części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.2TDI ] DPF a wzrastający poziom oleju

KrzysiekR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

[D3 05 4.2TDI ] DPF a wzrastający poziom oleju

Post autor: KrzysiekR » 22 wrz 2013, 12:50

Witam

Chciałbym kupic A8 4,2TDI i mam takie pytanie, ponieważ mam A6 3,0TDI DPF.
W A6 3,0TDI po częstej jeździe po mieście w skutek nieskończonego wypalania DPF'u często w tych silnikach przybywa oleju silnikowego(nawet przy dobrych wtryskach). Do oleju podczas wypalania DPF dostaje się ON.
Czy w silnikach 4,2TDI też zaobserwowaliście, ze podnosi się stan oleju jak jeździecie po mieście?
Nie wiem czy kupić 4,2TDI czy 4,2MPI+LPG.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2013, 17:24 przez KrzysiekR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 22 wrz 2013, 17:12

KrzysiekR pisze:Czy w silnikach 4,2TDI też zaobserwowaliście, ze podnosi się stan oleju jak jeździecie po mieście?
Nie podnosi się.

KrzysiekR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: KrzysiekR » 22 wrz 2013, 17:21

Kupując A8 4,2 TDI w jakich kanałach można sprawdzić stan wtrysków? W 3,0TDI to 72-73-74-75-76-77. W A8 dochodzi 78-79?
Jakie powinny być wartości?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 wrz 2013, 17:23

KrzysiekR, przy zakładaniu nowych tematów stosuj odpowiednie [tagi] właściwe do opisywanego auta.
Pytasz o DPF więc warto zaznaczyć konkretny silnik i konkretny rocznik - "D3 ALL" nie jest prawidłowe bo po pierwsze silniki benzynowe nie posiadają DPF'a a po drugie konstrukcja układu spalinowego w różnych silnikach i różnych rocznikach może być odmienna.

Ten temat już poprawiłem i mam nadzieję, że następne będziesz nazywał już poprawnie i zgodnie z regulaminem.
Pozdrawiam, FOSS
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

KrzysiekR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: KrzysiekR » 22 wrz 2013, 17:47

OK.
Wcześniej pytałem ale ktoś wykasował.
Chodzi mi o A8 D3 4,2TDI z 2005-2006r. VS A8 D3 4,2MPI + LPG.
Nie wiem co kupić, zbieram informacje o silnikach BMC, BVN bo takie były montowane w tych latach.
Mało jest informacji technicznych o nich.
Też interesuje mnie w jakich kanalach można sprawdzić wartość sadzy w DPF w 104,3 tak jak w 3,0TDI ASB?
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2013, 17:58 przez KrzysiekR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 wrz 2013, 17:55

KrzysiekR pisze:OK.
Wcześniej pytałem ale ktoś wykasował.
Chodzi mi o A8 D3 4,2TDI z 2005-2006r. VS A8 D3 4,2MPI + LPG.
Nie wiem co kupić...
Wystarczy czytać maile - ja usunąłem a w mailu masz podany powód.
Powodem jest to, że na tym forum było to już wielokrotnie wałkowane - czytać, czytać, czytać i nie dublować czegoś co już wielokrotnie było. Nie mamy tu innych aut niż A8/S8 więc szukanie odpowiedzi jest łatwiejsze niż np. na AudiKlub.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

KrzysiekR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: KrzysiekR » 22 wrz 2013, 18:06

Zanim napisałem to szukałem odpowiedzi i nie znalazłem.
Mnie interesują odpowiedzi techniczne a nie gdybanie jakie wyczytałem.
Dużo ludzi pisze, że lepiej kupic 4,2MPI + LPG, że łatwiej się je potem sprzedaje itp.
Ja od zawsze miałem diesla i dlatego chciałbym kupic diesla ale od podstaw go najpierw sprawdzić bo mam sprzet do tego ale nie znam danych.
Nigdzie nie widzę danych do sprawdzenia vcde'sem.
W 3,0TDI mam wszysko opanowane, teraz chciałbym zaczerpnąć wiedzy technicznej na temat 4,2TDI z 2005-2006r.
Na co zwrócic uwagę przy kupnie auta przy vagowaniu.
Wiem, że jednostka 4,2TDI i jest bardzo dobra i żywotna ale wiadomo można się naciać a ja nie chciałbym tego zrobić a 4,2MPI nadaje się do LPG i też jest ostatnim dobrym sercem auta.

Więc miałbym olbrzymia prośbe jak ;
- sprawdzić VCDE's zawartośc sadzy w DPF
- korekty wtrysków w jakich kanałach(wiem, że najlepiej sprawdzić na stole w Bosch)
- jak sprawdzić turbiny
Na co zwrócić uwagę jeszcze?
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2013, 18:38 przez KrzysiekR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 wrz 2013, 18:36

KrzysiekR pisze:Zanim napisałem to szukałem odpowiedzi i nie znalazłem.
Mnie interesują odpowiedzi techniczne a nie gdybanie jakie wyczytałem.
To czytaj dział techniczny, tam o bolączkach A8/S8 jest bardzo dużo.
Tytuły mają [tagi] i nawet przeglądając dział luźno to po tytułach można znaleźć sporo ciekawych rzeczy. No jak na forum na którym pomagamy sobie z różnymi usterkami możesz mówić, że nie ma szczegółów technicznych :roll:
KrzysiekR pisze:Dużo ludzi pisze, że lepiej kupic 4,2MPI + LPG, że łatwiej się je potem sprzedaje itp.
No nie no, ten tekst to prawie jak z kapelusza... nie pamiętam kto by tak ostatnio pisał :lol:
KrzysiekR pisze:Ja od zawsze miałem diesla i dlatego chciałbym kupic diesla ale od podstaw go najpierw sprawdzić bo mam sprzet do tego ale nie znam danych.
Nigdzie nie widzę danych do sprawdzenia vcde'sem.
Dział diagnostyki VAG.
KrzysiekR pisze:W 3,0TDI mam wszysko opanowane, teraz chciałbym zaczerpnąć wiedzy technicznej na temat 4,2TDI z 2005-2006r.
Na co zwrócic uwagę przy kupnie auta przy vagowaniu.
O tym też w dziale technicznym jest wiele... konkretne bloki pomiarowe co pokazują i jakie są wartości poprawne... typowe usterki i jak łatwo je diagnozować... cały dział techniczny przeglądając wybiórczo po [tagach] to moim zdaniem wręcz skarbnica wiedzy... widzę, że zdecydowanie nie chce się koledze szukać :-x
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

KrzysiekR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: KrzysiekR » 22 wrz 2013, 19:01

FOSS pisze:
KrzysiekR pisze:Ja od zawsze miałem diesla i dlatego chciałbym kupic diesla ale od podstaw go najpierw sprawdzić bo mam sprzet do tego ale nie znam danych.
Nigdzie nie widzę danych do sprawdzenia vcde'sem.
Dział diagnostyki VAG.
KrzysiekR pisze:W 3,0TDI mam wszysko opanowane, teraz chciałbym zaczerpnąć wiedzy technicznej na temat 4,2TDI z 2005-2006r.
Na co zwrócic uwagę przy kupnie auta przy vagowaniu.
O tym też w dziale technicznym jest wiele... konkretne bloki pomiarowe co pokazują i jakie są wartości poprawne... typowe usterki i jak łatwo je diagnozować... cały dział techniczny przeglądając wybiórczo po [tagach] to moim zdaniem wręcz skarbnica wiedzy... widzę, że zdecydowanie nie chce się koledze szukać :-x

To fakt jest dużo bo czytałem, ale nie o 4,2 TDI z 2005r

Jak jest proszę o link z tymi informacjami :oops:

FBBBT
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 31 sie 2013, 15:12
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: FBBBT » 07 kwie 2014, 21:55

Witam!
Nie chcę zakładać nowego tematu więc napiszę tu. Około pól roku temu sprawdziłem poziom oleju w swoim a8, przeraziłem się ponieważ wykraczał on poza skale, w serwisie powiedzieli, że ktoś mógł dolać za dużo oleju przy poprzedniej wymianie, dodatkowo pobrali próbkę oleju i sprawdzili czy nie ma w nim obcych substancji (ON czy płyn chłodniczy), nie było nic więc odessali nadmiar oleju. Następnie po 3 miesiącach pojechałem do serwisu na wymianę oleju i zalane zostało w połowie skali miedzy minimum i maksimum. Około 2 tygodnie temu sprawdziłem poziom oleju tak jakoś z ciekawości i okazało się że znów jest ponad skalę. Kontaktowałem się z audi i podali mi 2 możliwości DPF lub wtryski, jednak odrzucili DPF ponieważ auto jest czesto w trasach więc uważają że to wtryski. Miał ktoś z Was podobną sytuację i mógłby mi pomóc? Posiadam A8 D3 z 2007r. Silnik 4,2 TDi

ernesto

Post autor: ernesto » 07 kwie 2014, 22:02

Oleju nie przybędzie samego z siebie. Jest to nierealne chyba że masz rafinerie pod maska. Wygląda na to że ich diagnoza w NCIS Audi za pierwszym razem też była myląca i nieprawidłowa. Coś się dzieje już jakiś czas i trzeba się tym zająć. Skoro nie ubywa Ci płynu chłodzącego to najprawdopodobniej będą to wtryski.

FBBBT
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 31 sie 2013, 15:12
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: FBBBT » 07 kwie 2014, 22:10

Nie przejmowałem się tym pół roku temu, ponieważ sprawdzili na teście chemicznym co mnie bardzo uspokoiło jednak teraz gdy sprawdziłem drugi raz to się przeraziłem więc napisałem na forum ponieważ dużo więcej można się tu dowiedzieć niż w ASO. Mam znajomego który zajmuję się regeneracją wtrysków więc prawdopodobnie do niego pojadę. Jeszcze sprawdzę płyn chłodniczy jednak raczej stawiałbym sam na wtryski, chociaż gdyby lały to raczej by mi dymki puszczał a tu nic, kompletnie....

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 07 kwie 2014, 22:15

U znajomego w oplu też olej przybywał i winowajcą jest filtr DPF (ikonka na zegarach). Jest on lekko zapchany i sterownik komputera zwiększa dawkę paliwa aby go wypalić co przynosi mizerny skutek bo auto używane jest na niewielkich odcinkach.

W Twoim przypadku jeśli nie wywala błędu filtra DPF to obstawiałbym wtryski o ile reszta płynów trzyma normę. Warto to zdiagnozować za wczasu aby nie pouszkadzać denka tłoków.

Wartość graniczna popiołu dla filtra DPF w v8 tdi to 0,76l (pole 105 i 106 w meas block)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

FBBBT
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 31 sie 2013, 15:12
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: FBBBT » 07 kwie 2014, 22:30

Dziękuję za fachową pomoc, jutro wyjeżdżam w delegację jednak z trasy bede dzwonił do znajomego i się umówię na sprawdzenie samochodu. Błąd DPF nie wyskakuje mi nigdzie, raz się pojawił ale to przejechałem autem dłuższy odcinek drogi i kontrolka zniknęła. Jeżeli coś by wyszło w trakcie to pozwolę sobie jeszcze napisać w tym temacie :)
Pozdrawiam!

ernesto

Post autor: ernesto » 07 kwie 2014, 22:33

FBBBT, A nie zauważyłeś jakiegoś większego apetytu na paliwo ?
Hmmm choć w sumie na sporą ilość kilometrów może być to też i mało zauważalne :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl