[D2 97 4.2PB/LPG ] Szarpie, wpada w tryb awaryjny
kolego, z mego doświadczenia jeżeli skrzynia biegow szarpie to czeka ciebie remont, przy niskim stanie oleju w skrzyni, ja go mialem o 2 litry za malo, objaw jest taki ze skrzynia nie szarpie, ale przerzuca biegi tak jakby sie wahala, jakby byla zdezorientowana, po prostu gubi sie, ale nie powinna szarpac, pisze ponieważ ja mialem taki objaw. po drugie jezeli masz odpalony silnik i trzymasz na hamulcu, przerzucajac lewarkiem na R D lub S i buda mocno zakolysze, to taka skrzynia tez dlugo nie pozyje, taki przypadek z kolei mial moj kumpel. inny, z kolei kolega mial beyke tez z tipem skrzynka 4hp i u niego skrzynia przy kick downie na 4 biegu przechodzila na 2 bieg z mocnym poślizgiem, koledze tez skrzynia nie pozyla dlugo i wstawil manuala. to tyle moge Tobie pomóc.
w sumie tylko po nagrzaniu zaobserwowałem... "na zimno" nic mi się nie krzaczyło...krystek78 pisze:nie robi to czasem jak olej się nagrzeje w skrzyni?
Hesher ciężko mi stwierdzić czy to szarpanie czy ślizganie się skrzyni... to mój pierwszy automat...
przy przerzucaniu biegów nie ma kołysania... chyba że parkując lekko się cofnie na N to wtedy potrafi raz "puknąć" ale później znowu nic... Nawet na ciepło jak zmieniam bieg parkując na kilka razy bo np za mało miejsca jest to jest wszystko ok...
ogólnie co moge doradzić to kolego sprawdz poziom oleju i jezeli jest okey to na pewno jest cos nie tak ze skrzynia tobie szarpie . ogolnie mozna wtedy gdybac co jej dolega, jedni powiedza kosz wstecznego inni sprzeglo kinetyczne inni ze tarczki sie wyjechaly, jeszcze inni zawory elektromagnetyczne, ASB jest skomplikowanym mechanizmem i w tym przypadku kiedy szarpie i wlacza sie u Ciebie tryb awaryjny, to tylko remont, bo dochodzenie ze moze to , a moze to to wiecej nerwow mozna sobie narobic
Hesher a gdzie w lubuskim polecasz jechać na sprawdzenie poziomu oleju, ew wymianę? Jestem z Sulechowa i jak narazie to myślałem o midparts w Nowogrodzie Bobrzaskim.
Czytałem instrukcje z: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=76853 i nie wygląda na nic skomplikowanego sprawdzenie poziomu... ale nie mam lapka z xp żeby odpalić program do diagnostyki i co najważniejsze miejsca/kanału/podnośnika więc musiałbym się uciec do pomocy warsztatu...
[ Dodano: 2013-10-09, 00:13 ]
jak narazie tryb awaryjny włączył się 3 razy, a jeżdżony prawie codziennie , więc może nie jest aż tak tragicznie z nią... jeżdżę cały czas ostrożnie nie waląc pedałem gazu w podłogę i szarpanie jest baaaardzo rzadkie, raz na kilka dni jakoś...
Czytałem instrukcje z: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=76853 i nie wygląda na nic skomplikowanego sprawdzenie poziomu... ale nie mam lapka z xp żeby odpalić program do diagnostyki i co najważniejsze miejsca/kanału/podnośnika więc musiałbym się uciec do pomocy warsztatu...
[ Dodano: 2013-10-09, 00:13 ]
Hesher pisze: w tym przypadku kiedy szarpie i wlacza sie u Ciebie tryb awaryjny
jak narazie tryb awaryjny włączył się 3 razy, a jeżdżony prawie codziennie , więc może nie jest aż tak tragicznie z nią... jeżdżę cały czas ostrożnie nie waląc pedałem gazu w podłogę i szarpanie jest baaaardzo rzadkie, raz na kilka dni jakoś...
ogolnie kiepska sprawa, nie pomoge, ja mam takiego swojego podwórkowego mechanika, w żarach, który czai cała grupe wag, a mechaniczne sprawy to we wszystkich ogarnia, który w tej chwili do konca listopada zawalony jest robota, ma tyle roboty bo wszystko sam robi. w bytomie odrzanskim od mojego kupla słyszalem tylko tyle ze remontuja tam skrzynie.
lesiu117, W Nowogrodzie Bobrzańskim nie ma nic-sam tam kiedys sie udałem za czesciami to pocałowałem klamke a telefon prowadził mnie jedynie do Warszawy bo tam robią skrzynie. Sprawdzić olej możesz w kilku warsztatach w swojej okolicy(zg,żary,bytom odrz.)ale to nie są jakies super serwisy i o ile na pewno potrafia olej sprawdzić to nie wiem czy nie będą potem cudów wymyślać. Jak auto jeźdące to jedź to Wrocka.
kolego sprawdzic to sam mozesz nawet na zimnym oleju, odkrecasz korek wlewowy oleju , jakis zagiety drucik , i wszystko, jak ci sie oprze na rancie i pozniej go wyciagniesz. bedziesz widzial poziom oleju wiadomo trzeba wziac mala poprawke na to ze masz zimny olej. bo przy cieplym powinien byc na rowno z otworem. i wszystko.
[ Dodano: 2013-10-10, 22:36 ]
tylko ze ja mam 5hp. nie wiem jaka ty masz jak masz 4hp to nie czaje jak w niej jest
[ Dodano: 2013-10-10, 22:36 ]
tylko ze ja mam 5hp. nie wiem jaka ty masz jak masz 4hp to nie czaje jak w niej jest
zacznij od sprawdzenia stanu oleju.RONI pisze:Witam podepne sie tematu skrzynka 5hp 24 szarpie z 3 na 2 wczoraj przy pocisnieciu zaczela sie slizgac i awaryjny wrzucila i czasami przy spokojnej jezdzie delikatnie poszarpuje tak z 5 razy i przestaje panowie co mnie czeka?
W moim przypadku też podślizguje na 4 i będzie mnie czekać wymiana konwertera. Zastanawiam się jednak w moim przypadku czy dać komuś to naprawy czy szukać sprzęgła i zrzucać karabin samemu.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Panowie troszkę pomieszam i ja. Pierwsza kardynalna zasada, skrzynia z programami DSP itp.
zawsze będzie wydawała sie być uszkodzoną w sytuacji gdy mamy nie do końca sprawny silnik. Sprawa rozbiaja się najcześciej o przepustnice, podciśnienia, MAF'y , czujniki prędkości i w innych autach jeśli występują MAP, T-MAP itp. Szarpanie przy "wajchowaniu" , cóż często stojąc pod górę lub z góry ew. na krawężniku go niema, czy zadaliście sobie pytanie, dlaczego ,połowa rzekomych awarii nie ma nic wspólnego ze skrzynią. Bierzcie to pod uwagę.
Powiem Wam ,że pewien serwis ASB zamawiał u mnie najczęściej - więcej jak połowa jego zamówień- jakieś popierdółki typu czujniki, selenoidy, przepływki, oringi i całą masę galanterii skrzyniowej
zawsze będzie wydawała sie być uszkodzoną w sytuacji gdy mamy nie do końca sprawny silnik. Sprawa rozbiaja się najcześciej o przepustnice, podciśnienia, MAF'y , czujniki prędkości i w innych autach jeśli występują MAP, T-MAP itp. Szarpanie przy "wajchowaniu" , cóż często stojąc pod górę lub z góry ew. na krawężniku go niema, czy zadaliście sobie pytanie, dlaczego ,połowa rzekomych awarii nie ma nic wspólnego ze skrzynią. Bierzcie to pod uwagę.
Powiem Wam ,że pewien serwis ASB zamawiał u mnie najczęściej - więcej jak połowa jego zamówień- jakieś popierdółki typu czujniki, selenoidy, przepływki, oringi i całą masę galanterii skrzyniowej
Złego diabli nie biorą ...