części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB/LPG ] Drgania nadwozia pow.100km/h

wojtas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 30 lis 2009, 12:54
Lokalizacja: gorzów wlkp

Post autor: wojtas » 05 lut 2013, 17:23

witam mam podobny problem z moim autem a mianowicie jeżeli jadę na spokojnie to po przekroczeniu prędkości 90km auto wpada w dziwne drgania mam audi z napędem na przód więc sprawa wału odpada kupiłem mu nowe opony nadal to samo podobnie trzęsie jeżeli dam mu sporo gazu i się rozpędza wtedy jak koła ciągną drży delikatnie cały czas czy mogą to być gniazda przegubów wewnętrznych ?bo jak czytam to sporo rzeczy może być przyczyną tego z góry dziękuję za odp pozdrawiam
wojtas

ChosenOne
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 17 maja 2010, 20:26
Lokalizacja: Szczyrk

Post autor: ChosenOne » 05 lut 2013, 18:29

Mi po długiej walce udało się opanować te dziwne drgania.
Oto lista przyczyn:
- przeguby wewnętrzne - po ich wymianie 80% drgań ustąpiło. Nie kupujemy ich w serwisie, gdzie nam powiedzą, że można je dostać tylko w całości z półosią. Kupujemy np. na allegro gdzie koszt to ok 150pln (ja kupiłem taki allegro.pl/przegub-wewnetrzny-passat-b5-b6-audi-a4-a6-a8-i2932756806.html) Przejechałem na nich już ok 40-50 tys i wszystko jest w jak najlepszym porządku.
- krzywe koła/opony, nie wyważone koła/ źle wyważone koła (do sprawdzenia w pierwszej kolejności). Najlepszą opcją jest przykręcenie kół z innego samochodu, w którym nie ma żadnych drgań.
- bieżnie w skrzyni (część, gdzie przykręca się półoś) - nie jestem pewien czy to fachowa nazwa

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 05 lut 2013, 19:37

wojtas pisze:witam mam podobny problem z moim autem a mianowicie jeżeli jadę na spokojnie to po przekroczeniu prędkości 90km auto wpada w dziwne drgania mam audi z napędem na przód więc sprawa wału odpada kupiłem mu nowe opony nadal to samo podobnie trzęsie jeżeli dam mu sporo gazu i się rozpędza wtedy jak koła ciągną drży delikatnie cały czas czy mogą to być gniazda przegubów wewnętrznych ?bo jak czytam to sporo rzeczy może być przyczyną tego z góry dziękuję za odp pozdrawiam


Tak to też może być przyczyna ,może być też krzywa lub niewyważona półoś Spotkałem się kiedyś z takim przypadkiem.

wojtas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 30 lis 2009, 12:54
Lokalizacja: gorzów wlkp

Post autor: wojtas » 06 lut 2013, 20:42

mam pytanie od strony pasażera na tej bieżni czy jak to się nazywa jest naprawdę minimalny luz ale to znikomy jak to można zniwelować jest tam imbus ale jakoś go nie mogłem ruszyć
wojtas

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 06 lut 2013, 20:55

hadess88 kilka dni temu doprowadził tom przypzdłośc do porządku z nim się skontaktuj szybko to ogarnoł .

Dodam że sprawdzałem w starej skrzyni luz jest ledwo wyczuwalny ,jak na niej jeżdziłem to nie było takich objawów jak ty opisujesz.

Awatar użytkownika
Koti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 03 kwie 2011, 16:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Koti » 12 mar 2013, 16:01

Warto sprawdzić cewki zapłonowe, gdy jakaś się zesra również odczuwa się nieprzyjemne drgania.

Jakub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 216
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:49
Lokalizacja: BTM

Post autor: Jakub » 12 mar 2013, 19:30

Ja mam pytanie odnośnie przgubów i półosi,czy na półosi z przodu może być minimalny luz poprzeczny,z tyłu mam wszystko sztywno,a z przodu jest taki właśnie minimalny luz,zastanawia mnie to,bo też mam minimalne drgania powyżej 80kmh do 100,ale czuć je na kierownicy,czyli chyba idą gdzieś od napędu z przodu.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 14 mar 2013, 15:46

na kierownicy to bardziej opona felga
nie powinno być luzu

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 07 paź 2013, 21:12

Odświeże troszke temat. Nurtuje mnie pewien problem, a mianowicie przy ostrej jezdzie przy przełaczaniu biegu z 3 na 4 na maksymalnych obrotach (moment tego przerzucania biegu) - odczuwam pewne wibracje tak jakby cos bylo nie wywazone. Jak juz zapnie ten 4-bieg to jest ok. Czy moze ktos miał podobna przypadłość? Mam nadzieje, że ze skrzynia jest ok - bo jakies 20 tys km temu, była robiona.
Zastanawiam sie czy wina moga byc drgania, ktore odczuwam przy predkości 130-140km/h, podczas normalnej jazdy? Czy to akurat nie ma wpływu?

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 13 wrz 2014, 19:41

Witam. U mnie drgalo nadwoziem jak autorowi tematu, od 80 do 140 km/h. Mechanik walczyl dlugo az w koncu wymienilismy tylny dyferencjal i drgania nagle ustaly. Nie byla to wina ani przegubów ani półosi. Moje stare półosie i przeguby zostały, zmieniony został tylko dyfer. Może komuś to pomoże :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 13 wrz 2014, 19:45

most był nie od tego auta czy jak ?

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 14 wrz 2014, 01:08

Nie. Dawno temu (ok.2 lata) pozyczyłem samochód pracownikowi, który przy ostrym hamowaniu na obwodnicy w Gdańsku, spalił opony bo niestety abs wtedy nie działał (pompka) hamował z predkości 200km/h. Jak odebrałem auto od niego, okazało się, że miał założone z tyłu profil 55 a z przodu 50. Podejrzewam, że wtedy dyferencjał dostał mocno po du... i wyszło to niedawno.

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: hollq » 15 cze 2017, 23:23

Podepne siepod temat. A mianowicie mniej wiecej w przedziale 120-140 wystepuja u mnie wibracje. Nie mam juz pomyslow od czego. Wiec tak na wstepie. Wal wymieniany podpora nowa przeguby walu ok. Wal dodatkowo poziomowany wiec problem raczej nie tutaj. Poloski wymienione bez luzow i innych dolegliwosci. Z moich obserwacji dodam jeszcze dolny wahacz domaga sie wymiany ale nie on est problemem. Wibracje sa na 99 procent ood przodu. Nastepna ciekawostka to fakt ze jadac po nierownosciach slysze e cos tlucze. Kierownica tez telepie. Dodatkowo przy hamowaniu efekt sie delikatnie zmniejsza. To samo jest przy puszczeniu gazu. Nie znika ale slabnie. Efekt niezalezny od obrotow oraz wbitego biegu. Ktos ma jakis pomysl bo mi sie koncza <bezradny> <bezradny>

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 16 cze 2017, 07:51

Prawa flansza skrzyni biegów + łożyska mechanizmu różnicowego - warto to też sprawdzić
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 cze 2017, 16:25

zdecydowanie to to <boisie>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl