Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 3.7PB/LPG ] Brak mocy, nierówna praca, przerywa

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

[D2 97 3.7PB/LPG ] Brak mocy, nierówna praca, przerywa

Post autor: Domowy » 16 gru 2013, 01:24

Witam Wszystkich,
Mam ogromny problem ze swoja A8.
Przerywa, nierówno pracuje i całkowicie brakuje jej mocy, powyżej 5 tyś jakby lepiej się zbiera.

Próbowałem już wszystkiego i brakuje mi powoli pomysłów.

Na początek wyłączyłem gaz i jeździłem tylko na PB - brak różnicy.
Świece wszystkie nowe.
Podmieniałem z innej A8 cewki i moduły - także bez zmian.
Testowana była przepływka - wydaje się być okej.

STAMP /min % g/s BTDC
792.13 7240 76.0 221.11 24.8


VCDS pokazuje różne błędy:

Kod: Zaznacz cały

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 15 December 2013, 20:12:21:0
Control Module Part Number: 4D0 907 557 Q
  Component and/or Version: 3,7L V8/4V  MOTR AT D01
           Software Coding: 04253
            Work Shop Code: WSC 00000
                      VCID: 3A07B1EB3547
3 Faults Found:
16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 35-10 -   - - Intermittent
16692 -  Cylinder 8: Misfire Detected
        P0308 - 35-10 -   - - Intermittent
16686 -  Cylinder 2: Misfire Detected
        P0302 - 35-10 -   - - Intermittent
20:12 2013-12-15

Po tym błędzie zamieniłem moduły miejscami oraz cewki 2 z 3.
Niestety ponownie pojawił się błąd także na 2 i 8 cylindrze.



VCDS z innego dnia:

Kod: Zaznacz cały

Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
   Controller: 4D0 907 557 Q
   Component: 3,7L V8/4V  MOTR AT D01
   Coding: 04253
   Shop #: WSC 00000
   VCID: 3A07B1EB3547
5 Faults Found:
17915 -  Idle Control Sys: Lower Regulation Limit Reached
            P1507 - 35-10 -   - - Intermittent
16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
            P0300 - 35-10 -   - - Intermittent
16692 -  Cylinder 8: Misfire Detected
            P0308 - 35-10 -   - - Intermittent
16686 -  Cylinder 2: Misfire Detected
            P0302 - 35-10 -   - - Intermittent
16535 -  Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Signal too Low
            P0151 - 35-10 -   - - Intermittent
Readiness: N/A

Czasem potrafi 2-3 dni jeździć i nie wyświetli żadnych błędów, samochód jednak dalej przerywa i brakuje mu mocy.

Aktualnie wypiętą mam instalację gazową łącznie z komputerem od gazu.

Czy ktoś ma pomysły co może być problemem braku mocy lub co jeszcze sprawdzić?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2013, 08:49 przez Domowy, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Post autor: ernesto » 16 gru 2013, 09:04

16684 P0300 412C Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów
17915 P1507 45FB Obroty jałowe- mały zasięg regulacji ISC
16692 P0308 4134 Cylinder 8 - wypadanie zapłonów
16686 P0302 412E Cylinder 2 - wypadanie zapłonów
16535 P0151 4097 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2- niskie napięcie

jak masz pewność że cewki i moduły były ok to można wykluczyć je z kręgu podejrzanych. Widzę że po wymianie dalej wypluwał braki na 2 i 8. Przepatrz przewody idące do cewek. Lubią na nich się sypać izolacje. Do sprawdzenia też sonda lambda.

Próbowałeś twardego reseta? Odłącz akumulator. Daj na zapłon w momencie kiedy aku będzie odłączony. Odczekaj 30min i podłącz. Odpal auto i pośmigaj troszkę na benzynie. W moim przypadku to pomogło.
Jeśli komp od lpg nałapie błędów to będzie się to przekładać na petrol.

Możliwe że winny jest też gaz. Niedomagania wtryskiwaczy lpg, nieszczelność w układzie zasilania. Przewody z biegiem czasu parcieją lub się przecierają. Ciągnie lewiznę i zaczyna szaleć.

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 16 gru 2013, 09:53

Gaz ma wymontowany.z tym resetem warto spróbować mi tez pomoglo.moze byc wiele przyczyn.sonda przewody

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 16 gru 2013, 11:39

Oczywiście próbowałem twardego resetu [ wtedy też dowiedziałem się, że nie mam kodu do radia :( ] niestety nic to nie pomogło.
Kasowałem tez adaptacje VAGiem także bez rezultatu.

Przez jakiś czas jeździłem w wyłączonym gazem, ostatnio odłączyłem gaz całkowicie. Kable podpięte są bezpośrednio do wtryskiwaczy benzynowych.

Sprawdzę jeszcze przewody.
Sondy wydają się okej - niby zmieniają napięcie w żądanym zakresie.

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 16 gru 2013, 12:00

Zobacz czy nie masz zalanej elektroniki

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 16 gru 2013, 16:48

A wtryskiwacze sprawdzałeś? I oringi na nich czy są szczelne?

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 16 gru 2013, 18:07

krystek78 pisze:Zobacz czy nie masz zalanej elektroniki
Postaram się jutro dokładnie to sprawdzić.
Gabriel pisze:A wtryskiwacze sprawdzałeś? I oringi na nich czy są szczelne?
Jak sprawdzić wtryskiwacze?
Jak wymieniałem węże od odmy to w jednym z wtryskiwaczy wymieniłem oring. Stary był już taki sobie. Same wtryskiwacze nie wyglądały by miały jakieś fizyczne uszkodzenie ale ciężko powiedzieć by są sprawne.
Pytanie tylko jeśli to wtryskiwacze to na LPG powinno być okej, a niestety na LPG tez auto kaprawo chodzi :(

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 gru 2013, 18:11

poszukaj lewizny gdzieś ;)

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 16 gru 2013, 19:04

Domowy pisze:Pytanie tylko jeśli to wtryskiwacze to na LPG powinno być okej, a niestety na LPG tez auto kaprawo chodzi :(
W takim razie kup sobie preparat do szukania nieszczelności jak sugeruje kolega
pepi pisze:poszukaj lewizny gdzieś ;)

ernesto

Post autor: ernesto » 16 gru 2013, 23:36

Domowy pisze:Pytanie tylko jeśli to wtryskiwacze to na LPG powinno być okej, a niestety na LPG tez auto kaprawo chodzi :(
lpg robi klona benzynowych. Jeśli na perolu będzie coś nie tak to będzie się to przekładać na lpg.
Uszczelnienie wtrysków możesz sprawdzić tak jak ja to robię. Leję naftę na wtryska w miejsce gdzie jest osadzony w kolektorze i patrze czy wsiąknie czy się utrzyma na powierzchni. Jeśli wsiąknie to znaczy że jest na nim nieszczelność. Najlepiej jest podawać naftę strzykawką.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 17 gru 2013, 07:35

bez urazu jak coś zaiskrzy to spalisz auto :)
tryska się jakiś preparatem typu WD-40 temu podobnym

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 17 gru 2013, 10:18

Sprawdz dokładnie kable idące do cewek nr. 2 i 8 , a jak nie to taka sugestia ciśnienie na cylindrach sprawdz może gniazda wypalone albo coś z zaworami .Ale osobiście stawiał bym na elektrykę .

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 18 gru 2013, 08:00

w weekend sprawdzę dokładnie wszystko o czym wspominaliście, może w końcu uda się znaleźć gdzie jest feler.

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 18 sty 2014, 23:00

po wielkich przygodach udało się w końcu znaleźć przyczynę ... powiązana była pośrednio z gazownikami ... a właściwie to z partaczami.

Prawdopodobnie jak chcieli się podpiąć do lambdy to podpięli się do złej wtyczki. Jak się zorientowali to ciach kabel i spoko. Niestety miejsce gdzie lutowali po pewnym czasie pękło i poniżej na zdjęciu widać co zastałem jak zdjąłem gumkę z wtyczki czujnika położenia wału:

Obrazek

po zlutowaniu kabelka silnik pracuje bez zarzutu, ładnie wkręca się na obroty i nie przerywa.
Zatem dziękuję wszystkim za pomoc i ... szerokości.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 19 sty 2014, 11:07

Gratki ;) A partaczom od lpg 1l ropy wylać na auto :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl