z krawędzią głowicy ,zębatki łańcucha od wewnętrznej strony będą miały wybite punkty, staną na przeciw siebie. Zrób tak samo w drugiej głowicy i po kłopocie.

rokutek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 23 lip 2013, 13:54
Lokalizacja: Toruń

Post autor: rokutek » 31 lip 2013, 16:16

dzięki jutro postaram się to sprawdzić i wtedy napisze

[ Dodano: 2013-08-03, 22:49 ]
dzięki za pomoc udało się bez żadnych komplikacji

arczej
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 10 sie 2013, 16:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arczej » 20 sie 2013, 16:16

Korzystając z tematu bo sam jestem w trakcie wymiany rozrządu ( silnik ABZ ) i mam ten sam problem z blokadami ale w tym temacie się wyjaśnił. Mam tylko jedno pytanko. Czy podczas ustawiania trzeba podłączyć auto pod kompa?

Gość

Post autor: Gość » 20 sie 2013, 16:24

arczej pisze:Czy podczas ustawiania trzeba podłączyć auto pod kompa?
Nie :)

arczej
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 10 sie 2013, 16:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arczej » 20 sie 2013, 16:38

Czyli podsumowując całą sprawę, ogarnięty mechanik powinien poradzić sobie z ustawieniem wszystkiego bez blokad, bez kompa i autko będzie hulało jak złe? :mrgreen:

jacek1-74
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:30
Lokalizacja: Lubin

Post autor: jacek1-74 » 20 sie 2013, 17:48

Dokładnie.

Gość

Post autor: Gość » 20 sie 2013, 19:42

arczej pisze:Czyli podsumowując całą sprawę, ogarnięty mechanik powinien poradzić sobie z ustawieniem wszystkiego bez blokad, bez kompa i autko będzie hulało jak złe? :mrgreen:
Tak własnie robi mi auto mój kolega ;)

arczej
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 10 sie 2013, 16:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arczej » 20 sie 2013, 20:36

No i cacy :D

Podziękował panowie :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 20 sie 2013, 21:50

arczej pisze:wszystkiego bez blokad
- to po co są blokady ?
na oko może się uda a może nie :-P

arczej
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 10 sie 2013, 16:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arczej » 20 sie 2013, 22:41

Tego się obawiam w końcu to V kurde może jednak kupie te blokady bo pożyczyć nie ma gdzie :(

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 21 sie 2013, 07:58

Z blokadami jest szybciej i bez mozliwosci błedu. No ale jak nie ma blokad to trzeba zrobic bez nich. Tyle ze trzeba byc dokładniejszym i wszystko sprawdzac dwa razy.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 sie 2013, 14:19

arczej pisze:Czyli podsumowując całą sprawę, ogarnięty mechanik powinien poradzić sobie z ustawieniem wszystkiego bez blokad, bez kompa i autko będzie hulało jak złe? :mrgreen:
Teoretycznie tak, i można i bez blokad i z podstawowym zestawem kluczy... a w praktyce podstawowy zestaw kluczy jest zdecydowanie nie wystarczający a rozrząd ustawiony na oko raczej książkowo ustawiony nie będzie :-P
Ostatnio zmieniony 21 sie 2013, 17:03 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

jacek1-74
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:30
Lokalizacja: Lubin

Post autor: jacek1-74 » 21 sie 2013, 14:43

Pewnie, że nie będzie idealnie ustawiony bo prawidłowo po założeniu blokad powinno się zluzować koła zębate na stożkach wałków rozrządu, ale jak się nie ma co się lubi, to robimy inaczej, najdokładniej jak sie da. ;-)

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 21 sie 2013, 22:44

Tylko żeby pózniej nie było tematu o wadzie fabrycznej rozrządu w A8, tak jak to o pompie paliwa już czytałem. Bo okaże się że po wymianie auto nie pracuje równo lub odczuwalny spadek mocy występuje, a przecież wszystko zrobione jak należy.
Przerabiałem to niedawno w vectra C 2,0T. Złożyliśmy rozrząd na znaki i miało być bosko, a auto kulało. Zakupiliśmy blokady i się okazało ze kółka na wałkach poprzestawiane i "na oko to chłop umarł" w tym przypadku. Jedno do czego doszliśmy to ze ktoś już tam grzebał przed nami.
Jak bym moje audi dał mechanikowi na wymianę rozrządu to pierwsze zapytał bym czy posiada blokady, bo pózniej ciężko się z tym samym mechanikiem rozmawia jak w aucie coś nie tak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl