części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 99 ] Hałasujący silniczek sterujący od nawiewu

00gtw00
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 72
Rejestracja: 14 wrz 2009, 19:46
Lokalizacja: Nysa

[S8 D2 99 ] Hałasujący silniczek sterujący od nawiewu

Post autor: 00gtw00 » 07 lut 2010, 11:30

Od jakiegoś czasu kilkanaście sekund po uruchomieniu samochodu silniczek sterujący od nawiewu wydaje kilka dość głośnych strzałów po czym milknie na zawsze :evil: Sytuacja się powtarza kiedy puszcze nawiew na przednią szybę.

Ma ktoś może rozmieszczenie silniczków sterujących od nawiewu?

[ Dodano: 2010-02-08, 17:18 ]
Ktoś z kolegów zmieniał już może jakiś silniczek od nawiewu? Z tego co wyczytałem to jest ich 8 szt + 2 szt w przedziale silnika na podszybiu co zamykają i otwierają dopływ powietrza z zewnątrz. Pytanie czy to 8 szt. jest przy nagrzewnicy czy porozrzucane po całej długości? Ktoś się dobierał już do nagrzewnicy? To chyba nie będzie proste :(
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 17:31 przez 00gtw00, łącznie zmieniany 1 raz.

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 08 lut 2010, 22:54

Witam
Silniczków faktycznie jest 8 z przodu, 2 w silniku, ściągasz panel przedni, boczki prawe i lewe, namierzasz silniczki organoleptycznie i wymieniasz, ten cykający dźwięk to przekładnia plastikowa w silniczku, która jest już zatarta i nie przesuwa się prawidłowo, podłącz vaginę i odczytaj błędy z klimy, pojawi ci się okno ile silniczków masz do wymiany, ja u siebie wymieniłem wszystkie 10 sztuk, kupiłem nagrzewnicę kompletną na aledrogo w bardzo dobrej cenie, rocznik 2000 z silniczkami, i po kolei powymieniałem. Nowe w boschu za drogie.

00gtw00
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 72
Rejestracja: 14 wrz 2009, 19:46
Lokalizacja: Nysa

Post autor: 00gtw00 » 09 lut 2010, 08:29

Hmm czyli rozumiem, że problemów z wymianą silniczków nie ma? Dojście jest dogodne :) ?

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 09 lut 2010, 21:36

Witam
Dojście jest ok, gorzej z nabyciem silniczków.

solox011
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 22 gru 2009, 19:14
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: solox011 » 12 lut 2010, 00:55

Witam u siebie mam ten problem od dłuższego czasu nic z tym nie robiłem ale denerwując jest to pstrykanie jak by coś się miało urwać

może ktoś z klubowiczów ma jakiś schemacik jak to rozebrać po kolei żeby nic nie urwać

jak podłączałem vaga to w sterowniku od klimy pokazywało mi właśnie jeden błąd jak pamiętam dobrze coś pisało o silniku tylnej klapy v6 coś takiego

czyli chyba wychodzi na to że mam jeden silniczek do wymiany bo tego błędu nie idzie skasować jest na stałe

pozdrawiam
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm

JIMM

Post autor: JIMM » 14 lut 2010, 21:33

no to jesteś szczęśliwcem i i działaj z jednym silniczkiem 8-)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 05 lis 2013, 21:00

alleluja tez to mam a sie martwiłem że to coś poważnego , powiedzcie panowie jak dostać sie do silniczków , w jaki sposob bezinwazyjnie ściągnąć przedni panel mam tam navi je też trzeba bedzie wyjąć ?? jak to wygląda w praktyce??
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 05 lis 2013, 21:16

Navi nie ruszamy. Zdejmujesz boczki te koło nóg pasażera i kierowcy - jeśli jeden do wymiany to wystarczy jeden boczek. Przy okazji zdjęcia boczków można przy okazji wyczyścić odpływy z klimatronika bo czasami się zapychają.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 05 lis 2013, 21:35

dzwięk pstrykania idzie z lewej strony od kierowcy na wysokości navi lub kratki nawiewu środkowe lewa strona
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 lis 2013, 22:17

preston81 pisze:dzięki Foss , btw czyli to pstrykanie to całkiem normalne tak? i olac to ?
Cytat przerzuciłem z innego tematu gdzie o tym pisałeś.... noi jak już pewnie zauważyłeś pstrykanie nie jest normalne czyli wskazuje na usterkę którą należy się zająć.

"Normalne" pisałem w kontekście tego, że to typowy objaw dla silniczków nawiewu i przy tych typowych objawach nie należy zbytnio szukać czegoś innego ale skupić się właśnie na silniczkach ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 08 lis 2013, 09:47

nie macie gdzieś jakiś zdjęć Panowie tych silniczkow zamontowanych w aucie , skoro jest 10 silniczkow w całości to wszystkie są takie same czy różnia sie czyms np złączami stronami montazu itd?? czy poprostu kupuje jaki popadnie i montuje ??
bądź sobą, wariatów też lubią

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 08 lis 2013, 12:09

U mnie był podobny problem pstrykania , spowodowane było to uszkodzonym silniczkiem który się przekręcił za mocno tylko że, spowodowane to było uszkodzonym klimatronem który wysyłał źle sygnał do silniczka i po prostu go przekręcił , jak ktoś ma problem z tym to niech dotrze do silniczka uszkodzonego wypnie go i wstawi drugi np. z nawiewu na nogi , są takie same jeżeli problem ustanie to wina silniczka a jeżeli uszkodzi następny tojuż wina klimatrona. A dostęp do silniczków na allegro jest spory ceny od 10zł

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 08 lis 2013, 15:48

czyli wnioskuje ze kazdy silniczek jest taki sam , btw jak rozwiązałeś swoj problem ??
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 08 lis 2013, 17:34

preston81 pisze:czyli wnioskuje ze kazdy silniczek jest taki sam , btw jak rozwiązałeś swoj problem ??
Wszystkie silniczki są takie same, różnica jest w dźwigienkach sterującymi klapami.


Tu zespół nawiewów - na pierwszym planie widać 4 silniczki
↓↓↓
Obrazek
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 08 lis 2013, 18:18

dzięki za fotke widzę że są przykręcone na kilka śrubek i to tyle więc wymiana chyba będzie łopatologicznie prosta
bądź sobą, wariatów też lubią

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl