[S8 D2 99 ] Hałasujący silniczek sterujący od nawiewu
[S8 D2 99 ] Hałasujący silniczek sterujący od nawiewu
Od jakiegoś czasu kilkanaście sekund po uruchomieniu samochodu silniczek sterujący od nawiewu wydaje kilka dość głośnych strzałów po czym milknie na zawsze :evil: Sytuacja się powtarza kiedy puszcze nawiew na przednią szybę.
Ma ktoś może rozmieszczenie silniczków sterujących od nawiewu?
[ Dodano: 2010-02-08, 17:18 ]
Ktoś z kolegów zmieniał już może jakiś silniczek od nawiewu? Z tego co wyczytałem to jest ich 8 szt + 2 szt w przedziale silnika na podszybiu co zamykają i otwierają dopływ powietrza z zewnątrz. Pytanie czy to 8 szt. jest przy nagrzewnicy czy porozrzucane po całej długości? Ktoś się dobierał już do nagrzewnicy? To chyba nie będzie proste
Ma ktoś może rozmieszczenie silniczków sterujących od nawiewu?
[ Dodano: 2010-02-08, 17:18 ]
Ktoś z kolegów zmieniał już może jakiś silniczek od nawiewu? Z tego co wyczytałem to jest ich 8 szt + 2 szt w przedziale silnika na podszybiu co zamykają i otwierają dopływ powietrza z zewnątrz. Pytanie czy to 8 szt. jest przy nagrzewnicy czy porozrzucane po całej długości? Ktoś się dobierał już do nagrzewnicy? To chyba nie będzie proste
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 17:31 przez 00gtw00, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam
Silniczków faktycznie jest 8 z przodu, 2 w silniku, ściągasz panel przedni, boczki prawe i lewe, namierzasz silniczki organoleptycznie i wymieniasz, ten cykający dźwięk to przekładnia plastikowa w silniczku, która jest już zatarta i nie przesuwa się prawidłowo, podłącz vaginę i odczytaj błędy z klimy, pojawi ci się okno ile silniczków masz do wymiany, ja u siebie wymieniłem wszystkie 10 sztuk, kupiłem nagrzewnicę kompletną na aledrogo w bardzo dobrej cenie, rocznik 2000 z silniczkami, i po kolei powymieniałem. Nowe w boschu za drogie.
Silniczków faktycznie jest 8 z przodu, 2 w silniku, ściągasz panel przedni, boczki prawe i lewe, namierzasz silniczki organoleptycznie i wymieniasz, ten cykający dźwięk to przekładnia plastikowa w silniczku, która jest już zatarta i nie przesuwa się prawidłowo, podłącz vaginę i odczytaj błędy z klimy, pojawi ci się okno ile silniczków masz do wymiany, ja u siebie wymieniłem wszystkie 10 sztuk, kupiłem nagrzewnicę kompletną na aledrogo w bardzo dobrej cenie, rocznik 2000 z silniczkami, i po kolei powymieniałem. Nowe w boschu za drogie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam u siebie mam ten problem od dłuższego czasu nic z tym nie robiłem ale denerwując jest to pstrykanie jak by coś się miało urwać
może ktoś z klubowiczów ma jakiś schemacik jak to rozebrać po kolei żeby nic nie urwać
jak podłączałem vaga to w sterowniku od klimy pokazywało mi właśnie jeden błąd jak pamiętam dobrze coś pisało o silniku tylnej klapy v6 coś takiego
czyli chyba wychodzi na to że mam jeden silniczek do wymiany bo tego błędu nie idzie skasować jest na stałe
pozdrawiam
może ktoś z klubowiczów ma jakiś schemacik jak to rozebrać po kolei żeby nic nie urwać
jak podłączałem vaga to w sterowniku od klimy pokazywało mi właśnie jeden błąd jak pamiętam dobrze coś pisało o silniku tylnej klapy v6 coś takiego
czyli chyba wychodzi na to że mam jeden silniczek do wymiany bo tego błędu nie idzie skasować jest na stałe
pozdrawiam
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm
Cytat przerzuciłem z innego tematu gdzie o tym pisałeś.... noi jak już pewnie zauważyłeś pstrykanie nie jest normalne czyli wskazuje na usterkę którą należy się zająć.preston81 pisze:dzięki Foss , btw czyli to pstrykanie to całkiem normalne tak? i olac to ?
"Normalne" pisałem w kontekście tego, że to typowy objaw dla silniczków nawiewu i przy tych typowych objawach nie należy zbytnio szukać czegoś innego ale skupić się właśnie na silniczkach ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
U mnie był podobny problem pstrykania , spowodowane było to uszkodzonym silniczkiem który się przekręcił za mocno tylko że, spowodowane to było uszkodzonym klimatronem który wysyłał źle sygnał do silniczka i po prostu go przekręcił , jak ktoś ma problem z tym to niech dotrze do silniczka uszkodzonego wypnie go i wstawi drugi np. z nawiewu na nogi , są takie same jeżeli problem ustanie to wina silniczka a jeżeli uszkodzi następny tojuż wina klimatrona. A dostęp do silniczków na allegro jest spory ceny od 10zł
Wszystkie silniczki są takie same, różnica jest w dźwigienkach sterującymi klapami.preston81 pisze:czyli wnioskuje ze kazdy silniczek jest taki sam , btw jak rozwiązałeś swoj problem ??
Tu zespół nawiewów - na pierwszym planie widać 4 silniczki
↓↓↓
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-