części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Rozcięta opona - wymiana opon -Quattro

Ubezpieczenia, szkody komunikacyjne i ich wycena, naprawy blacharsko-lakiernicze, spory z warsztatami, kruczki prawne z tym wszystkim związane.
Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Rozcięta opona - wymiana opon -Quattro

Post autor: Bartek87 » 13 sty 2014, 17:25

Witam,
parkując auto w garażu podziemnym rozciąłem prawą przednią oponę o zamontowaną na miejscu postojowym blokadę. Z opony co prawda nie schodzi powietrze ale opona do wywalenia bo jest mocno wyżłobiona, czuć/widać druty. Szkodę wstępnię zgłoszę z AC z regresem na zarządcę ale to nie jest najważniejsze. Sedno sprawy tkwi w Quattro. Ubezpieczyciel bez problemu wypłaci mi za oponę potrącając amortyzację jednak:
1. nie znalazłem póki co używki ten sam model z podobną ilością bieżnika
2. nowej opony nie założę bo uszkodzi mi Quatrro, podobnie 2 nowe na osi też nie za bardzo skoro stare opony miały 5,5mm.
W związku z powyższym czy ktoś miał podobną przygodę ? dysponuje jakimś dokumentem-specyfikacją, że Quattro musi posiadać 4 opony prawie identyczne.
Ze swoich źródeł wiem, że ubezpieczyciele w takich sytuacjach wypłacają za 1 oponę jednak w zależności od argumentów i uporu klienta płacą za więcej a mam czas i chęci by powalczyć :)
pzdr.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 13 sty 2014, 17:30

Zapodaj dwie nowe opony na przód, obecna będzie na późniejsze uzupełnienie.

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 13 sty 2014, 18:18

jak założę nowe na przód 8mm to Quattro nie dostanie po tyłku jak z tyłu bedą 5,5mm ?

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 13 sty 2014, 18:53

Bartek87 pisze:jak założę nowe na przód 8mm to Quattro nie dostanie po tyłku jak z tyłu bedą 5,5mm ?
Nie popadajmy w paranoję, taka różnica w obwodzie koła to nie różnica.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 13 sty 2014, 18:57

w jakich okolicznosciach uszkodziles opone?
bądź sobą, wariatów też lubią

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 13 sty 2014, 19:51

A co ma Q do bieżnika? Masz torsen.

Nie drutuj tylko zakładaj nowe na przód.

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 13 sty 2014, 20:22

a obwód koła nie ma znaczenia przy Q ?
preston najechałem na złożoną blokadę, kształt blokady+masa auta zrobiły swoje

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 13 sty 2014, 20:30

Bartek87 pisze:a obwód koła nie ma znaczenia przy Q ?
preston najechałem na złożoną blokadę, kształt blokady+masa auta zrobiły swoje
Ma znaczenie, ale po to są torseny aby niwelować różnice w prędkości obrotowej kół. Jeśli by było tak jak myślisz to samochód z quatro by tylko służył do jazdy na wprost. Przy każdym skręcie koła kręcą się z różną prędkością i jakoś nic się nie rozsypuje. 2-3 mm w średnicy to nie problem.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 13 sty 2014, 21:34

sylwekr pisze:
Bartek87 pisze:a obwód koła nie ma znaczenia przy Q ?
preston najechałem na złożoną blokadę, kształt blokady+masa auta zrobiły swoje
Ma znaczenie, ale po to są torseny aby niwelować różnice w prędkości obrotowej kół. Jeśli by było tak jak myślisz to samochód z quatro by tylko służył do jazdy na wprost. Przy każdym skręcie koła kręcą się z różną prędkością i jakoś nic się nie rozsypuje. 2-3 mm w średnicy to nie problem.
Dokładnie tak jak kolega pisze , miałem u siebie swego czasu różne opony pomiędzy osią przednią , a tylną .
Opony rozmiar taki sam , wymieniłem skrzynię ( bo zaczęła szaleć , a ja myślałem , że się skończyła )
Okazało się , że wina była po stronie opon .
Od tamtej pory powiedziałem :
Quattro = 4 takie same opony .

Producent dopuszcza ( chyba ) 4mm różnicy pomiędzy przodem , a tyłem .

JIMM

Post autor: JIMM » 13 sty 2014, 22:23

mdamian pisze:Producent dopuszcza ( chyba ) 4mm różnicy pomiędzy przodem , a tyłem .
możesz rozwinąć tą myśl , gdzie to znalazłeś, bo się zaciekawiłem?

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 14 sty 2014, 00:17

JIMM pisze:
mdamian pisze:Producent dopuszcza ( chyba ) 4mm różnicy pomiędzy przodem , a tyłem .
możesz rozwinąć tą myśl , gdzie to znalazłeś, bo się zaciekawiłem?
Kiedyś jak walczyłem właśnie ze swoją skrzynią to chyba ktoś tutaj na forum o tym pisał , albo gazeta Auto Świat o tym pisała .
Gdzieś to było pisane .

Chyba Auto świat , bo na forum tego nie widzę .
Ale tu jest moja Historia z oponami .

http://www.a8team.pl/all-quattro-quattr ... a+bieg%F3w

Z forum A6 : http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=56069

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=37352

Nawet może być max 2 mm ;)

Awatar użytkownika
Unknown
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 244
Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Unknown » 14 sty 2014, 07:13

Wierzyć w to co pisze auto świat to tj by wierzyc w istnienie Yeti.
Pracują tam ludzie, którzy nie maja pojęcia o motoryzacji.

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 14 sty 2014, 12:09

Miałem taką przygodę.
W listopadzie wjechałem w wyrwę w jezdni bezpośrednio przed torowiskiem. Opona pękła (dziura 3x3 cm w powierzchni bocznej opony).
Szkodę zgłosiłem przedsiębiorstwu komunikacyjnemu- to ono odpowiada za następstwa eksploatacji uszkodzonych jezdni w odległości do 50 cm od torowiska.
Rzeczoznawca przyjął do wyceny odszkodowania rzeczoną oponę Continental Conti Winter 245/45/18 z DOTem z 2008r z bieżnikiem 5,5-6mm, uznał odprysk na feldze o pow. 4x4mm i zakwalifikował tulejkę wahacza do wymiany.

Dostałem 850 PLN, ale uwzględniono tylko jedną oponę do wymiany.
Po kilkugodzinnych poszukiwaniach kupiłem pojedynkę z allegro z 2011 r, z bieżnikiem 6,5mm.
Felgi nie robię- to okazyjnie kupiony na zimę RONAL.
Tomek

AMSTAFF

Post autor: AMSTAFF » 14 sty 2014, 19:56

rollo_tomasi pisze:Dostałem 850 PLN, ale uwzględniono tylko jedną oponę do wymiany.
Po kilkugodzinnych poszukiwaniach kupiłem pojedynkę z allegro z 2011 r, z bieżnikiem 6,5mm.
Felgi nie robię- to okazyjnie kupiony na zimę RONAL.
taa... odszkodowanko!
kiedyś byli "dzwoniarze" a teraz są "gumiarze" he he :D :D :D

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 14 sty 2014, 20:42

Możesz nawet założyć koło o innej wielkości i też będziesz jeździł.

Możesz mieć cztery różne rozmiary i też pojedziesz.

Oczywiście to ekstremum i nie zaleca się.

Ale Q z torsenem poradzi sobie.

Tak został zaprojektowany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ubezpieczenia, szkody, naprawy, porady prawne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl