Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 98 LPG] Hamulce - działanie

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 08 paź 2013, 02:36

kmicic-lt pisze:Nie no tarcze mam gładkie i powiem szczerze, że zaczynam być niezadowolony z klocków TRW bo zaczynaja mi piszczec podczas hamowania - przy samej koncówce. Myślałem, że ten zestaw, ktory mam bedzie ok - a tu zonk, czuje sie jakbym jelczem lub starem hamował. Spróbuje, jeszcze raz odpowietrzyć hamulce i zobacze czy to pomoze, bo powoli zaczynam rece rozkładać.

No to na prawdę dziwna sprawa, kilku forumowiczów brało od nas zestaw Zimmermann stadnard + TRW i narzekań nie było. Może coś nie tak z montażem ? Albo przypiekłeś klocki na początku i jakiś spiek się zrobił, który piszczy ?

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 08 paź 2013, 08:50

Lewian pisze:No to na prawdę dziwna sprawa, kilku forumowiczów brało od nas zestaw Zimmermann stadnard + TRW i narzekań nie było. Może coś nie tak z montażem ? Albo przypiekłeś klocki na początku i jakiś spiek się zrobił, który piszczy ?
No dziwna ta sprawa - tez tak myslalem, że ten zestawik bedzie ok - przed kupnem poczytałem troszke i dlatego na niego sie zdecydowałem. Przez pierwsze 400 km, hamowałem dosc delikatnie, ażeby tam sie wszystko poukładało. Wiec po tym moim rzekomym dotarciu, postanowiłem go z około 200 km/h shamować pare razy do zera. Troszke posmierdzialy hamulce i było przez chwilke ok, następnego dnia piszczenie wróciło.
Ktoś mi w sklepie mówił, że te TRW zaczeło sie psuć - ale czy to prawda to nie wiem.
Z montażem wszystko OK, wszystko oczyszczone, prowadnice nasmarowane, wiec montaz jest prawidłowy.

[ Dodano: 2013-10-08, 08:52 ]
Czemu miałby powstać jakiś spiek? Czyli mam rozebrać jeszcze raz zacisk i zerknac na klocki? Aż mi sie niechce do tego zabierać :-(

Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 08 paź 2013, 10:47

Z tym pogarszaniem się to tylko bzdurne tłumaczenie się niedoświadczonych pracowników w sklepach.

Spiek może powstać jak za szybko przegrzejesz klocki, zanim się dobrze utwardzą i żywica rozejdzie się równomiernie po mieszance. Ale skoro 400 km przejechałeś delikatnie no to raczej nie możliwe by się tak stało.

Ale może rzeczywiście rozbierz to raz jeszcze i zobacz jak wygląda powierzchnia klocka, może akurat pech chciał, że gdzieś trafił się opiłek i nie chce wyleźć...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 paź 2013, 00:18

kmicic-lt pisze:Ktoś mi w sklepie mówił, że te TRW zaczeło sie psuć - ale czy to prawda to nie wiem.
Nie słyszałem o tym. Jeżdżę na TRW od dawna (we wszystkich swoich ósemkach) i ja nie mam z nimi problemów. Na wiosnę na przód założyłem nowe tarcze ATE i klocki TRW a na koniec lata taki sam zestaw wrzuciłem na tył i nic się nie dzieje i nic nie piszczy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Przemek21
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 279
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek21 » 21 lis 2013, 21:56

JA mam u siebie założone na przud i tył EBC ULTIMAX a do tego klocki YELLOW STUFF hamują nieżle,nie piszczą ale rewelacji nie ma
Ogólnie uważam że hamulce w naszych autkach nie są ich mocną stroną

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 lis 2013, 10:47

Przemek21 pisze:Ogólnie uważam że hamulce w naszych autkach nie są ich mocną stroną
Z tym niestety muszę się zgodzić.... o ile do normalnej, dostojnej, miejskiej jazdy jest OK o tyle w stosunku do mocy silnika i kierowcy lubiącego prostować prawą nogę są raczej słabe :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Przemek21
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 279
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek21 » 22 lis 2013, 20:46

Ja właśnie jestem na etapie poprawienia hamulców kupiłem zwykłe zwrotnice od a8 i kombinuje z adapterami żeby założyć tarcze 360mm i do tego 8 tłoczkowe zaciski zobaczymy co z tego wyjdzie :mrgreen:
Jak się uda to wstawię foty a moje zwrotnice z tarczami i zaciskami brembo będą do kupienia

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 lis 2013, 00:15

Przemek21 pisze:Ja właśnie jestem na etapie poprawienia hamulców kupiłem zwykłe zwrotnice od a8 i kombinuje z adapterami żeby założyć tarcze 360mm i do tego 8 tłoczkowe zaciski zobaczymy co z tego wyjdzie :mrgreen:
Jak się uda to wstawię foty a moje zwrotnice z tarczami i zaciskami brembo będą do kupienia
Apropos poprawiania hamulców......
do S8 D2 można założyć heble od A8 D3..... tarcza właśnie 360mm..... żeby było łatwiej trzeba właśnie zmienić zwrotnice na te od A8 D2 bo mocowanie zacisków jest inne.
Efektem są lepsze. wydajniejsze hamulce i pozostanie przy oryginałach Audi ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 25 lis 2013, 15:16

FOSS, DO S8 D2 a czyli do A8 D2 też da sie łatwo zrobić swap z D3?

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 29 gru 2013, 12:43

U mnie w S8 '98 orginalnie z przodu był śmietnik Lucas.
Kto z inżynierów w Audi odważył się to zamontować powinien zawisnąć na drzewie.
Na zimno jako tako ,na ciepło tego nawet hamowaniem nie można było nazwać. Konstrukcja tak wymyślna ze niemożliwe by poprawnie działała.
Rozeznałem temat i zmontowałem sobie zestaw od D3 360mm.
Zwrotnice mam stalowe, tarcze ori D3 360 mm, zaciski 2 tłoczkowe pływające aluminiowe ATE (w przeciwieństwie do Brembo przy tej średnicy tarczy spokojnie zakładam zimowe 17 felgi),Cala przeróbka to wykonanie dystansów pomiędzy tarcze a piastę oraz zakup dłuższych śrub.
Zestaw jeździ niecały rok a potrafi przykleić do szyby czołowej.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, 14:44 przez SenatorS8, łącznie zmieniany 1 raz.

Przemek21
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 279
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek21 » 03 sty 2014, 02:56

No właśnie dotarły do mnie nowe heble i na dniach je zamontuje <hura>
jak by co to mój stary komplet ( roczny)mogę sprzedać

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 03 sty 2014, 12:12

Zacisk 8 tłoczków? <jezu>

Przemek21
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 279
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek21 » 04 sty 2014, 01:15

Przerabiał ktoś tylnie hamulce s8 d2 bo nie mam pomysłu co by tu wstawić , a oryginalne tarcze są tak małe że nikną w 20'' kołach ;(

adrian949

Post autor: adrian949 » 04 sty 2014, 08:09

Kolego ile dałeś za ten zestaw? Kolega Mucholejkolator zakładał większe tarcze na tył bodajże 300mm od S4 B6, na forum są gdzieś fotki.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 04 sty 2014, 09:47

Ja załozylem tyl właśnie od S4.
Do dorobienia byl dystans pod zacisk oddalajacy go o jakies 17mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl