Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 98 ] Wymiana panewek [AHC]

batmanS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 05 paź 2013, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: batmanS8 » 14 gru 2013, 10:48

No dobra wybaczam :P

Kwestia jest taka ,że wszystko co jest do zrobienia wykonuje sam własnymi rękami ,więc koszty roboty odpadają.
Bardzo nie liczne grono osób wie ,że silników V8 się nie remontuje a jedyną naprawą jaką można względnie wykonać to wymiana panewek i to najlepiej bez szlifu.

Kiedyś założyliśmy się z moim kolegą ,że odrestaurujemy na pracę dyplomową silnik z Audi V8 3.6, i powiem Wam Panowie ,że to było piekło ....
Schody zaczęły się gdy zdiagnozowaliśmy za duże odchyłki na cylindrach jak się okazało cylindry były z owalizowane to taka wada naszych silników V8 a właściwie bloków z aluminium i krzemu. Założenie nowych pierścieni w tym przypadku to zbrodnia ponieważ cylinder nie odzyskuje swoich parametrów po rozgrzaniu do temperatury roboczej.

Konieczny był szlif cylindrów w przypadku bloków z siluminium pierścienie nad wymiarowe odpadają...
Musieliśmy blok silnika TULEJOWAĆ tzn cylindry są szlifowane po czym montuje się tuleje wykonane z chromu które są mniej więcej grubości puszki od Coca-Coli
Z ich żywotnością jest tak jak z granatem bez zawleczki i zaprawde Wam powiem ,że nikt z Was nie chciał by mieć takiej "budowli" w silniku.

Najbardziej doświadczony człowiek w dziedzinie remontów silników Pan mgr Jurek Kunys polecam bo to najlepszy specjalista w tej dziedzinie w Poznaniu i Polsce, otwarcie twierdzi ,że jeżeli chodzi to nie dotykać - i ja mu wierze tym bardziej po tym co przeżyłem z silnikiem 3.6
Coś co może wydawać się druciarstwem niekiedy jest jedynym słusznym rozwiązaniem bo zawsze chodzi o najmniejszą ingerencje w silnik i jego fabryczne pasowania :]
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 14 gru 2013, 16:55

No czegoś dowiedziałem się z Twojego powyższego postu, będę mądrzejszy. Ale to mnie uświadomiło tylko żeby szukać całego motoru a nie babrać się i nie wiedzieć czy to coś da.
Jak bym wiedział że ciśnienie oleju na tych panewkach ucieka i nigdzie więcej, to co innego. Ale wszystkie elementy się zużywają, nie tylko panewki na korbach. Po naprawie może być faktycznie lepiej, ale na jak długo?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 gru 2013, 08:34

a wal nie jest jajowaty ?
jeśli już byś chciał robić to trzeba przed robotą praktycznie cały motor rozebrać wtedy można ocenić czy jest sens
a tak to jak sex ze sakiem leśnym bez prezerwatywy :P

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 15 gru 2013, 19:08

Kiedyś jak nam zaśpiewali za regenerację wału V6 pod Poznaniem ,to od razu zrezygnowaliśmy i do Krakowa kurs po drugi silnik importowany .

batmanS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 05 paź 2013, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: batmanS8 » 15 gru 2013, 21:13

Zasada jest prosta wał to stal węglowa ,panewki to stop metali kolorowych i tak to już jest ,że coś zostało zrobione tak aby zużywało się szybciej. Nie da się w normalnych warunkach eksploatacji zjechać czopów na wale....
Prosty sposób na zweryfikowanie wału zamontowanego w samochodzie ,mikromierz w rączki i mierzymy :)

Jak nie zostanę zbanowany to zamieszczę tu małą fotorelację.
Komplet panewek korbowodowych KOLBENSCHMIDTA (czyli oryginał ) to koszt 320zł.
Jeżeli motorownia przeżyje pierwszy "taniec" na odcince w czasie sprintu to będzie żyło ,jeżeli nie to piwko dla Was i szukam pieca do S8 :-D
Wydaje mi się ,że jeżeli regenerować wał to tylko poprzez nadłożenie chromu technicznego na wykorbienia i zrobienia z niego nominału .
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 15 gru 2013, 21:16

batmanS8 pisze:Jak nie zostanę zbanowany to zamieszczę tu małą fotorelację.
No foto to wspaniały pomysł :)
A niby ban za co? Nie widzę powodu <niewiem>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 gru 2013, 22:28

batmanS8 pisze:Nie da się w normalnych warunkach eksploatacji zjechać czopów na wale....
- wesoło mi :)
powodzenia z takim podejściem może to i dobre bo optymistyczne ale raczej do niczgo dobrego trwałego cię nie doprowadzi
ale jak to mówią trzeba się uczyć na swoich błędach ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl