części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[OT] z tematu dziq111-Swapowanie na tedei

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 31 gru 2013, 07:38

Wiara czyni cuda ;) kolega ma a6 1.9 tdi chyba 220km.targa to zdrowo

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 31 gru 2013, 09:31

Spróbuj przejechac 1000km trasy na autostradach takim silnikiem, szana że cos się wysypie jest spora. Seryjny V8 nie bedzie nawet wzruszony.

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 31 gru 2013, 12:27

Zgadza sie ale nie ma co porównywać tych silników. Wszystko ma swoje plusy i minusy.jeden woli córkę a drugi teściową ;)

caro86wlkp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 109
Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
Lokalizacja: Konin

Post autor: caro86wlkp » 02 sty 2014, 18:46

sam kiedyś myślałem na takim dupowozem z 1.9tdi. większość części silnikowych do poniesienia mocy w 1.9tdi VP miałem już na półce i szukając skrzyni trafiłem na a6 quattro z martwym 2.5tdi. no i tam wpadł 1.9 tdi AFN. po montażu wszystkiego wyszło 216km/434nm. waga z nowym silnikiem i rezerwą w zbiorniku wyszła około 1625kg. wbrew powszechnym opinią upalam ją już rok, spalanie pod moją nogą nie schodzi poniżej 8l, lawete z autem też czasem sie pociągnie. nie mówię że to jest silnik lepszy od 4.2 ale na pewno tańszy w eksploatacji.
tak idzie od 0

Gość

Post autor: Gość » 02 sty 2014, 18:51

caro86wlkp pisze:tak idzie od 0
Niedawno testowałem A4 2.0 tdi PD (tak to ten szajs) 140PS i szedł o niebo lepiej.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 02 sty 2014, 21:44

caro86wlkp pisze:tak idzie od 0
I właśnie tu widać , jak autko przyśpiesza od 100- w górę .
Przy 160km/g już zacząłem się śmiać , może i w mieście to jakoś daje radę , ale przy wyprzedzaniu 1(lub 2) tira na ruchliwej drodze to potrzebujesz sporo miejsca .

caro86wlkp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 109
Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
Lokalizacja: Konin

Post autor: caro86wlkp » 03 sty 2014, 00:38

spuście trochę z tonu bo wyczuwam niepotrzebną agresje. ideą swapu na 1.9tdi jest żeby jeździć tanio i mieć tanią i prostą eksploatacje. każdy rozumny człowiek wie żeby latać od 160 w górę trzeba najlepiej zainwestować w duży wolnossący benzynowy silnik a nie mały z turbiną. jeśli macie umiejętności i drogi na takie prędkości to tylko wam zazdroszczę. u mnie takich dróg nie ma to po co inwestować skoro nie można skorzystać. Ja wiem że to jest forum a8 i jak ktoś nie ma 4.2 pod masą to nie jest gość. Ale takie są czasy że każdy szuka oszczędności w taki czy inny sposób i będą następne swapy na 1.9.

ernesto

Post autor: ernesto » 03 sty 2014, 01:00

1.9 TDI to jest oszczędność i świadomość tego że nie ma co wychylać się przed orkiestrę. Wiedząc że nie masz czym pojechać nie wychylasz się. W dzisiejszych czasach gdzie pojazdy ciężarowe mkną z prędkością ponad 100 km/h nie odważysz się wyprzedzić jeśli nie masz czym. Nie neguje nikogo, nie ocenia, nie tępię. Ale nie trawie ludzi co zabierają się do wyprzedzania czymś co nie ma możliwości przyspieszenia w taki sposób by wykonać dany manewr szybko i bezpiecznie. Skoro ktoś ma odwagę nie ma problemu tylko niech to robi tak by nie zabić nikogo przy okazji.
Dam Ci przykład: któregoś dnia wracałem od teściowej i jechałem za MB W210 gość zabrał się za wyprzedzanie więc poszedłem za nim. Temu w połowie manewru brakło wigoru a z naprzeciwka wyleciała osobówka, redukcja z 5 na 3 i na trzeciego zmusił mnie bym go wyprzedził po lewej razem z tym którego on wyprzedzał.

A8 1.9 TDI to wersja dla takich co przemieszczają się z punktu A do B w wersji ekonomicznej ale mających świadomość że to auto nie jedzie tak jak wygląda lub tak jak chcieli byśmy żeby jechało. tu nie chodzi o drogi by lecieć powyżej 160. Tu chodzi o moment by móc sprawnie i szybko wyprzedzić pojazd bez stwarzania zagrożenia. I nikt mi nie powie że mając pojazd mażący prawie dwie tony z napędem na obie osie i mocą 110KM jest w stanie sprawnie wyprzedzić cokolwiek. To nie jest A4 czy A6 gdzie samochód jest lżejszy. Skoro tak ktoś chce bronić 1.9 TDI w A8 to niech przeliczy sobie stosunek mocy do masy i taki motor włoży w swój pojazd wtedy pogadamy o bezpieczeństwie na drogach i kwestii sprawnego poruszania się.

Albo oszczędność i rozsądek albo jego brak i głupota.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 03 sty 2014, 03:12

ernesto pisze:nie trawie ludzi co zabierają się do wyprzedzania czymś co nie ma możliwości przyspieszenia w taki sposób by wykonać dany manewr szybko i bezpiecznie. Skoro ktoś ma odwagę nie ma problemu tylko niech to robi tak by nie zabić nikogo przy okazji.
Święte słowa, tylko jak to się ma do Twojego przykładu:
ernesto pisze:któregoś dnia wracałem od teściowej i jechałem za MB W210 gość zabrał się za wyprzedzanie więc poszedłem za nim. Temu w połowie manewru brakło wigoru a z naprzeciwka wyleciała osobówka, redukcja z 5 na 3 i na trzeciego zmusił mnie bym go wyprzedził po lewej razem z tym którego on wyprzedzał.
Za taki manewr jaki Ty właśnie wykonałeś to się powinno ...... i tu się w język ugryzę, z szacunku dla innych czytających.

Wracając do tematu to przyznam że podziwiam osoby które dokonały modyfikacji opisanych, ponieważ ja sam bym nie dał rady. Brakuje mi wiedzy i umiejętności pewnych. Bo włożyć silnik to jedno a podrasować go i zestroić to drugie, tu moje możliwości się kończą. A sądzę że większość krytykujących to by nawet nie dała rady przełożyć tego 1,9.
Poza tym chwalą się tym co zrobili, bo jest czym, skoro sami tego dokonali. W dodatku nie słyszałem żeby któryś z tych 1,9 był budowany po to aby stawać na 1,4 mili.
W dodatku jestem zaskoczony pozytywnie jak dynamicznie rozpędza taki 1,9 auto wagi A6,wyprzedanie ciężarówek akurat to nie problem zauważam po obejrzeniu
caro86wlkp pisze:0

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 03 sty 2014, 12:16

Gabriel pisze: ernesto napisał
któregoś dnia wracałem od teściowej i jechałem za MB W210 gość zabrał się za wyprzedzanie więc poszedłem za nim. Temu w połowie manewru brakło wigoru a z naprzeciwka wyleciała osobówka, redukcja z 5 na 3 i na trzeciego zmusił mnie bym go wyprzedził po lewej razem z tym którego on wyprzedzał.

Za taki manewr jaki Ty właśnie wykonałeś to się powinno ...... i tu się w język ugryzę, z szacunku dla innych czytających.
Uciekał ze strefy zagrożenie przed jeszcze większym zagrożeniem.. Ale złota zasada jest taka, że jeśli nie mamy pewności to nie wyprzedzamy :)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Gość

Post autor: Gość » 03 sty 2014, 13:45

krzychu22.p1i pisze:Ale złota zasada jest taka, że jeśli nie mamy pewności to nie wyprzedzamy :)
Uściślając.

Nikt tu nie denerwuje sie o to że ktoś sobie wsadza klekota pod maskę a o to że to oczywista profanacja limuzyny A8.
Większość z nas na pewno (w tym ja) wyraża podziw umiejętnościom tych co te swapy robią i te auta potrafią potem bez choroby poswapowej jeździć.
Ale tłumaczenie że robi sie to dla ekonomiki jest chyba przesadzone ponieważ ekonomicznie to jest do 2.8 wstawić sobie LPG i pozostać już w oryginale.

Ja oprócz A8 posiadam jeszcze Nexie 1,5 bez LPG i koszty paliwa do A8 z LPG i nexi bez sa praktycznie takie same.

Powyżej napisałem po obejrzeniu filmika że to lipa cały ten SWAP bo spodziewałem sie po tym wypowiedziach czegos lepszego. Widząc jak to się zachowuje i jaką trzeba w to prace włozyć stwierdzam że gra nie warta żadnej świeczki.

Ja akurat mieszkam tam gdzie można szybko jeździc więc dla mnie tym bardziej lepsze duże V8 niz klekot R4.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 03 sty 2014, 14:44

caro86wlkp pisze:Ja wiem że to jest forum a8 i jak ktoś nie ma 4.2 pod masą to nie jest gość.
Nie o to chodzi , tylko o to że jak ktoś chce 1.9 TDI to niech kupi sobie golfa 4 czy 5 , tam ten silnik spokojnie sobie radzi .
ernesto pisze:A8 1.9 TDI to wersja dla takich co przemieszczają się z punktu A do B
Jakie A8 ??????
Takie w ogóle wychodziło ????
Tak wiem , to na pewno wersja specjalna <tjaa>
Apophis pisze:Ja oprócz A8 posiadam jeszcze Nexie 1,5 bez LPG i koszty paliwa do A8 z LPG i nexi bez sa praktycznie takie same.
I tu się zgadzam w 100% , po co robić jakieś g..no z porządnego auta ???
Chyba tylko po to by powiedzieć , że mam 1.9 TDI w A8 i spala mi ...L/100km
Ciągle zapominamy , że A8 to auto na trasę , a nie żeby śmigać po mieście .
Do miasta polecam A3 1.9 tdi , spalanie w granicach 7L/100km , trasa około 5.5L/100km , no i nie zapomnijmy o tym , że A3 nie ma problemu z wyprzedzaniem takiego jak A8 .



Tylko czekać , aż wyskoczy jakiś magik z D3 1.9 TDI , bo mu mało pali <niewiem>

ernesto

Post autor: ernesto » 03 sty 2014, 20:48

mdamian, oj Damian wiesz o co mi chodziło ;) Szczerze gdybym jeździł na taksówce to takie połączenie typu swap był by rewelacyjnym połączeniem. Wytrzymały pojazd, wszechstronny, pojemny i prosty silnik.
A co do samego swapu to tak jak napisałem tu kiedyś i tak jak inni piszą że to naprawdę odwaga i wyczyn, chęć zaparcia by zrobić takie coś.

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 03 sty 2014, 20:56

Dzisiaj brat hamowal Passata 1.9tdi (130KM, sedan), przebieg 380tys km i wyszło 137 KM, 370 momentu obrotowego, nie podam tylko przy jakich prędkościach obrotowych silnika.

[ Dodano: 2014-01-03, 20:58 ]
Dodam że bez żadnych chipów, tylko seria fabryczna.

Awatar użytkownika
Szopen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 141
Rejestracja: 15 mar 2010, 22:52
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Szopen » 03 sty 2014, 21:28

Apophis już nie przesadzaj ta A6 1.9tdi patrzac na przyspieszenie to ma w okolicach 8 sekund a takie 2.0tdi140km ma w granicach 10 sekund. Naprawde ładnie jedzie jak na A6 i to w quattro. Super alternatywa dla kogoś komu kończy się 2.5tdi v6.
Dla mnie wrzucenie 1.9tdi do A8 to nie jest profanacja. Jeśli miałbym 2.5tdi w A8 i by mi padł motor i bym mial dwie opcje przykładowo wrzucic taki sam motor za 4000zł lub zrobić swapa na 1.9tdi(130km) i podkręcić je na okolice 190 za 6000zł to bym wybrał 2 opcje :-)
Pozdrawiam <okioki>
No quattro no fun ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl