![]() |
![]() |
[D2 97 3.7PB/LPG ] Glośny stuk i szarpniecie
[D2 97 3.7PB/LPG ] Glośny stuk i szarpniecie
czy ktoś spotkał się aby w skrzyni ZF 5HP19 podczas zmiany biegów (podczas postoju auta) było słychać głośne stuknięcie oraz szarpnięcie autem?
VAG nie wykazał żadnych problemów w skrzyni.
Podczas jazdy żadne dziwne objawy nie występują. Auto zmieni biegi płynie i bez szarpnięć. Zarówno w trybie D jak i +/-.
VAG nie wykazał żadnych problemów w skrzyni.
Podczas jazdy żadne dziwne objawy nie występują. Auto zmieni biegi płynie i bez szarpnięć. Zarówno w trybie D jak i +/-.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2013, 01:10 przez Domowy, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Zaciagnięcie recznego nie jest żadnym rozwiązaniem. Zmiana biegu a dokładnie jego załączenie na postoju powinna byc co najwyżej odczuwalna ale nie jako walniecie. Ja w swojej czasami tez tak mam i przy ostatniej zmianie oleju mi zalecali diagnostykę. Jednak żeby stwierdzić że to jest problem ASB lub sterownika to w silniku nie moze być żadnych błedów i jak ktos ma LPG to musiał by na jakiś czas wyłączyć instalke. U mnie po resecie przez odpiecie aku i przelatanie ok 200km na PB skrzynia łagodniej pracuje. Charakterystyczne nerwowe zapiecie biegu odczuwam tylko czasami na wstecznym-i podczas redukcji gdy delikatnie zwalniam. Druga sprawa to fakt że moja ASB była pare lat temu remontowana i nikt juz nie zestroi jej tak jak fabryka ale zawsze mozna poszukac czy nie ma jakis błedów.
oczywiście zaciągnięcie ręcznego nic nie zmieniło.
poniżej link do filmiku gdy załączam biegi P->R->N->D i z powrotem (na postoju). Ręczny cały czas zaciągnięty, hamulec nożny cały czas wciśnięty. Silnik zimny.
Filmik kręcony z zewnątrz i niezbyt dobrze słychać stuk ale widać szarpnięcie samochodem.
A8_D2_3.7_1997_ZF_5HP19.mp4
poniżej link do filmiku gdy załączam biegi P->R->N->D i z powrotem (na postoju). Ręczny cały czas zaciągnięty, hamulec nożny cały czas wciśnięty. Silnik zimny.
Filmik kręcony z zewnątrz i niezbyt dobrze słychać stuk ale widać szarpnięcie samochodem.
A8_D2_3.7_1997_ZF_5HP19.mp4
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 lip 2013, 08:42
- Lokalizacja: radomsko
ja staram sie wolniej przesowac lewarek miedzy p,r,n,d i zmienia ok.i kontrolowac czy nie ma bledow w skrzyni ew je kasowac,niedawno mialem problem z bateria i przy zapalaniu byl spadek napiecia jak jechalem od razu spostrzeglem ze skrzynia przelancza biegi czasami jakos inaczej wizyta 5 min. u mechanika zalapala jeden blad cos odnosnie predkosci obrotowej silnika to byl blad skrzyni po skasowaniu skrzynia znow pieknie pracuje.nie wiem czy moglo by sie cos stac jakbym tego nie wykasowal ale pracowala inaczej i takich zeczy nie mozna lekcewazyc.i delikatnie z pedalem gazu wiadomo jak trzeba dynamicznie przyspieszyc to przycisne mu ale staram sie jezdzic spokojnie wczowajac sie w skrzynie jestem pewny na 100 procent ze w tych autach jak ktos non stop butuje i wciska do spodu to taka skrzynia padnie szybciej nie ma sie co oszukiwac auta maja po kilkanascie lat i wiekszosc podzespolow swoje najlepsze lata ma za soba i trzeba delikatnie je traktowac.pozdrawiam
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno