[D3 05 4.2MPI ] Sonda lambda prawa i lewa - różnice
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
[D3 05 4.2MPI ] Sonda lambda prawa i lewa - różnice
Panowie mam takie pytanie czy sonda prawa za katem nada się w miejsce lewej za katem i odwrotnie.
Na pewno numery mają inne i kolor wtyczek też,ale czy na tym różnice się kończą?
To jak już tak pytam to jak wywala byka
Bank 1
Sonda 2
to rozumiem że bank 1 jest po stronie pasażera czy jestem w błędzie?
Na pewno numery mają inne i kolor wtyczek też,ale czy na tym różnice się kończą?
To jak już tak pytam to jak wywala byka
Bank 1
Sonda 2
to rozumiem że bank 1 jest po stronie pasażera czy jestem w błędzie?
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2013, 22:10 przez 123mielony, łącznie zmieniany 1 raz.
różnica jest raczej wyłącznie w długości przewodu i w samej wtyczce co najwyżej.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
123mielony pisze:Panowie mam takie pytanie czy sonda prawa za katem nada się w miejsce lewej za katem i odwrotnie.
pepi, czytaj ze zrozumieniem - kolega wyraźnie napisał, że chodzi o tą samą sondę tylko na drugiej głowicy... a Ty tu z wykładem nt. różnic pomiędzy przed katem i za katem :shock:pepi pisze:nie bardzo
bo te tylne tylko sprawdzają działanie katów ;-)
Osobiście nie widzę uzasadnienia żeby sondy były inne ponieważ obie wykonują dokładnie to samo tylko na innej głowicy a jeżeli silnik ma pracować poprawnie to obydwie głowice muszą identycznie pracować.... a przecież głowice są w stosunku do siebie wręcz identyczne.
O ile się nie mylę sondy przed katem mają identyczne numery po obu stronach 1K0.998.262.D
Sondy za katami mają wprawdzie różne numery (lewa 077.906.265.AD, prawa 077.906.265.AE) ale moim zdaniem różnica jest tylko w kostkach i kablach.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Czy na komputerze wyświetla błąd sondy ogólnie, czy też podaje konkretnie która jest uszkodzona? Nie miałem okazji sprawdzić, ale jeśli system identyfikuje każdą z sond, to albo się między sobą różnią, albo tylko na podstawie podłączenia do komputera. W etce każda z sond ma inne oznaczenie literowe.FOSS pisze: Osobiście nie widzę uzasadnienia żeby sondy były inne ponieważ obie wykonują dokładnie to samo tylko na innej głowicy a jeżeli silnik ma pracować poprawnie to obydwie głowice muszą identycznie pracować.... a przecież głowice są w stosunku do siebie wręcz identyczne.
O ile się nie mylę sondy przed katem mają identyczne numery po obu stronach 1K0.998.262.D
Sondy za katami mają wprawdzie różne numery (lewa 077.906.265.AD, prawa 077.906.265.AE) ale moim zdaniem różnica jest tylko w kostkach i kablach.
Bądź dobry jak chleb.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
VAG diagnozuje każdą z sond oddzielnie... ale sposób diagnozy nie ma nic wspólnego z tym czy są one identyczne czy nie - przecież wtryskiwacze również diagnozowane są każdy z osobna a wszystkie 8 jest identycznych, tak samo jak cewki zapłonowe czy kilka innych elementów ;-)pebo pisze:Czy na komputerze wyświetla błąd sondy ogólnie, czy też podaje konkretnie która jest uszkodzona? Nie miałem okazji sprawdzić, ale jeśli system identyfikuje każdą z sond, to albo się między sobą różnią, albo tylko na podstawie podłączenia do komputera.
Znaczy się te za katami (te które są przedmiotem rozmowy) moją inne oznaczenie literowe.pebo pisze:W etce każda z sond ma inne oznaczenie literowe.
Bo te przed katami, jak mi się zdaje, mają identyczny numer.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
W D2 sondy przed katem są identyczne a za katem są z też te same ale z innym oznaczeniem literowym dla L i P (być może chodzi tu o dł. przewodu/ew. wtyczkę). W D3 powinno być podobnie.FOSS pisze:Znaczy się te za katami (te które są przedmiotem rozmowy) moją inne oznaczenie literowe.
Bo te przed katami, jak mi się zdaje, mają identyczny numer.
Czyli zależy to od sposobu podłączenia do kompa, jasna sprawa, dzięki.FOSS pisze: VAG diagnozuje każdą z sond oddzielnie... ale sposób diagnozy nie ma nic wspólnego z tym czy są one identyczne czy nie - przecież wtryskiwacze również diagnozowane są każdy z osobna a wszystkie 8 jest identycznych, tak samo jak cewki zapłonowe czy kilka innych elementów ;-)
I to jest konkret. Jak znam życie, to kiedyś ten temat czeka każdego z nas, oby jak najpóźniej.Pepeka pisze: Są dokładnie takie same , najzwyklejsza szeroko pasmówka pracująca jako sonda diagnostyczna, możesz założyć "zamiennik" uniwerslny np. DENSO DOX-0150 w detalu około 200 pln
Bądź dobry jak chleb.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Tak właśnie miałem zrobić ale mechanik mnie zniechęcił do kupna zamienników mówiąc ze nie wszystkie chcą działać poprawnie i dlatego zdecydowałem się na używkę która okazała się też padnięta.Pepeka pisze: możesz założyć "zamiennik" uniwerslny np. DENSO DOX-0150 w detalu około 200 pln
Człowiek od którego zakupiłem sondę chce załatwić sprawę ale mówi że ma tylko sondę z drugiego rzędu i nie wie czy będzie pasować i dlatego tak dopytuję-bo bardzo nie lubię jak mi się jakaś nie pożądana kontrolka świeci bez potrzeby.