części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Szarpie, wpada w tryb awaryjny

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 08 paź 2013, 12:06

nie robi to czasem jak olej sie nagrzeje w skrzyni?

Hesher

Post autor: Hesher » 08 paź 2013, 18:27

kolego, z mego doświadczenia jeżeli skrzynia biegow szarpie to czeka ciebie remont, przy niskim stanie oleju w skrzyni, ja go mialem o 2 litry za malo, objaw jest taki ze skrzynia nie szarpie, ale przerzuca biegi tak jakby sie wahala, jakby byla zdezorientowana, po prostu gubi sie, ale nie powinna szarpac, pisze ponieważ ja mialem taki objaw. po drugie jezeli masz odpalony silnik i trzymasz na hamulcu, przerzucajac lewarkiem na R D lub S i buda mocno zakolysze, to taka skrzynia tez dlugo nie pozyje, taki przypadek z kolei mial moj kumpel. inny, z kolei kolega mial beyke tez z tipem skrzynka 4hp i u niego skrzynia przy kick downie na 4 biegu przechodzila na 2 bieg z mocnym poślizgiem, koledze tez skrzynia nie pozyla dlugo i wstawil manuala. to tyle moge Tobie pomóc.

lesiu117
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 08 sie 2013, 00:39
Lokalizacja: Sulechów

Post autor: lesiu117 » 08 paź 2013, 19:33

krystek78 pisze:nie robi to czasem jak olej się nagrzeje w skrzyni?
w sumie tylko po nagrzaniu zaobserwowałem... "na zimno" nic mi się nie krzaczyło...


Hesher ciężko mi stwierdzić czy to szarpanie czy ślizganie się skrzyni... :/ to mój pierwszy automat...

przy przerzucaniu biegów nie ma kołysania... chyba że parkując lekko się cofnie na N to wtedy potrafi raz "puknąć" ale później znowu nic... Nawet na ciepło jak zmieniam bieg parkując na kilka razy bo np za mało miejsca jest to jest wszystko ok...

Hesher

Post autor: Hesher » 08 paź 2013, 20:55

ogólnie co moge doradzić to kolego sprawdz poziom oleju i jezeli jest okey to na pewno jest cos nie tak ze skrzynia tobie szarpie . ogolnie mozna wtedy gdybac co jej dolega, jedni powiedza kosz wstecznego inni sprzeglo kinetyczne inni ze tarczki sie wyjechaly, jeszcze inni zawory elektromagnetyczne, ASB jest skomplikowanym mechanizmem i w tym przypadku kiedy szarpie i wlacza sie u Ciebie tryb awaryjny, to tylko remont, bo dochodzenie ze moze to , a moze to to wiecej nerwow mozna sobie narobic

lesiu117
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 08 sie 2013, 00:39
Lokalizacja: Sulechów

Post autor: lesiu117 » 09 paź 2013, 00:11

Hesher a gdzie w lubuskim polecasz jechać na sprawdzenie poziomu oleju, ew wymianę? Jestem z Sulechowa i jak narazie to myślałem o midparts w Nowogrodzie Bobrzaskim.

Czytałem instrukcje z: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=76853 i nie wygląda na nic skomplikowanego sprawdzenie poziomu... ale nie mam lapka z xp żeby odpalić program do diagnostyki i co najważniejsze miejsca/kanału/podnośnika więc musiałbym się uciec do pomocy warsztatu...

[ Dodano: 2013-10-09, 00:13 ]
Hesher pisze: w tym przypadku kiedy szarpie i wlacza sie u Ciebie tryb awaryjny

jak narazie tryb awaryjny włączył się 3 razy, a jeżdżony prawie codziennie , więc może nie jest aż tak tragicznie z nią... ;) jeżdżę cały czas ostrożnie nie waląc pedałem gazu w podłogę i szarpanie jest baaaardzo rzadkie, raz na kilka dni jakoś... :)

Hesher

Post autor: Hesher » 09 paź 2013, 10:26

ogolnie kiepska sprawa, nie pomoge, ja mam takiego swojego podwórkowego mechanika, w żarach, który czai cała grupe wag, a mechaniczne sprawy to we wszystkich ogarnia, który w tej chwili do konca listopada zawalony jest robota, ma tyle roboty bo wszystko sam robi. w bytomie odrzanskim od mojego kupla słyszalem tylko tyle ze remontuja tam skrzynie.

Gość

Post autor: Gość » 09 paź 2013, 10:55

lesiu117, W Nowogrodzie Bobrzańskim nie ma nic-sam tam kiedys sie udałem za czesciami to pocałowałem klamke a telefon prowadził mnie jedynie do Warszawy bo tam robią skrzynie. Sprawdzić olej możesz w kilku warsztatach w swojej okolicy(zg,żary,bytom odrz.)ale to nie są jakies super serwisy i o ile na pewno potrafia olej sprawdzić to nie wiem czy nie będą potem cudów wymyślać. Jak auto jeźdące to jedź to Wrocka.

lesiu117
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 08 sie 2013, 00:39
Lokalizacja: Sulechów

Post autor: lesiu117 » 10 paź 2013, 17:34

A można jakieś namiary na serwis we Wrocławiu?

Hesher

Post autor: Hesher » 10 paź 2013, 22:35

kolego sprawdzic to sam mozesz nawet na zimnym oleju, odkrecasz korek wlewowy oleju , jakis zagiety drucik , i wszystko, jak ci sie oprze na rancie i pozniej go wyciagniesz. bedziesz widzial poziom oleju wiadomo trzeba wziac mala poprawke na to ze masz zimny olej. bo przy cieplym powinien byc na rowno z otworem. i wszystko.

[ Dodano: 2013-10-10, 22:36 ]
tylko ze ja mam 5hp. nie wiem jaka ty masz jak masz 4hp to nie czaje jak w niej jest

Gość

Post autor: Gość » 10 paź 2013, 23:58

lesiu117 pisze:A można jakieś namiary na serwis we Wrocławiu?
Ja serwisuje w podwrocławskim Biestrzykowie na Warsztatowej u Marka Łobody szczegóły poda CI wuj google :) jest jeszcze polecana Wrocławaka Długołęka ale ja tam nie znam ich.

RONI
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2012, 20:45
Lokalizacja: WLKP

Post autor: RONI » 04 lis 2013, 08:26

Witam podepne sie tematu skrzynka 5hp 24 szarpie z 3 na 2 wczoraj przy pocisnieciu zaczela sie slizgac i awaryjny wrzucila i czasami przy spokojnej jezdzie delikatnie poszarpuje tak z 5 razy i przestaje panowie co mnie czeka?
zyje i jezdze naprawde

ernesto

Post autor: ernesto » 06 lis 2013, 17:02

RONI pisze:Witam podepne sie tematu skrzynka 5hp 24 szarpie z 3 na 2 wczoraj przy pocisnieciu zaczela sie slizgac i awaryjny wrzucila i czasami przy spokojnej jezdzie delikatnie poszarpuje tak z 5 razy i przestaje panowie co mnie czeka?
zacznij od sprawdzenia stanu oleju.
W moim przypadku też podślizguje na 4 i będzie mnie czekać wymiana konwertera. Zastanawiam się jednak w moim przypadku czy dać komuś to naprawy czy szukać sprzęgła i zrzucać karabin samemu.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 06 lis 2013, 17:06

Myślę, że jeśli skrzynia będzie już ściągnięta to warto ją sprawdzić.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 06 lis 2013, 21:44

Panowie troszkę pomieszam i ja. Pierwsza kardynalna zasada, skrzynia z programami DSP itp.
zawsze będzie wydawała sie być uszkodzoną w sytuacji gdy mamy nie do końca sprawny silnik. Sprawa rozbiaja się najcześciej o przepustnice, podciśnienia, MAF'y , czujniki prędkości i w innych autach jeśli występują MAP, T-MAP itp. Szarpanie przy "wajchowaniu" , cóż często stojąc pod górę lub z góry ew. na krawężniku go niema, czy zadaliście sobie pytanie, dlaczego ,połowa rzekomych awarii nie ma nic wspólnego ze skrzynią. Bierzcie to pod uwagę.
Powiem Wam ,że pewien serwis ASB zamawiał u mnie najczęściej - więcej jak połowa jego zamówień- jakieś popierdółki typu czujniki, selenoidy, przepływki, oringi i całą masę galanterii skrzyniowej
Złego diabli nie biorą ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl