części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[OT]Spalanie-Kolejna dyskusja o LPG :)

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Hjeniu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 166
Rejestracja: 23 gru 2013, 09:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Hjeniu » 23 gru 2013, 21:43

Kwestia jak kto lubi
Mi auto na LPG przełącza się przy 40st.
W przypadku przekroczenia 5000obr. przełącza się na PB

Jakoś psycha mi nie pozwala jeździć na innych ustawieniach

O ile w lecie auto w zasadzie startuje już na LPG to w zimie zużycie PB już jest odczuwalne. W zeszłym roku pod korek zatankowałem w grudniu i rezerwa zapaliła się w okolicach marca

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 gru 2013, 21:47

ja mam 10 ustawione obecnie ;)
ale i tak na bliskich trasach tak koło domu praktycznie śmigam na paliwie
co do podpierania się paliwem od pewnych obrotów robi się to wtedy jak instalka ma spadki ciśnienia zazwyczaj winny jest jeden reduktor temu :)

Hjeniu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 166
Rejestracja: 23 gru 2013, 09:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Hjeniu » 23 gru 2013, 21:55

Reduktor wyrabia bez problemu ja mam u siebie tylko ACK

Gość

Post autor: Gość » 24 gru 2013, 00:32

Hjeniu, Nie wiem czemu masz ustawione że powyżej 5tys się przełącza na pb?
Jesli jeden reduktor nie wyrabia w jakimś mocniejszym silniku to można ustawić wspomaganie sie PB ale nie przełączanie.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 24 gru 2013, 01:07

Apophis pisze:Hjeniu, Nie wiem czemu masz ustawione że powyżej 5tys się przełącza na pb?
Jesli jeden reduktor nie wyrabia w jakimś mocniejszym silniku to można ustawić wspomaganie sie PB ale nie przełączanie.
...a to dobre jest, nie słyszałem o czymś takim w ogóle <hmm>
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 24 gru 2013, 01:14

martin_rs4 pisze:..a to dobre jest, nie słyszałem o czymś takim w ogóle <hmm>
W BRC na pewno jest taka opcja żeby sie instalka mogła wspomagać PB w przypadku gdy juz nie wyrabia. Nie powoduje to szkód dla silnika z powodu za ubogiej instalki a i np w mocniejszym motorze jak S8 nie trzeba wkładać dwóch reduktorów tylko na jednym spokojnie sobie latasz a gdy depniesz to braki weźmie sobie z drugiego baku :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 24 gru 2013, 08:57

No oki fajnie to brzmi, tylko jak to jest w druga strone? PB zostaje wyłączone automstycznie ponizej jakiegos zakresu obrotów czy jak?
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 24 gru 2013, 11:12

W stagu np jest taka opcja nie zaznaczasz opcji ,,wyłącz przy pierwszym" powyżej masz czas błędu ciśnienia i obok jest ustawiane ciśnienie robocze i minimalne.
Gdy ciśnienie spadnie poniżej minimalnego na czas dłuższy niż czas błędu ciśnienia wtedy sterownik wspiera się PB po czym jak ciśnienie wzrośnie powyzej minimalnego to wraca znów na LPG.

Lub tak jak ma kolega wyżej ustawiasz próg max obrotów na LPG i wtedy tylko do 5tys na LPG a reszta na Pb

Obrazek

Kolego pepi jaki masz reduktor? Golda?

Hjeniu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 166
Rejestracja: 23 gru 2013, 09:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Hjeniu » 24 gru 2013, 11:46

Tak mi gazownicy ustawili, powiedzieli że tak ma być bo instalacja na gwarancji i w razie reklamacji bla bla bla....

Nie wnikam i tak nie przekraczam tych obrotów

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 24 gru 2013, 11:59

to i ja musze zejechac do mojego lpg magika zeby mi tak ustawil. :) z regoly zawsze robilem tak ze jak chcialem depnac mocniej to wylaczalem lpg manualnie ale podobnie jak Hjeniu zadko osiagam takie obroty :]
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 24 gru 2013, 13:50

Panowie uważam że ustawianie przełączania powyżej 5tyś obr to jakieś nieporozumienie i nie widzę sensu by to stosować-co innego ustawienie wspomagania się PB pod wysokim obciążeniem lub po prostu gdy reduktor juz nie daje rady to już ok i w razie buta auto jest wydolne ale nie spalamy samej PB.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 gru 2013, 15:55

to po co wam lpg ?
auto ma tak samo pracować w pełnym zakresie obrotów
i nie ma znaczenie na jakim paliwie

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 24 gru 2013, 18:56

święte słowa. LPG zakłada się po to żeby na nim jezdzić a nie na obu paliwach. Po to dobiera się instalację do odpowiedniego modelu samochodu, aby obsłużyła pełen zakres obrotów i mocy samochodu.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 24 gru 2013, 20:03

pepi pisze:to po co wam lpg ?
auto ma tak samo pracować w pełnym zakresie obrotów
i nie ma znaczenie na jakim paliwie
Polać temu Panu, jak auto miało by mi sie podpierać benzyna przy wyzszych obrotach to bym LPG nie montował, a w naszych autach cała zabawa zaczyna sie od 3,5tys obr ;-)

[ Dodano: 2013-12-24, 20:05 ]
Gabriel pisze:święte słowa. LPG zakłada się po to żeby na nim jezdzić a nie na obu paliwach. Po to dobiera się instalację do odpowiedniego modelu samochodu, aby obsłużyła pełen zakres obrotów i mocy samochodu.
A BRC tego nie potrafi :-)

Gość

Post autor: Gość » 24 gru 2013, 20:08

Jestem tego samego zdania ale jesli ktoś chce zaoszczędzic na instalce i nie pakowac dwóch reduktorów bo wiekszośc czasu jeździ spokojnie to wtedy wspomaganie na wyższych obciążeniach może być-wspomaganie i nic więcej. Ja np mając S8 i jeden reduktor to może 5-10% czasu bym korzystał z tego wspomagania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl