[D2 99 4.2PB/LPG ] Drgania nadwozia pow.100km/h
witam mam podobny problem z moim autem a mianowicie jeżeli jadę na spokojnie to po przekroczeniu prędkości 90km auto wpada w dziwne drgania mam audi z napędem na przód więc sprawa wału odpada kupiłem mu nowe opony nadal to samo podobnie trzęsie jeżeli dam mu sporo gazu i się rozpędza wtedy jak koła ciągną drży delikatnie cały czas czy mogą to być gniazda przegubów wewnętrznych ?bo jak czytam to sporo rzeczy może być przyczyną tego z góry dziękuję za odp pozdrawiam
wojtas
Mi po długiej walce udało się opanować te dziwne drgania.
Oto lista przyczyn:
- przeguby wewnętrzne - po ich wymianie 80% drgań ustąpiło. Nie kupujemy ich w serwisie, gdzie nam powiedzą, że można je dostać tylko w całości z półosią. Kupujemy np. na allegro gdzie koszt to ok 150pln (ja kupiłem taki allegro.pl/przegub-wewnetrzny-passat-b5-b6-audi-a4-a6-a8-i2932756806.html) Przejechałem na nich już ok 40-50 tys i wszystko jest w jak najlepszym porządku.
- krzywe koła/opony, nie wyważone koła/ źle wyważone koła (do sprawdzenia w pierwszej kolejności). Najlepszą opcją jest przykręcenie kół z innego samochodu, w którym nie ma żadnych drgań.
- bieżnie w skrzyni (część, gdzie przykręca się półoś) - nie jestem pewien czy to fachowa nazwa
Oto lista przyczyn:
- przeguby wewnętrzne - po ich wymianie 80% drgań ustąpiło. Nie kupujemy ich w serwisie, gdzie nam powiedzą, że można je dostać tylko w całości z półosią. Kupujemy np. na allegro gdzie koszt to ok 150pln (ja kupiłem taki allegro.pl/przegub-wewnetrzny-passat-b5-b6-audi-a4-a6-a8-i2932756806.html) Przejechałem na nich już ok 40-50 tys i wszystko jest w jak najlepszym porządku.
- krzywe koła/opony, nie wyważone koła/ źle wyważone koła (do sprawdzenia w pierwszej kolejności). Najlepszą opcją jest przykręcenie kół z innego samochodu, w którym nie ma żadnych drgań.
- bieżnie w skrzyni (część, gdzie przykręca się półoś) - nie jestem pewien czy to fachowa nazwa
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
wojtas pisze:witam mam podobny problem z moim autem a mianowicie jeżeli jadę na spokojnie to po przekroczeniu prędkości 90km auto wpada w dziwne drgania mam audi z napędem na przód więc sprawa wału odpada kupiłem mu nowe opony nadal to samo podobnie trzęsie jeżeli dam mu sporo gazu i się rozpędza wtedy jak koła ciągną drży delikatnie cały czas czy mogą to być gniazda przegubów wewnętrznych ?bo jak czytam to sporo rzeczy może być przyczyną tego z góry dziękuję za odp pozdrawiam
Tak to też może być przyczyna ,może być też krzywa lub niewyważona półoś Spotkałem się kiedyś z takim przypadkiem.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Ja mam pytanie odnośnie przgubów i półosi,czy na półosi z przodu może być minimalny luz poprzeczny,z tyłu mam wszystko sztywno,a z przodu jest taki właśnie minimalny luz,zastanawia mnie to,bo też mam minimalne drgania powyżej 80kmh do 100,ale czuć je na kierownicy,czyli chyba idą gdzieś od napędu z przodu.
Odświeże troszke temat. Nurtuje mnie pewien problem, a mianowicie przy ostrej jezdzie przy przełaczaniu biegu z 3 na 4 na maksymalnych obrotach (moment tego przerzucania biegu) - odczuwam pewne wibracje tak jakby cos bylo nie wywazone. Jak juz zapnie ten 4-bieg to jest ok. Czy moze ktos miał podobna przypadłość? Mam nadzieje, że ze skrzynia jest ok - bo jakies 20 tys km temu, była robiona.
Zastanawiam sie czy wina moga byc drgania, ktore odczuwam przy predkości 130-140km/h, podczas normalnej jazdy? Czy to akurat nie ma wpływu?
Zastanawiam sie czy wina moga byc drgania, ktore odczuwam przy predkości 130-140km/h, podczas normalnej jazdy? Czy to akurat nie ma wpływu?
Nie. Dawno temu (ok.2 lata) pozyczyłem samochód pracownikowi, który przy ostrym hamowaniu na obwodnicy w Gdańsku, spalił opony bo niestety abs wtedy nie działał (pompka) hamował z predkości 200km/h. Jak odebrałem auto od niego, okazało się, że miał założone z tyłu profil 55 a z przodu 50. Podejrzewam, że wtedy dyferencjał dostał mocno po du... i wyszło to niedawno.
Podepne siepod temat. A mianowicie mniej wiecej w przedziale 120-140 wystepuja u mnie wibracje. Nie mam juz pomyslow od czego. Wiec tak na wstepie. Wal wymieniany podpora nowa przeguby walu ok. Wal dodatkowo poziomowany wiec problem raczej nie tutaj. Poloski wymienione bez luzow i innych dolegliwosci. Z moich obserwacji dodam jeszcze dolny wahacz domaga sie wymiany ale nie on est problemem. Wibracje sa na 99 procent ood przodu. Nastepna ciekawostka to fakt ze jadac po nierownosciach slysze e cos tlucze. Kierownica tez telepie. Dodatkowo przy hamowaniu efekt sie delikatnie zmniejsza. To samo jest przy puszczeniu gazu. Nie znika ale slabnie. Efekt niezalezny od obrotow oraz wbitego biegu. Ktos ma jakis pomysl bo mi sie koncza
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Prawa flansza skrzyni biegów + łożyska mechanizmu różnicowego - warto to też sprawdzić
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044