![]() |
![]() |
[D2 02 4.2PB/LPG ] Po wymianie oleju sypie się skrzynia
-
- Forum Audi A8
- Posty: 211
- Rejestracja: 12 mar 2012, 13:24
- Lokalizacja: Ustka/Słupsk GS
[D2 02 4.2PB/LPG ] Po wymianie oleju sypie się skrzynia
Witam od jakiegoś czasu jeździłem na trybie awaryjnym podkreślam że skrzynia w tym trybie pracowała idealnie jak nowa. komputer wywalał błąd
18152 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
18265 Sygnał obciążenia
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
i mechanik mi powiedział że u niego pokazuje na vagu też sterownik skrzyni lub sterownik tiptronic jeśli jest coś takiego.
Kolejne objawy auto na wyższych obortach jak by się wysprzęglało i nie ciągneło zdarzyło się tak może ze 3,4 razy jednorazowo i później znów było wszytko okej.
Od dwóch dni przy ruszaniu, ale tylko czasami mocniej szarpnie i puknie coś w skrzyni ale
to jest sporadycznie.. dalej się pali tryb awaryjny. Coraz częściej się dzięją dziwne rzeczy ze skrzynią.
Olej w skrzyni wymieniłem miesiąc temu.
18152 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
18265 Sygnał obciążenia
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
i mechanik mi powiedział że u niego pokazuje na vagu też sterownik skrzyni lub sterownik tiptronic jeśli jest coś takiego.
Kolejne objawy auto na wyższych obortach jak by się wysprzęglało i nie ciągneło zdarzyło się tak może ze 3,4 razy jednorazowo i później znów było wszytko okej.
Od dwóch dni przy ruszaniu, ale tylko czasami mocniej szarpnie i puknie coś w skrzyni ale
to jest sporadycznie.. dalej się pali tryb awaryjny. Coraz częściej się dzięją dziwne rzeczy ze skrzynią.
Olej w skrzyni wymieniłem miesiąc temu.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2014, 11:39 przez swiezak1111, łącznie zmieniany 2 razy.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia
zaraz zaraz, jezdzisz na trybie awaryjnym ??? czyli, że wszystkie biegi na fisie świecą sie na czerwono ?
a wiesz o tym, że wtedy skrzynia dziala na jednym biegu tylko? chyba 3 albo 4 z tego co mi wiadomo.
jazda po mieście w ten sposob napewno spowodowała zagotowanie skrzyni.
mi jak wracałem swoją w trybie awaryjnym wystarczylo 50km trasy (DK4) by skrzyni podniosła się temp.
jeżeli się myle, niech mądrzejśi mnie poprawią.
a wiesz o tym, że wtedy skrzynia dziala na jednym biegu tylko? chyba 3 albo 4 z tego co mi wiadomo.
jazda po mieście w ten sposob napewno spowodowała zagotowanie skrzyni.
mi jak wracałem swoją w trybie awaryjnym wystarczylo 50km trasy (DK4) by skrzyni podniosła się temp.
jeżeli się myle, niech mądrzejśi mnie poprawią.
w ogole to jakos jedno wyklucza drugieswiezak1111 pisze:Witam od jakiegoś czasu jeździłem na trybie awaryjnym podkreślam że skrzynia w tym trybie pracowała idealnie jak nowa

a poza tym to błędy>
18152 P1744 Schalter für Tiptronic, Erkennung (F189), Kurzschluss nach Masse / Tiptronic Switch Recognition, Circ. Short to Ground - mi się wydaje, że to problem czujnika pozycji lewarka Tiptronica - zwarcie do masy.
18265 P1857 Lastsignal Fehlermeldung vom Motor-Steuergerät / Load Signal Error Message from ECU - błąd o przeciążeniu sterownika silnika
w każdym razie nic dobrego...
to nie jest zwykły napęd...to
Pepeka dobrze napisał. Idź w tym kierunku.
krystek78, nic nie zagotuje
Od jeżdzenia w trybie awaryjnym nic w skrzyni się nie uszkadza. Poza tym kolega swierzak1111 ma polifta, a tam jest przekonstruowany układ chłodzenia oleju.
Ja kiedyś swoim przedliftem jeździłem bez załączonego lockupa po 200-220km/h autostradą z Legnicy do Krakowa kilkanaście razy, temperatura oleju dochodziła do 130stopni i nic się ze skrzynią złego nie działo.
Lockup mi się wytarł, więc wyłączyłem sobie obsługę w oprogramowaniu sterownika skrzyni. Auto paliło 2L więcej LPG/100km, ale skrzynia stała się bezawaryjna.
krystek78, nic nie zagotuje

Ja kiedyś swoim przedliftem jeździłem bez załączonego lockupa po 200-220km/h autostradą z Legnicy do Krakowa kilkanaście razy, temperatura oleju dochodziła do 130stopni i nic się ze skrzynią złego nie działo.
Lockup mi się wytarł, więc wyłączyłem sobie obsługę w oprogramowaniu sterownika skrzyni. Auto paliło 2L więcej LPG/100km, ale skrzynia stała się bezawaryjna.
Elektronika samochodowa.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 211
- Rejestracja: 12 mar 2012, 13:24
- Lokalizacja: Ustka/Słupsk GS
-
- Forum Audi A8
- Posty: 211
- Rejestracja: 12 mar 2012, 13:24
- Lokalizacja: Ustka/Słupsk GS
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 211
- Rejestracja: 12 mar 2012, 13:24
- Lokalizacja: Ustka/Słupsk GS
nie rozumiem waszych żartów Pany ;p To poważna sprawa.
A co do tiptronica to jest tak:
jak odpalam auto na zimnym lewarek wrzucam na D to na fisie palą mi sie biegi 1,2,3,4,5 z tiptronica i swieci sie na skrzyni plus i minus i D a powinno tylko D. Kiedy wrzuce na tiptronic to moge normalnie bezawaryjnie jechac na tipie i ani nie ma trybu awaryjnego i też nic sie nie dzieje ze skrzynia ale jak wrzuce na chwile z D na N albo z D na inny położenie to odrazu wskakuje tryb awaryjny. Szaleje coś
A co do tiptronica to jest tak:
jak odpalam auto na zimnym lewarek wrzucam na D to na fisie palą mi sie biegi 1,2,3,4,5 z tiptronica i swieci sie na skrzyni plus i minus i D a powinno tylko D. Kiedy wrzuce na tiptronic to moge normalnie bezawaryjnie jechac na tipie i ani nie ma trybu awaryjnego i też nic sie nie dzieje ze skrzynia ale jak wrzuce na chwile z D na N albo z D na inny położenie to odrazu wskakuje tryb awaryjny. Szaleje coś
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia
-
- Forum Audi A8
- Posty: 211
- Rejestracja: 12 mar 2012, 13:24
- Lokalizacja: Ustka/Słupsk GS