części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Wyciek przy chłodniczce oleju

ernesto

Post autor: ernesto » 28 wrz 2013, 17:20

Nie gwarantuje że wyciągniesz go bez jego uszkodzenia. Mój się rozleciał. U tokarza dorobiłem króciec, dotoczył mi dwa kanaliki na oringi i kupiłem w sklepie 2 na otwór 19mm grubość 2mm. Wszystko poskładałem i doszczelniłem silikonem. koszt tulejki 20zł, oringów 0,80gr

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 09 paź 2013, 20:37

Czy przy tej operacji trzeba wymienić cały płyn chłodniczy (bo wszystko wyleci), a jeśli nie to ile trzeba mieć na dolewke.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 paź 2013, 21:30

kmicic-lt pisze:Czy przy tej operacji trzeba wymienić cały płyn chłodniczy (bo wszystko wyleci), a jeśli nie to ile trzeba mieć na dolewke.
Na dolewkę trzeba mieć tyle ile wyleci... innymi słowy "ile złapiesz tyle twoje" ;-)

Wymieniać warto jeżeli płynu dawno nie wymieniałeś, bądź nie masz pojęcia kiedy był ostatnio wymieniany, bądź jego stan wskazuje na to że jest brudny/zużyty, bądź wtedy kiedy w trakcie użytkowania rozcieńczałeś go, dolewałeś wody lub mieszałeś różne płyny.
Generalnie idzie zima więc jeżeli wystąpiło coś z tego powyżej to nowy płyn G12 w układzie chłodzenia na pewno się przyda ;-)

Jeżeli planujesz wlać ponownie to co masz teraz to oczywiście zwróć uwagę jak i skąd go zlewasz - tego co spłynie z chłodniczki oleju osobiście bym nie nalewał po raz drugi bo zleci po bloku silnika i będzie pewnie już trochę brudny.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 09 paź 2013, 21:33

Uszczelki zamówione dzięki koledze FOSS
Wrzucę fotki jak to wygląda i wymiary,
Na dniach biorę się za wymianę uszczelek.
Znalazłem pomocne materiały http://www.dognmonkey.com/audi/a8-d2-32 ... ement.html

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 paź 2013, 20:46 przez karol208, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Post autor: ernesto » 09 paź 2013, 21:36

No mój tokarz by tak nie potrafił :)
nie sadziłem że da rade załatwić taką część.
Co ori to jednak ori ;)

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 09 paź 2013, 21:43

Foss Z tym płynem to sie własnie zastanawiam, ponieważ kolega Łukasz od Marty (trójmiasto) ogarniał mi auto i wlewał mi płyn f-my Comma G30 (specyfikacja G12). No ale ten płyn jest ogólnie cieżko dostepny - tylko Inter Cars i na zamówienie, zastanawiam sie czy mozna jakis inny płyn zalać - jakiś bardziej dostępny w sklepach, posiadający dobre własciwosci.

Jakich firm płynów uzywacie w swoich maszynach?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 11 paź 2013, 21:17

Dzisiaj jestem już po wymianie uszczelek chłodniczki oleju.
Do demontażu chłodniczki oleju należy zdemontować obudowę filtra powietrza, osłonę pod silnikiem, alternator, i spuścić płyn z chłodnicy.

Kilka fotek podczas pracy zeszło ok 6h najgorsza ta 1 śruba od chłodniczki głęboko pod kolektorem wydechowym, ale dobry klucz przegubowy i żony drobne rączki i poszło.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ernesto

Post autor: ernesto » 11 paź 2013, 23:21

Robota pierwsza klasa. Ja swojej nie rozbierałem.
Pozdrowienia dla żony :) Moja podczas prac transplantacji serca dowoziła mi tylko obiady. Jadłem na siłę bo mnie nerwy zżerały. Nie pytając o nic. Ale i tak wiedziała jak bardzo martwię się o Niunie.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 29 paź 2013, 21:06

Super robota, powiedzcie czy te oringi i króciec to cały komplet do wymiany:

króciec 077 117 411A
uszczelka-oring 8 - 077 115 441
oringi szt 3 - 077 121 437

czy cos trzeba jeszcze bo chcę wymienić u siebie komplet, ponieważ podejrzenie jest że chłodniczka puszcza olej do układu chłodzenia.

Rozumiem, że trzeba spuścić olej i płyn chłodzenia przed rozbieraniem....?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 paź 2013, 22:11

riki76 pisze:Super robota, powiedzcie czy te oringi i króciec to cały komplet do wymiany:

króciec 077 117 411A
uszczelka-oring 8 - 077 115 441
oringi szt 3 - 077 121 437

czy cos trzeba jeszcze bo chcę wymienić u siebie komplet, ponieważ podejrzenie jest że chłodniczka puszcza olej do układu chłodzenia.
Jeżeli chcesz zrobić komplet i zrobić to raz to polecam też rozebranie samej chłodniczki i wymianę uszczelek w środku....
wg. mnie uszczelki te mają numer 077.198.070

W po-lifcie są tam już 4 oringi.
riki76 pisze:Rozumiem, że trzeba spuścić olej i płyn chłodzenia przed rozbieraniem....?
Płyn chłodzący tak, olej właściwie nie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 29 paź 2013, 23:31

FOSS pisze:wymianę uszczelek w środku....
wg. mnie uszczelki te mają numer 077.198.070
Jakby co, mam takie na zbyciu, nówki nie śmigane, bo u mnie obyło się bez ich wymiany ;-)
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 30 paź 2013, 06:04

Ile jak coś za te uszczelki? ale masz komplet wszystkie czy tylko te w środku?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 30 paź 2013, 09:45

Tylko te w środku chłodniczki. Już zarezerwowane przez kolegę z forum. Jakby coś się zmieniło, to po weekendzie dam znać ;-)
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 30 paź 2013, 13:40

Po weekendzie to ja już będę po robocie... :mrgreen:
ale dzieki za info.

[ Dodano: 2013-10-31, 15:10 ]
Komplet uszczelek z króćcem w Salon Audi Lubin kosztował mnie 170 zł
:->

[ Dodano: 2013-11-01, 12:33 ]
Jakim kluczem odkręcę chłodniczkę? Imbus?
Wiem że jest 5 śrub.

[ Dodano: 2013-11-03, 08:07 ]
I po robocie :mrgreen: trochę męki jest z tą śrubą nr 1 ale dorobiłem przedłużkę o odpowiedniejdługości + grzechotka i poszło. Dodam że konieczne jest kupienie wraz z oringami tego króćca bo mi się rozsypał stary ze starości.

MARCINSOBI
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 142
Rejestracja: 24 sty 2012, 08:12
Lokalizacja: Police

Post autor: MARCINSOBI » 05 lis 2013, 20:01

FOSS pisze: Jeżeli chcesz zrobić komplet i zrobić to raz to polecam też rozebranie samej chłodniczki i wymianę uszczelek w środku....
wg. mnie uszczelki te mają numer 077.198.070

W po-lifcie są tam już 4 oringi.

Płyn chłodzący tak, olej właściwie nie.
czy te 4 oringi tez maja ten sam nr jw.
na wekend zabieram sie za wymiane i kompletuje czesci
Marcin

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl