części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB ] Sterownik hydrauliczny skrzyni TIP

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

[D2 01 4.2PB ] Sterownik hydrauliczny skrzyni TIP

Post autor: krzychu22.p1i » 18 sie 2013, 17:09

Witam, przepatrzyłem forum i nie znalazłem takiej informacji. W chwili obecnej nie mam dostępu do etki/aesis aby porównać te sterowniki.

Do sedna :-P Mam skrzynię jak w podpisie o oznaczeniu "FBE" (z lewarkiem PRND432) i czy sterownik hydrauliczny (ten w skrzyni) jest taki sam jak w skrzyniach o innych oznaczeniach? Czy warto kupić używany ten sterownik czy spróbować z regeneracją swojego? Będę wymieniał olej i filtr w ASB i chciałem przy okazji podmienić ten sterownik bo podobno on może powodować delikatne szarpnięcia R-N-D jak i późniejsze wybieranie biegu 4,5 albo spróbować wyczyścić swój na myjce ultradźwiękowej.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2013, 20:32 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 2 razy.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Gość

Post autor: Gość » 18 sie 2013, 18:37

Jesli chodzi CI o tę palete elektrozaworów to je się czyści i zwykle one działają ale jesli są wyjątkowo zasyfione to juz im woda z Wisły nie pomoże. Jednak ja miałem straszny syf i jakos czyszczenie pomogło choc ideału to nie ma.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 18 sie 2013, 22:39

Owszem czyści się, ale też regeneruje. Wymieniają tam jakieś sprężynki, kuleczki i co tam jeszcze jest.
Miałem robioną taką regenerację u siebie jak miałem automat jeszcze.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 19 sie 2013, 07:30

Tez mialem regenerowana ten sterownik, jakies elektrozawory w nim siedziały, Koszt regeneracji 1800zł
Przed regeneracja strasznie walilo przy R-N-D

Co do szarpnięcia z 4,5 winien był konwerter(szprzęgło hydrokinetyczne) PO wymianie na uzywkę przeszły bolączki:
szarpania z 4 na 5
falowania obrotów w przedziale 80km/h
i nawet trzesienie buda w przedziale 80-100km

emre
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 14 paź 2012, 14:28
Lokalizacja: Tomaszów Lub

Post autor: emre » 20 sie 2013, 21:19

krzychu22.p1i, też jestem zainteresowany rozwiązaniem tego problemu i szukam informacji ponieważ mam mocniejsze wbijanie "R".

Wiesz czy trudno jest się do tego dostać?

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 21 sie 2013, 07:12

Sterownik masz od razu po demontażu miski olejowej w skrzyni.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 22 sie 2013, 15:58

Ogólnie to 3-4 na 10 przypadków mocniej mi przyszarpie na R-N-D a tak to jest gładko. Jednak jak będę miskę zwalał to i sterownik bym wytargał i go wyczyścił. Mam w planach 2 wymiany statyczne w odstępach 500km. Na razie się zastanawiam czy:
1: przy pierwszej wymianie wytargać sterownik i wymienić olej, filtr, uszczelkę, oring a przy drugiej wymienić już tylko sam olej.
2: przy pierwszej wymianie wymienić sam olej a przy drugiej już full czyli, wyczyścić sterownik, wymienić filtr, uszczelkę i oring.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 22 sie 2013, 17:16

Krzysiek, zanim wyprujesz z niej flaki ,sprawdź poduszki zawieszenia WSZYSTKIE .
Sprawdź zarówno przód jak i tył .
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 22 sie 2013, 20:08

krzychu22.p1i pisze:Jednak jak będę miskę zwalał to i sterownik bym wytargał i go wyczyścił.
A jak to chcesz czyścić. Bo to się czyści ale w ultradzwiękach.

Gość

Post autor: Gość » 22 sie 2013, 21:34

krzychu22.p1i, FIlter wymień przy pierwszej wymianie bo wlewanie świeżego oleju przy starym filtrze mija się z celem.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 22 sie 2013, 22:14

Gabriel pisze:A jak to chcesz czyścić. Bo to się czyści ale w ultradzwiękach.
Tak wyczyściłbym go w myjce ultradźwiękowej, zgodnie z z tym co pisałem w 1 moim poście. :mrgreen:

Pepeka, zawieszenie, i wszystkie poduszki mam ok (oprócz jednej od silnika co jest z kabelkiem).

Apophis, tak też myślałem i tak zrobię.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl