[D3 03 4.2MPI ] Jaki olej do 6HP , typ tipa GNU - 239zł /
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Kolego jak tam sprawuje sie skrzynia na REVANOLU?Mam taki kod jak Ty GQF i tak myśle czy ten olej daje rade,czy lepiej oryginał-jak niektórzy twierdzą?Masz może nr. filtra oleju?badyl pisze:Ravenol 6HP 10 litrów zakupione + filtr + uszczelka + oring jutro wymiana oby wszystko poszło ok typ skrzyni GQF postaram się zrobić zdjęcie oleju filtra i szlamu w skrzyni wymieniam tylko statycznie ze względu na przebieg i niemal 100% pewność że olej nigdy nie był wymieniany
Mam przjechane 256tys auto dopiero przyjechało z holandi i pewnie nikt tego nie zmieniał,więc wole dmuchać na zimne
Ostatnio zmieniony 03 lis 2013, 15:53 przez Majki, łącznie zmieniany 1 raz.
Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2
Jest D3 4.2
GNU i GQF różnią się przekładnikiem momentu obrotowego: GNU ma K63 a GQF ma J74, no i oczywiście latami produkcji:
GNU od 07.2002 do 12.2002,
GQF od 01.2003 do 05.2004.
Poza tym jest nieco inny mechatronik i soft:
GNU ma 4E0 910 156 + soft 09E 927 256,
GQF ma 4E0 910 156 E + soft 09E 927 156 A.
Jak widać, różnice pozornie są niewielkie. Mechanicznie nie rozkładałem, ale podejrzewam, że to bardzo zbliżone konstrukcje bazujące na 6HP26A czyli inaczej 09E AL 600-6Q, przy czym dla GNU przekładnik ma zwiększenie momentu obrotowego 1,70 a dla GQF bodajże 1,66, ale nie jestem na 100% pewien. Co do płynów, to ZF zapodaje G 055 005 A2 lub Shell ATF M-1375.4. Jeżeli coś przekręciłem to proszę o korekty. A ogólnie to polecam tutorial o ASB - kopalnia wiedzy.
GNU od 07.2002 do 12.2002,
GQF od 01.2003 do 05.2004.
Poza tym jest nieco inny mechatronik i soft:
GNU ma 4E0 910 156 + soft 09E 927 256,
GQF ma 4E0 910 156 E + soft 09E 927 156 A.
Jak widać, różnice pozornie są niewielkie. Mechanicznie nie rozkładałem, ale podejrzewam, że to bardzo zbliżone konstrukcje bazujące na 6HP26A czyli inaczej 09E AL 600-6Q, przy czym dla GNU przekładnik ma zwiększenie momentu obrotowego 1,70 a dla GQF bodajże 1,66, ale nie jestem na 100% pewien. Co do płynów, to ZF zapodaje G 055 005 A2 lub Shell ATF M-1375.4. Jeżeli coś przekręciłem to proszę o korekty. A ogólnie to polecam tutorial o ASB - kopalnia wiedzy.
Bądź dobry jak chleb.
Dzięki za odp
Pewien sklep zaoferował mi taki olej ( nie wiem czy moge pisać jaki, mało wazne)
Olej automatycznej skrzyni biegów ATF żółty 1 litr FEBI 34608
Odpowiedniki OE:
VW: G 055 005 A2
50 zł litr
No i powiedział mi ze potrzebuje tego oleju 10.4 litra ?
Wydaje mi sie ze cos tu nie tak...
I czy gnu i gqf maja ten sam olej?
Pewien sklep zaoferował mi taki olej ( nie wiem czy moge pisać jaki, mało wazne)
Olej automatycznej skrzyni biegów ATF żółty 1 litr FEBI 34608
Odpowiedniki OE:
VW: G 055 005 A2
50 zł litr
No i powiedział mi ze potrzebuje tego oleju 10.4 litra ?
Wydaje mi sie ze cos tu nie tak...
I czy gnu i gqf maja ten sam olej?
Tju: skrzynie przekładniowezgiel pisze:oczywisce ze tak powiedzcie mi jeszcze koledzy gdzie ten numer '' 6HP26A61'' moge znalezc?
czy jest on jakos przypisany do tego GNU(ze jak GNU to ten numer 6HP26A61). prosze o wyrozumialos ale numery czaesci sa mi po prostu obce
pebo mysle ze lepiej wymienic caly olej odrazu i miec z glowy
A z tą całkowitą wymianą oleju to niekoniecznie może wyjść dobrze, bo w automacie olej jest czynnikiem roboczym (w manualu tylko smaruje i chłodzi). Skrzynie te mają układ adaptujący się do warunków jazdy i ja raczej jestem skłonny do delikatnej podmiany oleju. Oczywiście, to tylko moje zdanie, bo ludzie wymieniają cały olej i też jest ok.
Bądź dobry jak chleb.
Nie jesteś założycielem tematu więc ta opcja jest dla Ciebie niewidoczna. Tylko osoba, która założyła temat jest uprawniona do rozsyłania pomagasów.zgiel pisze:a gdzie to jest?pebo pisze:Na zdrowie, a jak się przydałem to kliknij "pomógł". Bóg zapłać dobry człowieku.zgiel pisze:pebo dzieki za link za pomoc
Mała aktualizacja tematu dotycząca wymiany oleju w ASB GQF (ZF 6HP26A).
Na początek materiały z ELSA - znajdziecie tam wydruki z systemu serwisowego dotyczące uzupełniania/wymiany oleju, wymiany filtra siatkowego oraz demontażu misy olejowej.
Z kolei w galerii GQF_1, oraz GQF_2 zdjęcia poglądowe, jak to wygląda w realu.
A teraz kilka szczegółów:
- auto trzeba wypoziomować - warunek konieczny,
- do podmiany oleju nie trzeba zdejmować misy, jednakże ja chciałem zobaczyć w jakim stanie jest skrzynia i filtr, no i podejrzewałem przeciek oleju,
- do wyciągnięcia misy oleju nie trzeba zdejmować osłony silnika, wystarczy zdjąć tylko 2 osłony skrzyni,
- niestety, trzeba zdjąć belkę usztywniającą pod skrzynią - misa jest szersza i jednak nie przeciśnie się,
- mimo opróżnienia misy olejowej (lekko żółta, jasna śruba w rogu misy) część oleju w misie i tak pozostaje - stąd zafoliowane elementy elastyczne wydechu,
- brązowe ślady na śrubach to smar miedziany - eliminuje niespodzianki typu korozja i urywanie śrub,
- do podmiany oleju użyłem oleju Ravenol w ilości 2 litrów,
- dodatkowo dodałem dodatek ATF Additiv w ilości 2 opakowania,
- olej i dodatek zamawiałem w tym sklepie, polecam,
- olej ze skrzyni wygląda jak na zdjęciach w albumie (po przebiegu 100 kkm),
- po zalaniu świeżego oleju i dodatków celem uzupełnienia ilości napełnienia część oleju zlanego ze skrzyni poszła do skrzyni z powrotem, ale po uprzednim przepuszczeniu przez sitko lakiernicze,
- do zalewania oleju użyłem takiej oto pompki, nie nalewa za szybko, ale i też nie ma pośpiechu, po olej musi pokrążyć,
- wymiany warto dokonywać w chłodny dzień - skrzynia nie tak szybko się nagrzewa a wiadomo, komputer musi być cały czas podłączony i trzeba sprawdzać temperaturę oleju,
- do uszczelnienia misy olejowej oprócz uszczelki użyłem także pasty Dirko,
- należy ostrożnie dokręcać śruby od misy, najlepiej wkrętakiem dynamometrycznym (ja użyłem śrubokręta elektrycznego - idzie dość szybko),
- z powodu braku (wymiana w późniejszym terminie) filtr siatkowy został tylko dokładnie wymyty i wypłukany (między innymi zmywaczem do hamulców),
- na magnesach (o dziwo) nie było opiłków itp., jedynie na dnie misy delikatny osad (szary, jaśniejszy nieco od oleju),
- olej jest bardzo podobny do oleju silnikowego, nie czuć spalenizny, barwa brązowa lekko klarowna.
Spostrzeżenia:
- skrzynia pracuje cicho i bez żadnych skutków ubocznych, choć za wcześnie na podsumowanie, bo zrobione tylko niecałe 200 km,
- ustało delikatne falowanie silnika (rzędu 200 obr/min), obroty silnika są stałe niczym piramidy egipskie,
- ustało (słyszalne dość rzadko, ale jednak) siorbanie - prawdopodobnie trochę już brakowało tego oleju,
- olej po 100 tys. km nie wyglądał źle, rzekłbym nawet że dość dobrze (stwierdzam organoleptycznie, ponieważ nie przeprowadzałem analizy właściwości fizykochemicznych), natomiast skłaniam się ku poradom innych forumowiczów co do konieczności wymiany oleju, gdyż jest to czynnik roboczy,
- w im bardziej ekstremalnych warunkach auto jest użytkowane (gorący klimat, dynamiczna jazda itp.) podmiana w okolicach 100 tys. przebiegu jest wskazana.
Teraz posiadam konkretne numery filtra siatkowego, stąd po przejechaniu około 1000 km planuję kolejną podmianę oleju i wymianę tegoż filtra wraz z uszczelką.
To na tyle. Pozdrawiam.
PS. Nie taki diabeł straszny na jakiego wygląda. Trzeba tyko się dobrze do tematu przygotować.
Na początek materiały z ELSA - znajdziecie tam wydruki z systemu serwisowego dotyczące uzupełniania/wymiany oleju, wymiany filtra siatkowego oraz demontażu misy olejowej.
Z kolei w galerii GQF_1, oraz GQF_2 zdjęcia poglądowe, jak to wygląda w realu.
A teraz kilka szczegółów:
- auto trzeba wypoziomować - warunek konieczny,
- do podmiany oleju nie trzeba zdejmować misy, jednakże ja chciałem zobaczyć w jakim stanie jest skrzynia i filtr, no i podejrzewałem przeciek oleju,
- do wyciągnięcia misy oleju nie trzeba zdejmować osłony silnika, wystarczy zdjąć tylko 2 osłony skrzyni,
- niestety, trzeba zdjąć belkę usztywniającą pod skrzynią - misa jest szersza i jednak nie przeciśnie się,
- mimo opróżnienia misy olejowej (lekko żółta, jasna śruba w rogu misy) część oleju w misie i tak pozostaje - stąd zafoliowane elementy elastyczne wydechu,
- brązowe ślady na śrubach to smar miedziany - eliminuje niespodzianki typu korozja i urywanie śrub,
- do podmiany oleju użyłem oleju Ravenol w ilości 2 litrów,
- dodatkowo dodałem dodatek ATF Additiv w ilości 2 opakowania,
- olej i dodatek zamawiałem w tym sklepie, polecam,
- olej ze skrzyni wygląda jak na zdjęciach w albumie (po przebiegu 100 kkm),
- po zalaniu świeżego oleju i dodatków celem uzupełnienia ilości napełnienia część oleju zlanego ze skrzyni poszła do skrzyni z powrotem, ale po uprzednim przepuszczeniu przez sitko lakiernicze,
- do zalewania oleju użyłem takiej oto pompki, nie nalewa za szybko, ale i też nie ma pośpiechu, po olej musi pokrążyć,
- wymiany warto dokonywać w chłodny dzień - skrzynia nie tak szybko się nagrzewa a wiadomo, komputer musi być cały czas podłączony i trzeba sprawdzać temperaturę oleju,
- do uszczelnienia misy olejowej oprócz uszczelki użyłem także pasty Dirko,
- należy ostrożnie dokręcać śruby od misy, najlepiej wkrętakiem dynamometrycznym (ja użyłem śrubokręta elektrycznego - idzie dość szybko),
- z powodu braku (wymiana w późniejszym terminie) filtr siatkowy został tylko dokładnie wymyty i wypłukany (między innymi zmywaczem do hamulców),
- na magnesach (o dziwo) nie było opiłków itp., jedynie na dnie misy delikatny osad (szary, jaśniejszy nieco od oleju),
- olej jest bardzo podobny do oleju silnikowego, nie czuć spalenizny, barwa brązowa lekko klarowna.
Spostrzeżenia:
- skrzynia pracuje cicho i bez żadnych skutków ubocznych, choć za wcześnie na podsumowanie, bo zrobione tylko niecałe 200 km,
- ustało delikatne falowanie silnika (rzędu 200 obr/min), obroty silnika są stałe niczym piramidy egipskie,
- ustało (słyszalne dość rzadko, ale jednak) siorbanie - prawdopodobnie trochę już brakowało tego oleju,
- olej po 100 tys. km nie wyglądał źle, rzekłbym nawet że dość dobrze (stwierdzam organoleptycznie, ponieważ nie przeprowadzałem analizy właściwości fizykochemicznych), natomiast skłaniam się ku poradom innych forumowiczów co do konieczności wymiany oleju, gdyż jest to czynnik roboczy,
- w im bardziej ekstremalnych warunkach auto jest użytkowane (gorący klimat, dynamiczna jazda itp.) podmiana w okolicach 100 tys. przebiegu jest wskazana.
Teraz posiadam konkretne numery filtra siatkowego, stąd po przejechaniu około 1000 km planuję kolejną podmianę oleju i wymianę tegoż filtra wraz z uszczelką.
To na tyle. Pozdrawiam.
PS. Nie taki diabeł straszny na jakiego wygląda. Trzeba tyko się dobrze do tematu przygotować.
Bądź dobry jak chleb.