[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
W D3 tego tak się nie robi bo sporo sterowników czyli te które są powiązane z MMI i nagłośnieniem ma nie tylko połaczenie stricte elektryczne ale mają jeszcze przesył danych po światłowodach. Odłączenie zasilania jednego z tych urządzeń powoduje rozłączenie obiegu światłowodem a więc i wyłączenie MMI i wszystkich pozostałych urządzeń.Kamil pisze:Jedynie dziwi mnie to twoje 15 min strasznie szybko jak na taki niemały aku, a zastanawialem sie jeszcze gdyby wyciągać poszczególne bespieczniki od osprzetu np. Tuner itp ? może wtedy wykluczy sie pewne elementy, napewno i wzmacniacz ma bespiecznik
W D3 oprócz tego, że odłączasz wtyczkę elektryczną z urządzenia to odpinasz jeszcze wtyczkę ze światłowodem w którą musisz wpiąć pętlę światłowodową.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
problem dotknal i mnie niestety. w zielonym menu poprzestawialem wszystkie ustawienia na minimum ale pomoglo tylko na chwile.
potrafi zrobic taki psikus ze po jezdzie zamykam auto i do kolejnego otwarcia/ jazdy jest ok. problem pojawia sie jesli np w miedzyczasie otworze auto na chwile bez odpalania lub rusze klape bagaznika. w innych przypadkach bateria trzyma.
dodam ze potrafi rozladowac baterie do 10% w 10 minut wiec pobor pradu musi byc straszny.
vagina pokazuje jedynie blad pradu spoczynkowego i tyle
pozdrawiam
potrafi zrobic taki psikus ze po jezdzie zamykam auto i do kolejnego otwarcia/ jazdy jest ok. problem pojawia sie jesli np w miedzyczasie otworze auto na chwile bez odpalania lub rusze klape bagaznika. w innych przypadkach bateria trzyma.
dodam ze potrafi rozladowac baterie do 10% w 10 minut wiec pobor pradu musi byc straszny.
vagina pokazuje jedynie blad pradu spoczynkowego i tyle
pozdrawiam
Nie zawsze "stan baterii 10%" = duży pobór prądu spoczynkowego.shakal12 pisze:dodam ze potrafi rozladowac baterie do 10% w 10 minut wiec pobor pradu musi byc straszny.
Tym bardziej, jeżeli po nocy, czy dłuższym staniu oprócz objawu w stylu "stan baterii 10%" nie masz żadnych żadnych problemów z odpalaniem.
Jak masz VAG'a to zerknij w sterownik zarządzania energią w bloki pomiarowe...... szczególnie wtedy kiedy "stan baterii 10%" i kiedy odpalisz auto.
Mam tu właśnie jedną D3 u siebie i po zgłębieu tematu i odpięciu kilku podejrzanych elementów układu wszystko wskazuje na uwalony sterownik zarządzania energią.
Robiłem już próby z przełożonym z mojego auta i testy wypadły pomyślnie a że przed chwilą kurier przywiózł sterownik więc idę go podpinać + wszystko to co odpiąłem i zobaczymy co dalej.
No jak widzi "stan baterii 10%" to to oczywiście jest całkiem normalne.shakal12 pisze:vagina pokazuje jedynie blad pradu spoczynkowego i tyle
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Zmieniłem ten sterownik już dawno i też nie pomogło . Vas mi pokazuje że alternator za słabo ładuje , jak się dostanę do domu to zmieniam profilaktycznie alternator ( dostałem dobry i sprawdzony ) zobaczymy czy coś to da. Robię raczej długie trasy to nie mam problemów ale jak przejadę kilka razy krótkie odcinki i otwieranie bagażnika z tym połączę to pokazuje 10% .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Sorry ale jestem innego zdania.shakal12 pisze:tego sterownika sie nie koduje
Moim zdaniem sterownik po zmianie należy zakodować.... a dokładniej mówiąc zakodować w nim swój akumulator.
Teoretycznie, tak zgodnie ze sztuką, kodowania należałoby dokonać wtedy kiedy akumulator fizycznie jest naładowany na 100%
Dzięki powyższemu informujemy sterownik o tym jaki mamy akumulator w aucie i on zawiaduje dalszym trybem ładowania.
Nasz alternator jest sterowany poniekąd właśnie tym sterownikiem więc kiedy aku jest widziany jako 100% to alternator zaprzestaje ładowania.
Z drugiej jednak strony jakiś czas po zmianie aku na nowy też miałem go nie zakodowanego w sterowniku i jakoś to wszystko działało.
Kupiłem nowy VARTA ale nie było wklejki z numerami a że wszystko chodziło to sobie odpuściłem.
Ale przy okazji naprawy tego auta co teraz u mnie stoi zakodowałem również swój aku i sprawdzę czy będzie jakaś różnica ;-)
Pierwsze wrażenia są obiecujące - wskaźnik aku zachowuje się poprawnie.shakal12 pisze:FOSS - daj znac czy pomoglo - w poprzedniej maszynie nie przynioslo to rezultatu niestety.
Wszystko będzie wiadomo rano bo podłączyłem wszystkie odpięte wcześniej komponenty.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Myślę że temat uzdrowiony.
Po nocnym postoju pod chmurką (łącznie 18h na uzbrojonym alarmie) z wszystkimi elementami podpiętymi na gotowo Aku 100%
Odpalił bez zająknięcia i wszytko gra i buczy.
Później jeszcze jakieś 20min podpięty pod VCDS z włączonym zapłonem (klima OFF, światła zewnętrzne OFF, oświetlenie wnętrza OFF, radio ON) i nic się nie wysypało.
Dopiero po tych 20 minutach wykrzyczał prośbę o uruchomienie auta i Aku spadło na 90%.
Po następnych 8-10 minutach od uruchomienia (klima OFF, światła zewnętrzne OFF, oświetlenie wnętrza OFF, radio ON) na postoju i wyłącznie na wolnych obrotach Aku powróciło na 100% co przy postoju i wolnych obrotach wydaje mi się raczej poprawne ;-)
Myślę, że na tym etapie jest OK.
Zobaczymy jak będzie później w codziennym użytkowaniu bo zmieniarka CD nie działa ale raczej to problem sam w sobie z nią nie mający jednak wpływu na prąd.
Po nocnym postoju pod chmurką (łącznie 18h na uzbrojonym alarmie) z wszystkimi elementami podpiętymi na gotowo Aku 100%
Odpalił bez zająknięcia i wszytko gra i buczy.
Później jeszcze jakieś 20min podpięty pod VCDS z włączonym zapłonem (klima OFF, światła zewnętrzne OFF, oświetlenie wnętrza OFF, radio ON) i nic się nie wysypało.
Dopiero po tych 20 minutach wykrzyczał prośbę o uruchomienie auta i Aku spadło na 90%.
Po następnych 8-10 minutach od uruchomienia (klima OFF, światła zewnętrzne OFF, oświetlenie wnętrza OFF, radio ON) na postoju i wyłącznie na wolnych obrotach Aku powróciło na 100% co przy postoju i wolnych obrotach wydaje mi się raczej poprawne ;-)
Myślę, że na tym etapie jest OK.
Zobaczymy jak będzie później w codziennym użytkowaniu bo zmieniarka CD nie działa ale raczej to problem sam w sobie z nią nie mający jednak wpływu na prąd.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-