Kompendium wiedzy o silnikach w A8.
Dzieki koledzy to jest wlasnie temat o silnikach - fakt faktem odswierzylem kotleta ale zadalem pytanie wlasciwie w temacie.
Na duzej mocy mi nie zalezy wiec bylbym sklonny nawet 2.8 wziasc. Druga sprawa ja poruszam sie na codzien w uk wiec dostepnosci 1.9 tu nie ma.
Kolejna sprawa zastanawiam sie rowniez nad 4.2 ale chyba wczesniej kupilbym D3 z tym silnikiem.
Na duzej mocy mi nie zalezy wiec bylbym sklonny nawet 2.8 wziasc. Druga sprawa ja poruszam sie na codzien w uk wiec dostepnosci 1.9 tu nie ma.
Kolejna sprawa zastanawiam sie rowniez nad 4.2 ale chyba wczesniej kupilbym D3 z tym silnikiem.
Fajny post od and808. Jako, że stałem się użytkownikiem 5.2 FSI, byłoby fajnie, jeśli któryś z kolegów dołączyłby jeszcze dane:
Interwał wymiany świec (NGK PFR6W-TG: b 101 905 621 A, BERU: b 101 905 640 A) (o ile pamiętam, literka na końcu numeru audi to okres produkcji danej części?)
W necie znalazłem numer świec NGK: PFR7W-TG NGK, a w FEUVERT podali mi PFR6W-TG NGK
http://ngk-sparkplugs.com/pfr6wtg-p-2936.html
Skrzynia biegów:
znalazłem dwie informacje:
S8 2007-On 5.2L ZF6HP32
S8 2007-08 V10 5.2L 09E (ZF6HP26A)
i nie wiem, czy obie mogą być przy tym motorze i należy najpierw sprawdzić?
Czy opis wymiany oleju w skrzyni:
http://www.a8team.pl/all-tiptronic-zf-z ... f-vt76.htm
bez problemu mogę zastosować w mojej?
Jeśli znacie jakieś strony, gdzie byłoby fotostory lub choćby opis jak robić podstawowe wymiany w tym silniku - filtrów, świec itd - będę wdzięczny. Może któryś doświadczony użytkownik miałby ochotę podzielić się ze mną takimi informacjami? Nie mam nic przeciwko ASO ani innym warsztatom, ale lubię sam grzebnąć przy tym, co jestem w stanie zrobić :-)
Znacie kogoś z WWA lub woj. mazowieckiego, który rozbierał już silnik w celu sprawdzenia:
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=1860 ? I jaka orientacyjnie cena?
Kolektor ssący z BSM ma numery: 07L 115 155 J, ciekawe, jaka cena w ASO? 2000, jak pisał nosb na sportaudi? Trochę się naczytałem o tych cholernych klapkach, a i generalnie warto byłoby przejrzeć silnik czy wszystko OK:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=120466
Interwał wymiany świec (NGK PFR6W-TG: b 101 905 621 A, BERU: b 101 905 640 A) (o ile pamiętam, literka na końcu numeru audi to okres produkcji danej części?)
W necie znalazłem numer świec NGK: PFR7W-TG NGK, a w FEUVERT podali mi PFR6W-TG NGK
http://ngk-sparkplugs.com/pfr6wtg-p-2936.html
Skrzynia biegów:
znalazłem dwie informacje:
S8 2007-On 5.2L ZF6HP32
S8 2007-08 V10 5.2L 09E (ZF6HP26A)
i nie wiem, czy obie mogą być przy tym motorze i należy najpierw sprawdzić?
Czy opis wymiany oleju w skrzyni:
http://www.a8team.pl/all-tiptronic-zf-z ... f-vt76.htm
bez problemu mogę zastosować w mojej?
Jeśli znacie jakieś strony, gdzie byłoby fotostory lub choćby opis jak robić podstawowe wymiany w tym silniku - filtrów, świec itd - będę wdzięczny. Może któryś doświadczony użytkownik miałby ochotę podzielić się ze mną takimi informacjami? Nie mam nic przeciwko ASO ani innym warsztatom, ale lubię sam grzebnąć przy tym, co jestem w stanie zrobić :-)
Znacie kogoś z WWA lub woj. mazowieckiego, który rozbierał już silnik w celu sprawdzenia:
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=1860 ? I jaka orientacyjnie cena?
Kolektor ssący z BSM ma numery: 07L 115 155 J, ciekawe, jaka cena w ASO? 2000, jak pisał nosb na sportaudi? Trochę się naczytałem o tych cholernych klapkach, a i generalnie warto byłoby przejrzeć silnik czy wszystko OK:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=120466
Dworek, Kolektor ogarnij sobie jak najszybciej a poza tym wyłącznie dobry olej i czesto zmieniany. Te silniki albo padną albo bedą jeździć. Rozbieranie go doszczetnie i szukanie czegoś nie ma wiekszego sensu bo jesli znajdziesz powiedzmy przytarty cylinder to juz nic nie zrobisz.
Bezawaryjności życzę.
Bezawaryjności życzę.
Dzięki. Olej który podał and808 można chyba uznać za dobry?
Chodziło mi nie tyle o rozbieranie do ostatniej śrubki, co właśnie kolektor i może co tam się da niskim kosztem ogarnąć.
A tych klapek nie da się jakoś zupgrejdować? Wymenić na aluminiowe rezane, zmienić ich mocowania żeby się nie urywały, czy coś w ten deseń?
Chodziło mi nie tyle o rozbieranie do ostatniej śrubki, co właśnie kolektor i może co tam się da niskim kosztem ogarnąć.
A tych klapek nie da się jakoś zupgrejdować? Wymenić na aluminiowe rezane, zmienić ich mocowania żeby się nie urywały, czy coś w ten deseń?
Ja wielokrotnie rozbierałem cały dolot.... wprawdzie to były silniki 4.2V8 w A8/S8 D2 i D3 ale jakoś nie widzę szczególnych komplikacji w rozebraniu również 5.2V10Dworek pisze:Znacie kogoś z WWA lub woj. mazowieckiego, który rozbierał już silnik w celu sprawdzenia: http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=1860 ?
Zresztą robiłem kilkukrotnie jedno S6C6 z tym właśnie silnikiem i to właśnie jednego kolegi z forum SportAudi także nie jest mi to obce
Tu kiedyś o nim wspominałem: http://www.a8team.pl/warszawa-foss-moto ... t11617.htm
To co podajesz powyżej to owszem z nazwy jest to kolektor ssący i kosztuje coś koło 260pln ale jak znam życie to nie o ten element chodziDworek pisze:Kolektor ssący z BSM ma numery: 07L 115 155 J, ciekawe, jaka cena w ASO? 2000, jak pisał nosb na sportaudi?
W temacie klapek to mowa raczej o dolocie, tym "baranku" na górze..... teoretycznie jest to element nierozbieralny i wg. producenta wymienia się go w całości ale jak jest potrzeba to można go rozłożyć i dostać się do tych nieszczęsnych klapek.
Wg. nazewnictwa producenta cały ten dolot to "rura ssąca" o numerze 07L133185M i kompletna kosztuje bagatela 8732pln <jezu>
W cenie tej w komplecie są również silniki regulacyjne po jakieś 900pln czyli sam dolot jest oczywiście tańszy niż te 8700pln ale niestety u siebie w programie jakoś nie widzę tego oddzielnie
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ach, wszystko jasne, przepraszam za zamieszanie :-)
No właśnie, niestety, parę złotych trzeba by wydać, chcąc wymieniać "baranka" co kilkadziesiąt tysi.
FOSS, rozbierzesz, wyjmiesz i co dalej? Da się tylko sprawdzić czy się zaraz rozpadnie czy nie? Czy jak pisał Apophis, polatać z nim po firmach tuningowych z zapytaniem czy mogą to zrobić na cacy?
No właśnie, niestety, parę złotych trzeba by wydać, chcąc wymieniać "baranka" co kilkadziesiąt tysi.
FOSS, rozbierzesz, wyjmiesz i co dalej? Da się tylko sprawdzić czy się zaraz rozpadnie czy nie? Czy jak pisał Apophis, polatać z nim po firmach tuningowych z zapytaniem czy mogą to zrobić na cacy?
Witam. Przymierzam się do zakupu A8 D3 z przed liftingu. Interesują mnie tylko silniki benzynowe. Szukam na forach i szukam, żeby się czegoś więcej o aucie dowiedzieć i nic. Proszę o rade: jaki silnik: bezawaryjność, koszty eksploatacji, tolerowanie LPG, co najczęściej się psuje? Czy benzyniaki są na paskach czy łańcuchach? Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? Rozglądałem się za 3,7 ale nie wiem czy to dobry motor.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
A2, zależy czego tak naprawdę szukasz. Czasami wyszukiwarka nie znajdzie tego czego chcesz. Ja jak szukałem informacji to wchodziłem w każdy dział po kolei i czytałem wszelkie tematy które mnie interesują określone Tagami w twoim wypadku to będzie [D3 ... 3.7 PB ] lub [D3 ... 3.7 PB/LPG ]
Tu znalazłem kilka tematów które Cię mogą zainteresować:
http://www.a8team.pl/-d3-all-porownanie ... &highlight
http://www.a8team.pl/-a8-d3-42-pb-lpg-v ... ?highlight
http://www.a8team.pl/d3-all-zamiana-sil ... ?highlight
http://www.a8team.pl/a8-d2-37-v8-vt7411.htm?highlight
http://www.a8team.pl/audi-a8-d3-dylemat ... t14514.htm
DODANO:
Czytaj wszystko, w każdym dziale technicznym związanym z silnikiem 3.7
Wyszukiwarka pomaga ale czasami musisz użyć kreatywności jeśli chodzi o wpisywanie słów kluczowych np: 3.7 opinie, 3.7 4.2, 3.7 mpi, 3.7 porównanie itd
Na pewno znajdziesz coś dla siebie. A nawet jeśli nie to śmiało możesz rozwinąć jakiś temat który Cię interesuje i zadawać pytania. Jest tu spore grono użytkowników którzy pomogą Ci i odpowiedzą na wszelkie Twoje pytania
Tu znalazłem kilka tematów które Cię mogą zainteresować:
http://www.a8team.pl/-d3-all-porownanie ... &highlight
http://www.a8team.pl/-a8-d3-42-pb-lpg-v ... ?highlight
http://www.a8team.pl/d3-all-zamiana-sil ... ?highlight
http://www.a8team.pl/a8-d2-37-v8-vt7411.htm?highlight
http://www.a8team.pl/audi-a8-d3-dylemat ... t14514.htm
DODANO:
Czytaj wszystko, w każdym dziale technicznym związanym z silnikiem 3.7
Wyszukiwarka pomaga ale czasami musisz użyć kreatywności jeśli chodzi o wpisywanie słów kluczowych np: 3.7 opinie, 3.7 4.2, 3.7 mpi, 3.7 porównanie itd
Na pewno znajdziesz coś dla siebie. A nawet jeśli nie to śmiało możesz rozwinąć jakiś temat który Cię interesuje i zadawać pytania. Jest tu spore grono użytkowników którzy pomogą Ci i odpowiedzą na wszelkie Twoje pytania
Ostatnio zmieniony 08 gru 2014, 22:15 przez ernesto, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeszcze coś takiego:
http://www.a8team.pl/czy-2-raz-kupil-by ... ?highlight
http://www.a8team.pl/a8-d3pomoc-w-wybor ... ?highlight z tym że tu jest burza 4.2 petrol kontra diesel ale też może Ci naświetlić
http://www.a8team.pl/czy-2-raz-kupil-by ... ?highlight
http://www.a8team.pl/a8-d3pomoc-w-wybor ... ?highlight z tym że tu jest burza 4.2 petrol kontra diesel ale też może Ci naświetlić