[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 sty 2012, 08:12
- Lokalizacja: Police
a tak zapytam z ciekawoci,bo widze ze na tym nastawniku jest srubka do regulacji,
czy jak slizgi sa lekko wytarte to mozna troszke podkrecic czy lepiej od razu wymieniac caly nastawnik (ok 600-700zl)ew.zmienic same slizgi (ok 70zl)?
czy jak slizgi sa lekko wytarte to mozna troszke podkrecic czy lepiej od razu wymieniac caly nastawnik (ok 600-700zl)ew.zmienic same slizgi (ok 70zl)?
Ostatnio zmieniony 02 lis 2013, 09:06 przez MARCINSOBI, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 sty 2012, 08:12
- Lokalizacja: Police
kurde wolalbym napinacz bo do nastawnika trzeba glowice sciagac slyszalem i rozrzad, do tego wyskoczyl mi dzis komunikat zolty zuzycia klockow zenada .... klockow mam jeszcze min na 20 tys.... czytalem ze trzeba jakis kabelek przy zegarach przeciac lub grzebac przy czujnikach klockow... sam chyba nie dam rady mozna tak z tym komunikatem jezdzic?? czytalem jeszcze ze mozna to w ogole wylaczyc vagiem zmieniajac jakies kody ... ale vaga nie mam
drazni mnie jeszcze jedna rzecz nie wiem czemu ale czasem slysze z konsoli srodkowej jakby dzwiek plastiku takie strzelanie cykliczne czasem jest czasem nie najpierw myslalem ze to plyta navi w srodku mi jakos przeskakuje pozniej myslalem ze to plastik sie nagrzal od ogrzewania i sobie strzela ale dzwiek z wysokosci kratki nawiewu lewej srodkowej dochodzi lub z tej okolicy WTF???
drazni mnie jeszcze jedna rzecz nie wiem czemu ale czasem slysze z konsoli srodkowej jakby dzwiek plastiku takie strzelanie cykliczne czasem jest czasem nie najpierw myslalem ze to plyta navi w srodku mi jakos przeskakuje pozniej myslalem ze to plastik sie nagrzal od ogrzewania i sobie strzela ale dzwiek z wysokosci kratki nawiewu lewej srodkowej dochodzi lub z tej okolicy WTF???
bądź sobą, wariatów też lubią
-
- Forum Audi A8
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 sty 2012, 08:12
- Lokalizacja: Police
-
- Forum Audi A8
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 sty 2012, 08:12
- Lokalizacja: Police
"strzelanie plastiku" to własnie jeden z objawów padającego silniczka ,szczytaj błędy może ci vag nawet powie który jest uszkodzonypreston81 pisze:terkotaniem bym tego nie nazwal raczej jak strzelanie plastiku w odstepie co ok 2s 1 cykniecie, i czasem cyka a czasem nie, ciezko mi to w ogole zlokalizowac , wracając do klocka , obciąć kabel i co ? bo nie zrozumiałem?
odnosnie klocka w tym kabelku idą żyły( 2 cieniutkie przewody)
połącz je razem (zlutuj-skręć)i po problemie
Marcin
Dzięki Marcin , rozumiem ze w obu musze tak zrobić? bo który mi to zakomunikował to nie wiem a vaga nie mam , a co do Vaga co musze zassać z neta i jaki kabel kupić by samemu diagnozować auto btw Vaga też ktoś udostępni? lub inne oprogramowanie pomocne w diagnozach?? wieczorem wkleje tutaj opis z forum a6/vw na zmianę kodu w vagu dotyczącego wyłączenia tego komunikatu powiecie mi czy da radę tak zrobic ok?
[ Dodano: 2013-11-02, 20:50 ]
a dodam jeszcze to bo szukałem nastawnika faz rozrządu tj to samo ??
http://allegro.pl/audi-a8-s8-d2-4-2-3-7 ... source=mlt
[ Dodano: 2013-11-02, 20:50 ]
a dodam jeszcze to bo szukałem nastawnika faz rozrządu tj to samo ??
http://allegro.pl/audi-a8-s8-d2-4-2-3-7 ... source=mlt
bądź sobą, wariatów też lubią
Wydaje mi się , że to cykanie to może być sprzęgiełko od klimy ;-)preston81 pisze:terkotaniem bym tego nie nazwal raczej jak strzelanie plastiku w odstepie co ok 2s 1 cykniecie, i czasem cyka a czasem nie, ciezko mi to w ogole zlokalizowac , wracając do klocka , obciąć kabel i co ? bo nie zrozumiałem?
Sprawdzić to można w prosty sposób , wyłącz klimatyzacje i zobacz czy ustaje .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
witam wlaczalem/wylaczalem klime na szczeście było to samo ale wylaczylem nawiew całkowicie i psrtykanie ustalo mam nadzieje ze to silnmiczek nawiewu fixuje czasem wiec na 90% to to ale jeszcze posprawdzam, tym czasem moze mnie ktos nakierowac jak taki silniczek wymontowac co po kolei zdjac by go wymienic?? a nastawnik jesli to on dzis sie nawet nie odezwal... dziwne to to
----------------------------------------------------------------------------------------------
[ Dodano: 2013-11-03, 19:31 ]
mialem jeszcze wkleic to co znalazlem na innym forum (A6) odnosnie blokowania komunikatu o zuzytych klockach poprzez zmiane kodu przez VAG'a wklejam zywcem wzięty text moze potwierdzicie czy da rade to zrobic??
"Oczywiście, że da się to zrobić. Trzeba zmienić kodowanie licznika. Minuta roboty. Podepnij się pod licznik i napisz jakie masz kodowanie. Podam Ci na jakie trzeba zmienić, aby nie pokazywało klocków."
"Dla tych co nie wierzą, że się nie da.. ale chyba tylko dla aut co mają szynę CAN
Niech ktoś sprawdzi..
adres 17-Zestaw wskaźników, 07-kodowanie, mamy tu kodowanie krótkie gdzie aby
uzyskać odpowiadające nam funkcje dodajemy lub odejmujemy poszczególne sumy
cyfr przy interesującej nasz opcji, jeżeli chodzi o pasy to z pozycji ?? czyli
00??x0x odejmujemy 02 i zapisujemy kodowanie funkcją "wykonaj"
przykład: było 0003101 po odjęciu 02 z pola oznaczonego jako ?? uzyskuje się 0001101
identycznie sytuacja wygląda w przypadku aktywacji bądź dezaktywacji czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy
w tym samym polu ?? dodajemy do kodowania bądź odejmujemy od istniejącego 04
w przypadku klocków podobnie.. "
po tym tekście napisali ze to do golfa a nie audi i ktos pwoiedział tak :
"W przypadku naszych aut należy zmienić dwie pierwsze cyfry kodowania. W zależności od wyposażenia wpisujemy tam:
??xxx
+00 - Bez dodatkowych urządzeń
+01 - Wskaźnik zużycia klocków hamulcowych aktywnych
+02 - Włącznie kontrolki przypominającej o zapięciu pasów
+04 - Załączenie czujnika braku płynu do spryskiwania
+16 - Aktywna nawigacja
Pozdrawiam i gwarantuję, że to działa."
może to zweryfikować ktoś z Vagiem??
[ Dodano: 2013-11-03, 19:32 ]
link tutaj http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?p=496616
----------------------------------------------------------------------------------------------
[ Dodano: 2013-11-03, 19:31 ]
mialem jeszcze wkleic to co znalazlem na innym forum (A6) odnosnie blokowania komunikatu o zuzytych klockach poprzez zmiane kodu przez VAG'a wklejam zywcem wzięty text moze potwierdzicie czy da rade to zrobic??
"Oczywiście, że da się to zrobić. Trzeba zmienić kodowanie licznika. Minuta roboty. Podepnij się pod licznik i napisz jakie masz kodowanie. Podam Ci na jakie trzeba zmienić, aby nie pokazywało klocków."
"Dla tych co nie wierzą, że się nie da.. ale chyba tylko dla aut co mają szynę CAN
Niech ktoś sprawdzi..
adres 17-Zestaw wskaźników, 07-kodowanie, mamy tu kodowanie krótkie gdzie aby
uzyskać odpowiadające nam funkcje dodajemy lub odejmujemy poszczególne sumy
cyfr przy interesującej nasz opcji, jeżeli chodzi o pasy to z pozycji ?? czyli
00??x0x odejmujemy 02 i zapisujemy kodowanie funkcją "wykonaj"
przykład: było 0003101 po odjęciu 02 z pola oznaczonego jako ?? uzyskuje się 0001101
identycznie sytuacja wygląda w przypadku aktywacji bądź dezaktywacji czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy
w tym samym polu ?? dodajemy do kodowania bądź odejmujemy od istniejącego 04
w przypadku klocków podobnie.. "
po tym tekście napisali ze to do golfa a nie audi i ktos pwoiedział tak :
"W przypadku naszych aut należy zmienić dwie pierwsze cyfry kodowania. W zależności od wyposażenia wpisujemy tam:
??xxx
+00 - Bez dodatkowych urządzeń
+01 - Wskaźnik zużycia klocków hamulcowych aktywnych
+02 - Włącznie kontrolki przypominającej o zapięciu pasów
+04 - Załączenie czujnika braku płynu do spryskiwania
+16 - Aktywna nawigacja
Pozdrawiam i gwarantuję, że to działa."
może to zweryfikować ktoś z Vagiem??
[ Dodano: 2013-11-03, 19:32 ]
link tutaj http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?p=496616
bądź sobą, wariatów też lubią
To da rade zrobić w autach, w których czujnik klocków występował jako opcja, a w A8 był w standardzie.preston81 pisze:[ Dodano: 2013-11-03, 19:31 ]
mialem jeszcze wkleic to co znalazlem na innym forum (A6) odnosnie blokowania komunikatu o zuzytych klockach poprzez zmiane kodu przez VAG'a wklejam zywcem wzięty text moze potwierdzicie czy da rade to zrobic??
Poniżej dostępne opcje kodowania licznika kolejno dla preFL i FL.
http://img36.imageshack.us/img36/6965/7bva.png
Four rings to rule them all
kurde dla mnie t czarna magia , wracając do pstrykania z okolicy konsoli sam już nie wiem co to pstrykało wyłączałem nawiew całkowicie przestało lecz dzis wylaczyłem i jeszcze chwile p wyłączeniu pstrykało wiec moze to te silniczki sie troche zatrzymują albo nie wiem co.... obadam jeszcze w każdym razie klima to to nie jest
bądź sobą, wariatów też lubią
Generalnie to na 99,9% klima a dokładniej rzecz biorąc silniczki sterujące nawiewami bo sama stricte klimatyzacja to to rzeczywiście nie jest ;-)preston81 pisze:wracając do pstrykania z okolicy konsoli sam już nie wiem co to pstrykało wyłączałem nawiew całkowicie przestało lecz dzis wylaczyłem i jeszcze chwile p wyłączeniu pstrykało wiec moze to te silniczki sie troche zatrzymują albo nie wiem co.... obadam jeszcze w każdym razie klima to to nie jest
Po wyłączeniu silniczki jeszcze ustawiają się w ustaloną pozycję i jest to całkiem normalne.
Z dyskusją nt. tego pstrykania przenieś się proszę do tego działu: http://www.a8team.pl/uklad-chlodzenia-o ... a-vf57.htm - tam nawet bez pisania powinieneś znaleźć więcej informacji o tych odgłosach.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Jeśli pstrykaniu towarzyszy słaby nawiew i słyszysz je z lewej strony "u góry" konsoli to jest często uszkadzający się silniczek klapy regulacji mieszacza, jest z tyłu zespołu klimy przy szybie na ścianie grodziowej od środka i już nie zazdroszczę wymiany. Wymieniałem u siebie...
Elektronika samochodowa.