[D2 97 4.2PB/LPG ] Wyciek przy chłodniczce oleju
Na dolewkę trzeba mieć tyle ile wyleci... innymi słowy "ile złapiesz tyle twoje" ;-)kmicic-lt pisze:Czy przy tej operacji trzeba wymienić cały płyn chłodniczy (bo wszystko wyleci), a jeśli nie to ile trzeba mieć na dolewke.
Wymieniać warto jeżeli płynu dawno nie wymieniałeś, bądź nie masz pojęcia kiedy był ostatnio wymieniany, bądź jego stan wskazuje na to że jest brudny/zużyty, bądź wtedy kiedy w trakcie użytkowania rozcieńczałeś go, dolewałeś wody lub mieszałeś różne płyny.
Generalnie idzie zima więc jeżeli wystąpiło coś z tego powyżej to nowy płyn G12 w układzie chłodzenia na pewno się przyda ;-)
Jeżeli planujesz wlać ponownie to co masz teraz to oczywiście zwróć uwagę jak i skąd go zlewasz - tego co spłynie z chłodniczki oleju osobiście bym nie nalewał po raz drugi bo zleci po bloku silnika i będzie pewnie już trochę brudny.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Uszczelki zamówione dzięki koledze FOSS
Wrzucę fotki jak to wygląda i wymiary,
Na dniach biorę się za wymianę uszczelek.
Znalazłem pomocne materiały http://www.dognmonkey.com/audi/a8-d2-32 ... ement.html
Wrzucę fotki jak to wygląda i wymiary,
Na dniach biorę się za wymianę uszczelek.
Znalazłem pomocne materiały http://www.dognmonkey.com/audi/a8-d2-32 ... ement.html
Ostatnio zmieniony 10 paź 2013, 20:46 przez karol208, łącznie zmieniany 1 raz.
Foss Z tym płynem to sie własnie zastanawiam, ponieważ kolega Łukasz od Marty (trójmiasto) ogarniał mi auto i wlewał mi płyn f-my Comma G30 (specyfikacja G12). No ale ten płyn jest ogólnie cieżko dostepny - tylko Inter Cars i na zamówienie, zastanawiam sie czy mozna jakis inny płyn zalać - jakiś bardziej dostępny w sklepach, posiadający dobre własciwosci.
Jakich firm płynów uzywacie w swoich maszynach?
Jakich firm płynów uzywacie w swoich maszynach?
Dzisiaj jestem już po wymianie uszczelek chłodniczki oleju.
Do demontażu chłodniczki oleju należy zdemontować obudowę filtra powietrza, osłonę pod silnikiem, alternator, i spuścić płyn z chłodnicy.
Kilka fotek podczas pracy zeszło ok 6h najgorsza ta 1 śruba od chłodniczki głęboko pod kolektorem wydechowym, ale dobry klucz przegubowy i żony drobne rączki i poszło.
Do demontażu chłodniczki oleju należy zdemontować obudowę filtra powietrza, osłonę pod silnikiem, alternator, i spuścić płyn z chłodnicy.
Kilka fotek podczas pracy zeszło ok 6h najgorsza ta 1 śruba od chłodniczki głęboko pod kolektorem wydechowym, ale dobry klucz przegubowy i żony drobne rączki i poszło.
Super robota, powiedzcie czy te oringi i króciec to cały komplet do wymiany:
króciec 077 117 411A
uszczelka-oring 8 - 077 115 441
oringi szt 3 - 077 121 437
czy cos trzeba jeszcze bo chcę wymienić u siebie komplet, ponieważ podejrzenie jest że chłodniczka puszcza olej do układu chłodzenia.
Rozumiem, że trzeba spuścić olej i płyn chłodzenia przed rozbieraniem....?
króciec 077 117 411A
uszczelka-oring 8 - 077 115 441
oringi szt 3 - 077 121 437
czy cos trzeba jeszcze bo chcę wymienić u siebie komplet, ponieważ podejrzenie jest że chłodniczka puszcza olej do układu chłodzenia.
Rozumiem, że trzeba spuścić olej i płyn chłodzenia przed rozbieraniem....?
Jeżeli chcesz zrobić komplet i zrobić to raz to polecam też rozebranie samej chłodniczki i wymianę uszczelek w środku....riki76 pisze:Super robota, powiedzcie czy te oringi i króciec to cały komplet do wymiany:
króciec 077 117 411A
uszczelka-oring 8 - 077 115 441
oringi szt 3 - 077 121 437
czy cos trzeba jeszcze bo chcę wymienić u siebie komplet, ponieważ podejrzenie jest że chłodniczka puszcza olej do układu chłodzenia.
wg. mnie uszczelki te mają numer 077.198.070
W po-lifcie są tam już 4 oringi.
Płyn chłodzący tak, olej właściwie nie.riki76 pisze:Rozumiem, że trzeba spuścić olej i płyn chłodzenia przed rozbieraniem....?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Po weekendzie to ja już będę po robocie... :mrgreen:
ale dzieki za info.
[ Dodano: 2013-10-31, 15:10 ]
Komplet uszczelek z króćcem w Salon Audi Lubin kosztował mnie 170 zł
:->
[ Dodano: 2013-11-01, 12:33 ]
Jakim kluczem odkręcę chłodniczkę? Imbus?
Wiem że jest 5 śrub.
[ Dodano: 2013-11-03, 08:07 ]
I po robocie :mrgreen: trochę męki jest z tą śrubą nr 1 ale dorobiłem przedłużkę o odpowiedniejdługości + grzechotka i poszło. Dodam że konieczne jest kupienie wraz z oringami tego króćca bo mi się rozsypał stary ze starości.
ale dzieki za info.
[ Dodano: 2013-10-31, 15:10 ]
Komplet uszczelek z króćcem w Salon Audi Lubin kosztował mnie 170 zł
:->
[ Dodano: 2013-11-01, 12:33 ]
Jakim kluczem odkręcę chłodniczkę? Imbus?
Wiem że jest 5 śrub.
[ Dodano: 2013-11-03, 08:07 ]
I po robocie :mrgreen: trochę męki jest z tą śrubą nr 1 ale dorobiłem przedłużkę o odpowiedniejdługości + grzechotka i poszło. Dodam że konieczne jest kupienie wraz z oringami tego króćca bo mi się rozsypał stary ze starości.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 sty 2012, 08:12
- Lokalizacja: Police
czy te 4 oringi tez maja ten sam nr jw.FOSS pisze: Jeżeli chcesz zrobić komplet i zrobić to raz to polecam też rozebranie samej chłodniczki i wymianę uszczelek w środku....
wg. mnie uszczelki te mają numer 077.198.070
W po-lifcie są tam już 4 oringi.
Płyn chłodzący tak, olej właściwie nie.
na wekend zabieram sie za wymiane i kompletuje czesci
Marcin