![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem po chwili audi a8
[D2 00 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem po chwili audi a8
Witam, na pierwszą linię frontu musze dać Audi AQF 4.2 z 2000 roku bo sam nie mogę sobie poradzic.
Mam problem z odpaleniem po kilkunastu minutach.
Zgasze auto pojde na zakupy wracam i krece krece i krece az odpali. Jak zimny to pali po obrocie rozrusznikiem, momentalnie tak samo po kilku minutach. Dodam ze obstawiałem parownik wymieniłem Gurtnera na nowe KME silver 2 sztuki i to nic nie pomogło, zmieniłem wtryski na hany niebieskie były valteki typ 34i widze ze dalej jest to samo. Gdzie szukac przyczyny? Sprawdzałem cisnienie paliwa ok 3.7 bara przed listwą, ale po odpaleniu normalnie cisnienie sie utrzymuje i po zgaszeniu tez niby nie ubywa (sprawdzałem przez 20 sek).
Zgasze auto na benzynie i jest to samo jak i zgasze na gazie (zawsze staram sie z 5 km przed zgaszeniem przejechac na paliwie zeby sprawdzić czy to gaz nie puszcza) dalej auto ma problem po 30-50 minutach z odpaleniem, po 10 minutach pali od strzała
Nie pamietam co mam za sterownik gazu ale wiem ze to cos podobnego do staga tylko sie inaczej nazywa, tak mi powiedzial gazownik bo sam sie swoim kablem od staga nie moglem podpiac.
Na kompie błędy jakie mi wyskakują
17521 Oxygen sensor. B1 S1 Internal resistance too high. (tu była winna prawdopodobnie kostka bo po czyszczeniu jest ok i nie wyskoczylo)
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
Drugi błąd podejrzewam od mieszanki lpg.
NIe mam juz pomysłów, przepływomierz wyczyszczony, czujnik temperatury wymieniony na wszelki wypadek na nowy orginalny, sprawdziłem czy nie puszczaja wtryski gazowe w dolot, wszystko trzyma, sprawdziłem czy nie ma paliwa w rurce do regulatora cisnienia na listwie wtryskowej i sucho. Nie mam pomysłów.
Najgorsze ze wymieniłem poł rzeczy od gazu a sie okazuje ze na nowych jest to samo
Mam problem z odpaleniem po kilkunastu minutach.
Zgasze auto pojde na zakupy wracam i krece krece i krece az odpali. Jak zimny to pali po obrocie rozrusznikiem, momentalnie tak samo po kilku minutach. Dodam ze obstawiałem parownik wymieniłem Gurtnera na nowe KME silver 2 sztuki i to nic nie pomogło, zmieniłem wtryski na hany niebieskie były valteki typ 34i widze ze dalej jest to samo. Gdzie szukac przyczyny? Sprawdzałem cisnienie paliwa ok 3.7 bara przed listwą, ale po odpaleniu normalnie cisnienie sie utrzymuje i po zgaszeniu tez niby nie ubywa (sprawdzałem przez 20 sek).
Zgasze auto na benzynie i jest to samo jak i zgasze na gazie (zawsze staram sie z 5 km przed zgaszeniem przejechac na paliwie zeby sprawdzić czy to gaz nie puszcza) dalej auto ma problem po 30-50 minutach z odpaleniem, po 10 minutach pali od strzała
Nie pamietam co mam za sterownik gazu ale wiem ze to cos podobnego do staga tylko sie inaczej nazywa, tak mi powiedzial gazownik bo sam sie swoim kablem od staga nie moglem podpiac.
Na kompie błędy jakie mi wyskakują
17521 Oxygen sensor. B1 S1 Internal resistance too high. (tu była winna prawdopodobnie kostka bo po czyszczeniu jest ok i nie wyskoczylo)
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
Drugi błąd podejrzewam od mieszanki lpg.
NIe mam juz pomysłów, przepływomierz wyczyszczony, czujnik temperatury wymieniony na wszelki wypadek na nowy orginalny, sprawdziłem czy nie puszczaja wtryski gazowe w dolot, wszystko trzyma, sprawdziłem czy nie ma paliwa w rurce do regulatora cisnienia na listwie wtryskowej i sucho. Nie mam pomysłów.
Najgorsze ze wymieniłem poł rzeczy od gazu a sie okazuje ze na nowych jest to samo
Zakręć gaz przy butli i wtedy pojeździj na pb i zobacz czy coś się zmieniło .
Bo to że przełączysz na PB podczas jazdy to nie znaczy , że wtryski nie podają gazu .
Zastanawia mnie jeszcze czujnik temperatury silnika , miałem kiedyś podobny problem w innym aucie i okazało się , że jak czyściłem kostki przy silniku to nie wpiąłem dobrze kostki od czujnika temperatury ( moja wina ) okazało się że chłop podłączył do kompa auto i wyszło , że po zgaszeniu silnik ma temperaturę -120*C :shock:
Bo to że przełączysz na PB podczas jazdy to nie znaczy , że wtryski nie podają gazu .
Zastanawia mnie jeszcze czujnik temperatury silnika , miałem kiedyś podobny problem w innym aucie i okazało się , że jak czyściłem kostki przy silniku to nie wpiąłem dobrze kostki od czujnika temperatury ( moja wina ) okazało się że chłop podłączył do kompa auto i wyszło , że po zgaszeniu silnik ma temperaturę -120*C :shock:
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Napisałem ze sprawdzałem nawet juz wymieniłem na drugi orginał nic to nie pomogłomdamian pisze:Zastanawia mnie jeszcze czujnik temperatury silnika , miałem kiedyś podobny problem w innym aucie i okazało się , że jak czyściłem kostki przy silniku to nie wpiąłem dobrze kostki od czujnika temperatury ( moja wina ) okazało się że chłop podłączył do kompa auto i wyszło , że po zgaszeniu silnik ma temperaturę -120*C
wtryski nie puszczaja gazu sprawdzałem wykrywaczem nieszczelności w wezykach po zgaszeniu auta ale warto to sprawdzicBo to że przełączysz na PB podczas jazdy to nie znaczy , że wtryski nie podają gazu
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
A cos konkretniej?pepi pisze:szukaj problemu elektrycznego
Edit
Wczoraj zakreciłem na butli gaz, wypaliłem do końca, przejechałem na benzynie z 20 km i dalej to samo. Czyli gaz nie jest winowajca na to wyglada.
Jeszcze sie tak zastanawiam czy mogą mieć na to wpływ nastawniki? Dlaczego one, bo tez nie dawno wymieniłem ale wydaje mi sie ze problem był wcześniej i coraz bardziej sie nasila.
Zauważyłem ze po 15-40 min tak jest wczesniej lub później juz nie ma problemu z odpaleniem
[ Dodano: 2013-11-21, 09:49 ]
Gdzie znajde czujnik G28, czujnik obrotów wału korbowego?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 09:54
- Lokalizacja: Lublin
uszek, Zwróciłeś uwagę jak zachowuje się wskaźnik temperatury na rozgrzanym silniku ? Czy nie masz tak że czasem oscyluje sobie 70 -90 ? No i jakie obroty masz tuż po uruchomieniu motoru.
Pan_Stefan, pomimo zakręcenia gazu lub nawet jego braku w zbiorniku sterownik LPG i jego osprzęt przy awarii może zakłócić pracę silnika.
Pan_Stefan, pomimo zakręcenia gazu lub nawet jego braku w zbiorniku sterownik LPG i jego osprzęt przy awarii może zakłócić pracę silnika.
Złego diabli nie biorą ...
Nie ma takiego problemu na obu czujnikach, zreszta wskaznik niewiele tu pomaga bo komp dostaje dobre wartosci czujnik jest 4 pinowy 2 piny na wskaznik pozostałe 2 na kompa i przy kompie wszystko ok.Pepeka pisze:Czy nie masz tak że czasem oscyluje sobie 70 -90 ? No i jakie obroty masz tuż po uruchomieniu motoru.
Obroty po odpaleniu w granicach 1000 jak jest zimny po kilkunastu sekundach spadaja do normy 650-700 tak samo przy jak dluzszym kreceniu tylko duzo szybciej opadaja do normy.
Jeszcze jest czasem tak ze jak wiem ze bedzie ciezko odpalał, to zakrece rozrusznikiem (dosłownie poł sek), wyłącze zapłon i znow go odpalam to pali bez wiekszych problemów.
Ja jednak obstawiam G28. On jest powiazany z g40 a przy ciepłym silniku G28 bierze udział.
Już go kupiłem i w przyszłym tyg bede chciał sie do niego dobrac.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 gru 2010, 20:59
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Forum Audi A8
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 09:54
- Lokalizacja: Lublin
Mam podobne objawy miałem wrażenie że po wymianie filtra paliwa polepszyło się ale jest tak że przejade kawałek zgasze i za jakis czas chce odpalic a on dopiero zapala za 2 strzałem... Mówicie że to G28 ile to kosztuje i gdzie sie znajduje bo widziałem temat jest ale zdjęcia nie mogłem czy schematu znaleźc.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 09:54
- Lokalizacja: Lublin