[D2 96 4.2PB/LPG ] Czujnik temperatury silnika
[D2 96 4.2PB/LPG ] Czujnik temperatury silnika
witam.Gdzie znajduje sie w 4.2 czujnik temp silnika? Czy ten czujnik moze byc powodem zapalania sie kontrolki CAT i wywalania 4 cylindrow podczas jazdy? Z problemem tym nie moge uporac sie od paru miesiecy. Na kompie wyskakuje kilka bledow ale kasuja sie a ten czujnik nie chce wiec musze zmienic.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2015, 08:27 przez paulo79, łącznie zmieniany 2 razy.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Witam. Był dzisiaj u mnie kolega który posiada A8 D2 95r 4,2l benzyna-gaz.
Powiedział, że jak jedzie na gazie zapala mu się kontrolka CAT. Napewno wypadają zapłony.
Po podłaczeniu VAGA potwierdziłem że wypadają mu zapłony, ale nie tylko na jednej stronie tylko chyba cylinder 3,4,7,8,5 pojawił się też błąd czujnika G62 temperatury cieczy chłodzącej. Przypomniało mi się, że w zeszłym tygodniu było podobnie: inna kombinacja cylindrów ale czujnik G62 to samo.
Kolega powiedział że silnik nie osiąga mu temp 90 stopni. Dodam, że wypadanie zapłonów tylko na gazie. Na benzynie temp bez zmian ale śmiga i zapłony nie wypadają.
Po wykasowaniu błędów zaczął chodzić na gazie, zrobiliśmy rundkę po mieście i temp podeszła tak do około 85 stopni. Na dlugo to napewno nie pomoże tak jak ostatnio.
Kolega mój męczy się z gazem od poczatku jak kupił to auto (Było już z gazem). Wymieniał już fajko cewki i powinno być ok. Ostatnio był u jakiegoś gazownika i ten dołożył mu drugi reduktor, niby wyregulował i miał śmigać. Efekty jak wyżej. Proszę o jakąś radę. Domyślam się, że czujnikG62 będzie do wymiany, ale czy to może byc przyczyną, że wariuje gazie? Czy to zbieg okoliczności.
Powiedział, że jak jedzie na gazie zapala mu się kontrolka CAT. Napewno wypadają zapłony.
Po podłaczeniu VAGA potwierdziłem że wypadają mu zapłony, ale nie tylko na jednej stronie tylko chyba cylinder 3,4,7,8,5 pojawił się też błąd czujnika G62 temperatury cieczy chłodzącej. Przypomniało mi się, że w zeszłym tygodniu było podobnie: inna kombinacja cylindrów ale czujnik G62 to samo.
Kolega powiedział że silnik nie osiąga mu temp 90 stopni. Dodam, że wypadanie zapłonów tylko na gazie. Na benzynie temp bez zmian ale śmiga i zapłony nie wypadają.
Po wykasowaniu błędów zaczął chodzić na gazie, zrobiliśmy rundkę po mieście i temp podeszła tak do około 85 stopni. Na dlugo to napewno nie pomoże tak jak ostatnio.
Kolega mój męczy się z gazem od poczatku jak kupił to auto (Było już z gazem). Wymieniał już fajko cewki i powinno być ok. Ostatnio był u jakiegoś gazownika i ten dołożył mu drugi reduktor, niby wyregulował i miał śmigać. Efekty jak wyżej. Proszę o jakąś radę. Domyślam się, że czujnikG62 będzie do wymiany, ale czy to może byc przyczyną, że wariuje gazie? Czy to zbieg okoliczności.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Instalka jest firmy LPGas model STELLA, wtryski najprawdopodobniej też, reduktor ten co był i ten który ostatnio dołożyli nie wiemy.
Jeszcze jedno mnie zdziwiło to to, że dołożyli drugi reduktor, ja mam jeden i auto śmiga, a ci gazownicy powiedzieli, że nawet jeden reduktor, który obsłuży motor do 380km u nie go nie wystarczy, podobno zakładali i nie auto nie jeździło dobrze?
To, że pewnie coś pokrecone jest z instalacją to jedno, ale czy nie jest tak, że wariuje ten czujnik temperatury, komputer ma złe odczyty i podaje niewłaściwą dawkę gazu i wtedy sondy maja złe odczyty i wywala te zapłony?. Nie wiem, nie jestem mechanikiem, a juz napewno specem od gazu. Chciałbym zasięgnąć rady mądrzejszych w tych sprawach.
Jeszcze jedno mnie zdziwiło to to, że dołożyli drugi reduktor, ja mam jeden i auto śmiga, a ci gazownicy powiedzieli, że nawet jeden reduktor, który obsłuży motor do 380km u nie go nie wystarczy, podobno zakładali i nie auto nie jeździło dobrze?
To, że pewnie coś pokrecone jest z instalacją to jedno, ale czy nie jest tak, że wariuje ten czujnik temperatury, komputer ma złe odczyty i podaje niewłaściwą dawkę gazu i wtedy sondy maja złe odczyty i wywala te zapłony?. Nie wiem, nie jestem mechanikiem, a juz napewno specem od gazu. Chciałbym zasięgnąć rady mądrzejszych w tych sprawach.
Witam Mam ten sam problem z zaplonem a nawet mialem ,tez mi wypadal zaplon tylko na 5678 i jeden madry gazowiec powiedzial ze to reduktor, ze za maly i niedaje sobie rady (reduktor KME) dlategoniechce jechac , nie dogrzewa gazu, gaz sie skrapla na wtryskach i listwa odcina zaplon. Mysle sobie pojade do inego , zeby potwierdzil, a tamten mowi zebym sobie wymienil swiece ,fajki i byc moze jak to nic nie da to listwy zregenerowal bo sa zużyte. Nie robilem nic jezdzilem dalej, za jakis czas zmienilem gazownie i cisne mu a ona wkreca sie jak glupia, wczesniej odcinalo przy 6000 teraz ciagnie do 7000 bledy ustapily moze gazobiec cos mieszal niewiem , nic nie mowil no i spalanie wzroslo bo z ok 13,5 14 do 16. teraz na zimnym troszke kuleje zakladam ze to swiece, zmienie zobacze. zakladam ze to wszystko moglo byc spowodowane mrozem , odnotowalem u siebie -26 tak wiec niewiem ocencie...