Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem po chwili audi a8

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

[D2 00 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem po chwili audi a8

Post autor: uszek » 20 lis 2013, 19:03

Witam, na pierwszą linię frontu musze dać Audi AQF 4.2 z 2000 roku bo sam nie mogę sobie poradzic.
Mam problem z odpaleniem po kilkunastu minutach.
Zgasze auto pojde na zakupy wracam i krece krece i krece az odpali. Jak zimny to pali po obrocie rozrusznikiem, momentalnie tak samo po kilku minutach. Dodam ze obstawiałem parownik wymieniłem Gurtnera na nowe KME silver 2 sztuki i to nic nie pomogło, zmieniłem wtryski na hany niebieskie były valteki typ 34i widze ze dalej jest to samo. Gdzie szukac przyczyny? Sprawdzałem cisnienie paliwa ok 3.7 bara przed listwą, ale po odpaleniu normalnie cisnienie sie utrzymuje i po zgaszeniu tez niby nie ubywa (sprawdzałem przez 20 sek).

Zgasze auto na benzynie i jest to samo jak i zgasze na gazie (zawsze staram sie z 5 km przed zgaszeniem przejechac na paliwie zeby sprawdzić czy to gaz nie puszcza) dalej auto ma problem po 30-50 minutach z odpaleniem, po 10 minutach pali od strzała

Nie pamietam co mam za sterownik gazu ale wiem ze to cos podobnego do staga tylko sie inaczej nazywa, tak mi powiedzial gazownik bo sam sie swoim kablem od staga nie moglem podpiac.
Na kompie błędy jakie mi wyskakują
17521 Oxygen sensor. B1 S1 Internal resistance too high. (tu była winna prawdopodobnie kostka bo po czyszczeniu jest ok i nie wyskoczylo)
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich

Drugi błąd podejrzewam od mieszanki lpg.
NIe mam juz pomysłów, przepływomierz wyczyszczony, czujnik temperatury wymieniony na wszelki wypadek na nowy orginalny, sprawdziłem czy nie puszczaja wtryski gazowe w dolot, wszystko trzyma, sprawdziłem czy nie ma paliwa w rurce do regulatora cisnienia na listwie wtryskowej i sucho. Nie mam pomysłów.

Najgorsze ze wymieniłem poł rzeczy od gazu a sie okazuje ze na nowych jest to samo

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 20 lis 2013, 19:35

Zakręć gaz przy butli i wtedy pojeździj na pb i zobacz czy coś się zmieniło .
Bo to że przełączysz na PB podczas jazdy to nie znaczy , że wtryski nie podają gazu .
Zastanawia mnie jeszcze czujnik temperatury silnika , miałem kiedyś podobny problem w innym aucie i okazało się , że jak czyściłem kostki przy silniku to nie wpiąłem dobrze kostki od czujnika temperatury ( moja wina ) okazało się że chłop podłączył do kompa auto i wyszło , że po zgaszeniu silnik ma temperaturę -120*C :shock:

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 20 lis 2013, 19:47

mdamian pisze:Zastanawia mnie jeszcze czujnik temperatury silnika , miałem kiedyś podobny problem w innym aucie i okazało się , że jak czyściłem kostki przy silniku to nie wpiąłem dobrze kostki od czujnika temperatury ( moja wina ) okazało się że chłop podłączył do kompa auto i wyszło , że po zgaszeniu silnik ma temperaturę -120*C
Napisałem ze sprawdzałem nawet juz wymieniłem na drugi orginał nic to nie pomogło
Bo to że przełączysz na PB podczas jazdy to nie znaczy , że wtryski nie podają gazu
wtryski nie puszczaja gazu sprawdzałem wykrywaczem nieszczelności w wezykach po zgaszeniu auta ale warto to sprawdzic

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 20 lis 2013, 19:49

A może regulator ciśnienia?

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 20 lis 2013, 21:13

No w przewodzie jest sucho ale sprobuje zatkac wezyk i pojezdzic bez niego

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 20 lis 2013, 21:31

szukaj problemu elektrycznego

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 20 lis 2013, 21:45

pepi pisze:szukaj problemu elektrycznego
A cos konkretniej?

Edit
Wczoraj zakreciłem na butli gaz, wypaliłem do końca, przejechałem na benzynie z 20 km i dalej to samo. Czyli gaz nie jest winowajca na to wyglada.
Jeszcze sie tak zastanawiam czy mogą mieć na to wpływ nastawniki? Dlaczego one, bo tez nie dawno wymieniłem ale wydaje mi sie ze problem był wcześniej i coraz bardziej sie nasila.
Zauważyłem ze po 15-40 min tak jest wczesniej lub później juz nie ma problemu z odpaleniem

[ Dodano: 2013-11-21, 09:49 ]
Gdzie znajde czujnik G28, czujnik obrotów wału korbowego?

Pan_Stefan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 29 wrz 2013, 09:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pan_Stefan » 21 lis 2013, 19:22

Nie wiem po co ruszasz gaz jak auto odpala zawsze na benzynie, wymień sobie filtr paliwa.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 21 lis 2013, 20:57

Pan_Stefan pisze:wymień sobie filtr paliwa.
A w jakim celu? skoro jest 3.7-3.8 bara na listwie
Uprzedze Twoja podpowiedz, pompe tez sprawdzałem:)

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 21 lis 2013, 21:14

uszek, Zwróciłeś uwagę jak zachowuje się wskaźnik temperatury na rozgrzanym silniku ? Czy nie masz tak że czasem oscyluje sobie 70 -90 ? No i jakie obroty masz tuż po uruchomieniu motoru.

Pan_Stefan, pomimo zakręcenia gazu lub nawet jego braku w zbiorniku sterownik LPG i jego osprzęt przy awarii może zakłócić pracę silnika.
Złego diabli nie biorą ...

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 21 lis 2013, 21:58

Pepeka pisze:Czy nie masz tak że czasem oscyluje sobie 70 -90 ? No i jakie obroty masz tuż po uruchomieniu motoru.
Nie ma takiego problemu na obu czujnikach, zreszta wskaznik niewiele tu pomaga bo komp dostaje dobre wartosci czujnik jest 4 pinowy 2 piny na wskaznik pozostałe 2 na kompa i przy kompie wszystko ok.

Obroty po odpaleniu w granicach 1000 jak jest zimny po kilkunastu sekundach spadaja do normy 650-700 tak samo przy jak dluzszym kreceniu tylko duzo szybciej opadaja do normy.


Jeszcze jest czasem tak ze jak wiem ze bedzie ciezko odpalał, to zakrece rozrusznikiem (dosłownie poł sek), wyłącze zapłon i znow go odpalam to pali bez wiekszych problemów.

Ja jednak obstawiam G28. On jest powiazany z g40 a przy ciepłym silniku G28 bierze udział.
Już go kupiłem i w przyszłym tyg bede chciał sie do niego dobrac.

bastek 4,2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 20 gru 2010, 20:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bastek 4,2 » 21 lis 2013, 22:21

Wymień G28 miałem tak samo jak chwilę pochodził to po wyłączeniu nie odpalał.
Musiałem poczekać jakiś czas i dopiero palił. Potem pojawił się błąd z czujnika brak sygnału sporadycznie.Wymieniłem na Bosch bo za oryginał trochę drogo i wszystko jest ok.
Silnik mam ten sam AQF.

Pan_Stefan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 29 wrz 2013, 09:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pan_Stefan » 22 lis 2013, 17:04

Mam podobne objawy miałem wrażenie że po wymianie filtra paliwa polepszyło się ale jest tak że przejade kawałek zgasze i za jakis czas chce odpalic a on dopiero zapala za 2 strzałem... Mówicie że to G28 ile to kosztuje i gdzie sie znajduje bo widziałem temat jest ale zdjęcia nie mogłem czy schematu znaleźc.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 22 lis 2013, 17:28

znajduje sie z lewej strony przy lewej połosi na laczeniu skrzyni z silnikiem. Kosztuje hmm ja dałem za boscha 150zl ale Ty masz co innego

Pan_Stefan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 29 wrz 2013, 09:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pan_Stefan » 22 lis 2013, 17:57

Jak załozysz to daj znac co i jak i do czego bede wdzieczny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl