[D3 ALL ] Czujniki ciśnienia w oponach - problem.
jeśli jest tak to znów pokazujemy sie polacy mechanicy z gorszej strony... ehhh i gdzie ta europa
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Wyobraź sobie, że jak masz niski profil opony, to nawet nie poczujesz, że jedziesz bez powietrza. Zanim się zorientujesz, opona będzie do wymiany. Tak zawsze masz to pod kontrolą. Więc co lepsze? Zarobić parę groszy na sprzedaży czujników i potem stracić na kupnie nowych opon, czy lepiej założyć i mieć spokojną głowę?Byczek pisze:Waszym zdaniem to czujniki są potrzebne, czy to zbędny bajer?
Więc czy warto je zakładać, to sam sobie musisz odpowiedzieć.
Tak właśnie w ubiegłym roku zajechałem oponę.... ostatnie 2km pokonałem po kocich łbach i bladego pojęcia nie miałem, że jadę bez powietrza.... po zdjęciu koła okazało się, że opona to już śmietnik.Simone331 pisze:Wyobraź sobie, że jak masz niski profil opony, to nawet nie poczujesz, że jedziesz bez powietrza. Zanim się zorientujesz, opona będzie do wymiany. Tak zawsze masz to pod kontrolą. Więc co lepsze?
W tym roku na moje 20-tki wjeżdżają nowe opony i obowiązkowo komplet nowych czujników 8-)
Stare czujniki coś nie trybiły i ich nie zamontowałem noi skończyło się przekładką całego kompletu opon - dobrze, że miałem w garażu takie "awaryjne" 20-tki bo musiałbym na gwałt kupować :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 17
- Rejestracja: 22 cze 2013, 12:40
- Lokalizacja: Olsztyn
FOSS, w garazu awaryjne 20-stki Twoj garaz, to musi byc kopalnia skarbow
Odswieze temat. W letnich 20" mam czujniki, a w zimowych 18" mialem miec.. Jak sie okazalo po zwaleniu opon, jednak ich nie mam. Zastanawiam sie nad dokupieniem jakichs uzywanych z allegrosza, ale nie wiem jakie beda pasowaly. Nie moge sie aktualnie podlaczyc vcds'em, aby sprawdzic co tam w opcjach jest do wyboru. Moze ktos podpowie czy mozna dowolne o donaj czestotoliwosci, np 433MHz, czy musi byc konkretny model?
Letnich jeszcze nie zwalalem z felg, wiec nie wiem co tam siedzi.
Czy moze ktos wie, albo moze zerknac czy jak sie podepniemy vcds'em to tam jest kilka modeli czujnikow do wyboru???
Odswieze temat. W letnich 20" mam czujniki, a w zimowych 18" mialem miec.. Jak sie okazalo po zwaleniu opon, jednak ich nie mam. Zastanawiam sie nad dokupieniem jakichs uzywanych z allegrosza, ale nie wiem jakie beda pasowaly. Nie moge sie aktualnie podlaczyc vcds'em, aby sprawdzic co tam w opcjach jest do wyboru. Moze ktos podpowie czy mozna dowolne o donaj czestotoliwosci, np 433MHz, czy musi byc konkretny model?
Letnich jeszcze nie zwalalem z felg, wiec nie wiem co tam siedzi.
Czy moze ktos wie, albo moze zerknac czy jak sie podepniemy vcds'em to tam jest kilka modeli czujnikow do wyboru???
Marcin
W12+Z1000SX
W12+Z1000SX
Niestety dobre czasy się skończyły i aktualnie mam tylko 2 komplety kół - zima 18" i lato 20"JohnyBravo pisze:FOSS, w garazu awaryjne 20-stki Twoj garaz, to musi byc kopalnia skarbow
Czujniki:JohnyBravo pisze:Czy moze ktos wie, albo moze zerknac czy jak sie podepniemy vcds'em to tam jest kilka modeli czujnikow do wyboru???
4D0.907.275.C dla wyposażenia 7K1,7K3
4D0.907.275.D dla wyposażenia 7K4
4D0.907.275.E dla wyposażenia 7K5
O ile dobrze kojarzę to 7Kx to rodzaj systemu kontroli ciśnienia..... np. u mnie jest 7K3 i jak na wiosnę kupowałem komplet nowych czujników to kupiłem z numerem 4D0.907.275.C
Dla 7K4 i 7K5 wg. ETKI są inne anteny w nadkolach ale nie zagłębiałem się w temat czy litera na czujnikach kontroli ciśnienia (C,D,E) ma rzeczywiście tak istotne znaczenie dla sprawnego działania systemu.
Sterownik i tak trzeba poprawnie zakodować..... pod częstotliwość czujników oraz pod zadane ciśnienie w oponach.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 17
- Rejestracja: 22 cze 2013, 12:40
- Lokalizacja: Olsztyn
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Raczej po VINie będzie widać co to za wyposażenie jest. Na stronie http://sklep.benepol.pl/sklep/ patrząc na kod 4D0907275C dena za sztukę: -777- zł
Witam podepnę się pod temat.
Mam następujące pytanie/problem.
W A8 jest system kontroli ciśnienia w oponach. Czujniki są w 4 kołach jezdnych i kole zapasowym. Każde koło jezdne ma swój odbiornik umieszczony w zakolu. Jak jest z kołem zapasowym ? Do niego też jest odbiornik ? Na rysunkach które przegrzebałem wszędzie są tylko 4 odbiorniki i 5 czujników znajdujących się w kołach. Mam problem tego typu że MMI nie pokazuje cisnienia w kole zapasowym. Jak podłaczę się VAG-COM'em to na kanale od parametrów koła zapasowego pokazuje mi "nie rozpoznano". Zmieniłem czujnik na inny ale dalej tak jest. Jak miałem letni komplet to układ nie chciał się wogóle zaincjalizować pomimo tego że pozostałe czujniki się rejestrowały. Na zimowym komplecie jest ok tyle tylko że brak wskazania ciśnienia w kole zapasowym. Jak to ugryźć ?
Mam następujące pytanie/problem.
W A8 jest system kontroli ciśnienia w oponach. Czujniki są w 4 kołach jezdnych i kole zapasowym. Każde koło jezdne ma swój odbiornik umieszczony w zakolu. Jak jest z kołem zapasowym ? Do niego też jest odbiornik ? Na rysunkach które przegrzebałem wszędzie są tylko 4 odbiorniki i 5 czujników znajdujących się w kołach. Mam problem tego typu że MMI nie pokazuje cisnienia w kole zapasowym. Jak podłaczę się VAG-COM'em to na kanale od parametrów koła zapasowego pokazuje mi "nie rozpoznano". Zmieniłem czujnik na inny ale dalej tak jest. Jak miałem letni komplet to układ nie chciał się wogóle zaincjalizować pomimo tego że pozostałe czujniki się rejestrowały. Na zimowym komplecie jest ok tyle tylko że brak wskazania ciśnienia w kole zapasowym. Jak to ugryźć ?
W VCDS kodu wyposażenia nie będzie..... raczej tylko numer sterownika ale nie wiem który sterownik do jakiego kodu jest.JohnyBravo pisze:... a ten nr wyposażenia 7Kx jest widoczny z vcds czy skąd mam wiedzieć??
Po numerze VIN na liście wyposażenia znajdziesz. W ASO jak zapytasz to po numerze VIN wytypują poprawny numer czujnika ciśnienia.
U mnie wg. VIN jest 7K3 czyli "Reifendruckkontrolle, Frequenz 433MHz High"
Już nie pamiętam i chyba wolałbym nie pamiętać...... 5 sztuk kupowałem pomarańczowych bo jeszcze do zapasu który również mam na 20" Multispoke..... ale nie kupowałem ich z ASO tylko z Allegro więc na pewno nie płaciłem po 777pln za sztukę.JohnyBravo pisze:Ile wybuliłeś za komplet nowych? Z tego co się orientuję, to w ASO kosztują prawie tyle co komplet nowych opon, więc przesadzają. Chyba, że źle coś wyczytałem.
Generalnie temat rozpoznałeś dobrze - ja też wiem tylko o 4 antenach po jednej w każdym nadkolu.tobi pisze:W A8 jest system kontroli ciśnienia w oponach. Czujniki są w 4 kołach jezdnych i kole zapasowym. Każde koło jezdne ma swój odbiornik umieszczony w zakolu. Jak jest z kołem zapasowym ? Do niego też jest odbiornik ? Na rysunkach które przegrzebałem wszędzie są tylko 4 odbiorniki i 5 czujników znajdujących się w kołach. Mam problem tego typu że MMI nie pokazuje cisnienia w kole zapasowym. Jak podłaczę się VAG-COM'em to na kanale od parametrów koła zapasowego pokazuje mi "nie rozpoznano". Zmieniłem czujnik na inny ale dalej tak jest. Jak miałem letni komplet to układ nie chciał się wogóle zaincjalizować pomimo tego że pozostałe czujniki się rejestrowały. Na zimowym komplecie jest ok tyle tylko że brak wskazania ciśnienia w kole zapasowym. Jak to ugryźć ?
Może położenie koła zapasowego ma znaczenie - tzn. wentyl z czujnikiem jak najbardziej w bok w kierunku jednej z anten.
Ja, zanim piąty czujnik wrzuciłem do zapasu, woziłem go chwilę w lewym boczku bagażnika przy navi i wtedy MMI czytało mi z niego ciśnienie (jego brak oczywiście) oraz temperaturę (w bagażniku) więc domniemuję, że antena w tylnym nadkolu może czytać jednocześnie parametry z dwóch różnych czujników kół.
A co najśmieszniejsze (a właściwie tragiczne) to to, że po obniżeniu i poszerzeniu tak jak obecnie to mam czujniki nie chcą się komunikować z antenami i pierdut raz system działa poprawnie a innym razem wywala mi błędy.
Zmieniłem nawet w nadkolach położenie anten co by pójść śladem poszerzenia ale niewiele to pomogło więc cóż........ nie wiem czy jestem dobrą osobą do pomocy w tym zakresie bo u mnie ten system również nie działa poprawnie i jak wywala mi błąd w komunikacji to go po prostu wyłączam......
nie mam siły się z tym bawić i chwilowo sobie to odpuściłem
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Zmienię jeszcze ustawienie tego czujnika w kole zapasowym. Generalnie to mam problem z letnim kompletem. Wszystkie czujniki od kół jezdnych się zgłaszają (przeglądałem VAG_COM'em na poszczególnych kanałach) jednak cały system pokazuje że ma usterkę. Nie zgłasza się tylko czujnik koła zapasowego. Do tej pory myślałem że jak jest uszkodzony więcej niż jeden czujnik to wtedy dostaję ten komunikat. Jednak jest jeszcze coś.
Zimowy komplet rusza bez problemu.
Zimowy komplet rusza bez problemu.
Letni komplet i znowu problemy.
Przeglądałem grupę A6 w temacie TPMS. Jest tam opis jak to ustrojstwo założyć.
Opis dotyczy kodu 7K3.
Piszą że do A6 wymagane są czujniki 4F0 907 275B
Sterownik jest taki sam w A6 i w A8.
Nie podejdą czujniki z A6 ? czy trzeba antenki powymieniać ? Może warto bo czujniki do A6 z 2010 roku są w "ludzkich" cenach. Do A8 to same padaki.
Przeglądałem grupę A6 w temacie TPMS. Jest tam opis jak to ustrojstwo założyć.
Opis dotyczy kodu 7K3.
Piszą że do A6 wymagane są czujniki 4F0 907 275B
Sterownik jest taki sam w A6 i w A8.
Nie podejdą czujniki z A6 ? czy trzeba antenki powymieniać ? Może warto bo czujniki do A6 z 2010 roku są w "ludzkich" cenach. Do A8 to same padaki.