[D3 03 3.7MPI ] Błędy do oceny
[D3 03 3.7MPI ] Błędy do oceny
Błędy:
Pierwszy w grupie silnik
P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)
drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)
ktoś wie o co konkretnie chodzi?
Pierwszy w grupie silnik
P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)
drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)
ktoś wie o co konkretnie chodzi?
Ostatnio zmieniony 03 paź 2013, 23:29 przez colln, łącznie zmieniany 1 raz.
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Re: Błędy do oceny
Uszkodzony "zawór wspornika momentu obrotowego" czyli tłumacząc na ludzki uszkodzona przednia poduszka silnika.colln pisze:Błędy:
Pierwszy w grupie silnik
P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)
Ta poduszka jest fabrycznie elektrycznie diagnozowalna ale jak będziesz kupował w ASO to dostaniesz zwykłą gumową bo takie wychodziły w późniejszych rocznikach. Razem z poduszką musisz zakupić adapter - podłączasz pod kostkę poduszki i to oszukuje komputer który już nie zgłasza błędu ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Ile kosztuje taki adapter i jaki jest jego numer ?
Ostatnio zmieniony 07 paź 2013, 10:45 przez pioter, łącznie zmieniany 1 raz.
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Zapytałem w międzyczasie też na vwonline.pl
...Błąd dotyczy poduszki silnika a dokładniej zaworu który się w
niej znajduje a ma za zadanie zmieniać twardość zawieszenia silnika
zależnie od momentu obrotowego przekazywanego do skrzyni biegów. Krótko
mówiąc na postoju czy podczas małego obciążenia poduszka jest miękka
i maksymalnie tłumi drgania a podczas gwałtownego przyspieszania utwardza
się.
Błąd najczęściej dotyczy uszkodzonej wiązki przewodów (w takim
przypadku należy wziąć pod uwagę przepalenie bezpieczników jak też
dość często ulegają uszkodzeniu same poduszki silnika.
Wspomniana usterka nie ma wpływu na pracę silnika.
...Błąd dotyczy poduszki silnika a dokładniej zaworu który się w
niej znajduje a ma za zadanie zmieniać twardość zawieszenia silnika
zależnie od momentu obrotowego przekazywanego do skrzyni biegów. Krótko
mówiąc na postoju czy podczas małego obciążenia poduszka jest miękka
i maksymalnie tłumi drgania a podczas gwałtownego przyspieszania utwardza
się.
Błąd najczęściej dotyczy uszkodzonej wiązki przewodów (w takim
przypadku należy wziąć pod uwagę przepalenie bezpieczników jak też
dość często ulegają uszkodzeniu same poduszki silnika.
Wspomniana usterka nie ma wpływu na pracę silnika.
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Adapter 4E0.971.067.Apioter pisze:Ile kosztuje taki adapter i jaki jest jego numer ?
jak mniemam dostępne tylko w ASO w cenie ~60pln
Jak już pisałem powyżej myk polega na tym, że w pierwszych rocznikach była to poduszka elektryczna diagnozowana przez sterownik silnika a w następnych rocznikach ta diagnoza została już z programu wycięta a poduszkę zmieniono na zwykłą gumową wkładkę.
Poduszkę wymienia się zawsze na tą zwykłą gumową i dodatkowo do aut z pierwszych roczników dołożyć trzeba ten adapter aby oszukać sterownik silnika i tą diagnozę.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2013, 21:56 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Oj panie kolego, nie doczytałeś chyba ;-)pioter pisze:Dzięki . Jedną jak zmieniałem to udało mi się kupić nową ale była identyczna jak ta stara i błędu nie pokazuje , może ktoś na allegro miał stare zapasy . Została mi jeszcze lewa do zmiany i pewnie jak kupię to trzeba będzie adapter dołożyć .
Ja pisałem o konkretnym błędzie i konkretnej poduszce.
W D3 wszystkie 3 poduszki są diagnozowalne - 2 pod silnikiem (prawa i lewa) oraz przednia którą nazywa się wspornikiem momentu obrotowego.
W poduszkach dolnych (prawa/lewa) nic szczególnego się nie zmieniło i kupujesz takie jakie miałeś i jak sądzę to o nich właśnie piszesz.
Zmiana dotyczy natomiast poduszki przedniej i to ją właśnie opisywałem powyżej ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)
drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)
Po skasowaniu i tygodniu obserwacji nie wystąpiły ponownie, wnioskuję że winę ponosi himerycznie wrażliwa elektronika w tym aucie - akumulator był trochę rozładowany
drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)
Po skasowaniu i tygodniu obserwacji nie wystąpiły ponownie, wnioskuję że winę ponosi himerycznie wrażliwa elektronika w tym aucie - akumulator był trochę rozładowany
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Jeżeli jeździłeś przez tydzień i nic ponownie się nie pojawiło to raczej elektronika.colln pisze:P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)
drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)
Po skasowaniu i tygodniu obserwacji nie wystąpiły ponownie, wnioskuję że winę ponosi himerycznie wrażliwa elektronika w tym aucie - akumulator był trochę rozładowany
Pierwszy dotyczy przedniej poduszki silnika, drugi stricte elektroniki.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Doprecyzuje - elektroniki masz na myśli to co pisałem - spadek napięcia albo coś w tym stylu ?FOSS pisze:Jeżeli jeździłeś przez tydzień i nic ponownie się nie pojawiło to raczej elektronika.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2013, 00:27 przez colln, łącznie zmieniany 1 raz.
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Tak, spadki napięć i głupie błędy tym spowodowane.colln pisze:Doprecyzuje - elektroniki masz na myśli to co pisałem - spadek napięcia albo coś w tym stylu ?
Niestety przy spadkach napięcia zasilania D3 zapisuje w sterownikach różne błędy, czasem nie mające zupełnie odzwierciedlenia z rzeczywistym stanem konkretnych podzespołów :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-